|

Érdeklődés a felfegyverzett Osprey iránt

A világ első sorozatban gyártott tiltrotoros repülőeszközében rejlő lehetőségeket bizony minden üzemeltető maximálisan ki akarja használni. Jelen esetben az AFSOC (Air Force Special Operational Command – Amerikai Légierő Különleges Műveleti Parancsnoksága) tervezi a Bell-Boeing V-22 Osprey felfegyverzését a hírhedt AC-130 típushoz “hasonlóan”.

A különleges erők mindig is különleges eszközöket igényeltek feladatuk teljesítéséhez, így nem érheti váratlanul az olvasót, hogy a fejlesztést a Tengerészgyalogság kíséri a háttérből élénk figyelemmel és az általuk alkalmazott KC-130J Harvest Hawk „mindenes” mellé átalakítanának pár MV-22 konvertiplánt is, ha a szituáció az utóbbi adottságainak kedvezne.

Harvest Hawk

Harvest Hawk “alszik” Afganisztánban és most a “karmait” sem láthatjuk l Forrás: key.aero ,

„Az AFSOC számításba vesz számos lehetőséget a fegyverzet és a konfiguráció kapcsán, míg a Tengerészgyalogság minden újabb képességre nyitott, amivel V-22 állományuk harci értékét növelni tudják” – nyilatkozta a Szingapúr Airshow helyszínén Eric Ropella alezredes, a PMA-275 International Programs vezetője.

Habár az elképzelések még csak elméletben kezdenek körvonalazódni, az alezredes az előre tüzelő rakétafegyverzet alkalmazását tartja az egyik legvalószínűbbnek, vagyis, egy kérdés alkalmával elhangzott nagy energiájú lézernél mindenképp valószínűbb. Utóbbihoz további részletek közlése nélkül azért fűzött egy-két szót:
„jelenleg minden csak az asztalon létezik. Néhány mérnök a NAVAIR-től (Naval Air Systems Command) valószínűleg álmodta a lézert a V-22 fedélzetén.”

Nem az

Nem az “ágyúnaszád” lesz az első fegyverrel büszkélkedő Osprey l Forrás: spacebattles.com ,

Ha nem ködösített, minden bizonnyal meg fog lepődni majd a tervezők azon megállapításán, hogy a 12 méteres rotorátmérő miatt a „szárny” alatti függesztőpontok a rakétákkal együtt felejthetőek is, a megoldást a tehertér kialakítása és esetleg a rámpán elhelyezett fegyverek szolgáltatják majd.

Ha az előbbit választanák, úgy az oldalra tüzelő „csöves” eszközök beépítése előtt némi módosítást is valószínűsítenek, mely keretében a bal oldali „ejtőernyős” ajtóval kapcsolatos vizsgálatok és a jobb oldalon elhelyezett „nyílás” (rotor előtt lévő) biztonsági kockázatelemzését végzik majd el először.

Ropella megjegyezte azt is, hogy eme modifikáció csak egy a sok közül. Oldalunk látogató találkozhattak már a légi utántöltő verzióval, ezen felül létezik még légi vezetési pont, megfigyelő és úgynevezett „VIP” változat is.

A Tengerészgyalogság érdeklődése talán csak fokozódhatott a líbiai események után, amikor is életét vesztette egy támadásban a nagykövet és három követségi alkalmazott. Ennek következtében 2013 májusában hat darab MV-22 és két KC-130J került a dél-spanyolországi Morón légibázisra 500 tengerészgyalogossal az Africa Command (AFRICOM) szervezetén belül létrehozott SP-MAGTF CR (Special-Purpose Marine Air-Ground Task Force, Crisis Response) égisze alá, hogy a jövőben hasonló események ne következhessenek be.

Az alezredes nyugtalanítónak ítélte a fekete kontinensen uralkodó állapotokat, ám megjegyezte, hogy a kontingens számára nem véglegesített állomáshely az említett repülőtér.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.