Hiába a korábbi biztató egyeztetések az L-159 ALCA típusú kiképzőgépek megvásárlásáról, Irak mégis más típusra voksolt.
Az iraki vezetés bejelentette, hogy december 12-én 1.1 milliárd dolláros szerződést írtak alá a Korea Aerospace Industries vállalattal 24 darab T-50IQ típusú sugárhajtású kiképzőgép beszerzéséről. A kontraktus továbbá pilótaképzést és 20 éves logisztikai támogatást is tartalmaz, mellyel együtt 2 milliárd dollárt is eléri az értéke. Az első gépek szállítása 2016 áprilisában kezdődik és 1 éven belül átadásra kerül a komplett flotta.
A T-50IQ verzió a szuperszonikus T-50 Golden Eagle harciasabb változatának, az F/A-50-esnek személyre szabott variánsa, a pilótaképzés mellett képes csapásmérésre is. Egyelőre nem publikus, hogy az iraki gépek miben egyediek, így csak a Dél-koreai Légierőnek leszállított F/A-50-esről tudunk nyilatkozni: Link 16 adatátviteli rendszerrel, Elta Systems EL/M-2032 lokátorral, besugárzásjelzővel, éjszakai képalkotórendszerrel, valamint 20 milliméteres gépágyúval vannak ellátva, emellett 4500 kilogrammnyi fegyverzet hordozására képesek.
A General Electric F404 hajtóművel szerelt típus az Aero Vodochody L-159 ALCA, a BAe Hawk 128 és a Jakovlev Jak-130 felett diadalmaskodott, győzelmében minden bizonnyal sokat segített, hogy az F-16-oson alapul (melyből szintén rendelt Irak), valamint értékesítésében amerikai cég is érdekelt (a fejlesztésben segédkező Lockheed Martin).
—