Még az idei év vége előtt levegőbe emelkedhet az EMBRAER új, többfeladatú repülőgépének, a KC-390-es első prototípusa.
A napokban megjelent információk szerint a brazil repülőgép-ipari vállalat még idén elvégzi a KC-390 típusú, légiutántöltésre is alkalmas teherszállító repülőgép szűzrepülését. A nyilvánosságra került kép alapján az első példány törzsét már színre is fújták (az első megrendelő, a Brazil Légierő álcázófestését kapta meg), emellett az AIN Online értesülései szerint már megkezdődött a második prototípus összeszerelése is, mely nem sokkal az első gépet követően emelkedhet a levegőbe.
Emellett rakodási adatokat is közölt az említett weboldal, értesülései szerint a 23 tonnás teherbírású gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti.
Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.
Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna kapacitású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának.
Brazíla 2010-ben kötelezte el magát a típus mellett, de a 28 gépes megrendelésről szóló szerződést csak májusban írták alá. Az első gépet 2016 második felében vehetik át. Szándéknyilatkozatok is születtek a típusra, Portugália, Argentína és Chile 6-6 darab, Kolumbia tucatnyi, míg Csehország két gépet venne, de más érdeklődők is feltűntek már. Több nemzet partnerként is csatlakozott a programhoz, az argentin FADEA (Fábrica Argentina de Aviones), a cseh Aero Vodochody és a portugál OGMA is részt vesz majd a gyártásban.
A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).