|

Bemutatta az első T/A-50-est a KAI

A Koreai Köztársaság Légiereje (ROKAF) még mindig nagy számban alkalmazza a Northrop F-5E Tiger II különféle változatait (F-5E/F, KF-5E/F). A nagyjából 174 repülőgépből álló flotta jócskán megérett a leváltásra, mind műszakilag, mind pedig fejlettségileg. Cseréjüket többéves folyamat eredményeként tervezik Dél-Koreában, mégpedig hazai váltótípus segítségével. Ez az F/A-50 lesz, mely várhatóan 2014-től állhat szolgálatba. Ezt azonban megelőzi majd egy másik hazai gyártmány, a T/A-50 rendszeresítése, melynek első sorozatgyártott példányát nemrég mutatta be a KAI.

T/A-50 |Fotó: KAI ,

A Korea Aerospace Industries T/A-50 a nemzetközi tenderekről jól ismert T-50 Golden Eagle egyenes ági leszármazottja. Gyakorlatilag csak annyiban tér el tőle, hogy felszerelték egy háromcsövű, 20 milliméteres űrméretű M197 Gatling-gépágyúval, melynek lőszerjavadalmazása 200 darabos. Ezen kívül képes irányított és nem irányított levegő-levegő és levegő-föld fegyverek alkalmazására is, melyek célzásáért az izraeli-koreai kooperációban készülő EL/M-2032 mechanikus sugáreltérítésű Doppler-lokátor lesz felelős.

T/A-50 éleslövészeten |Fotó: KAI ,

A KAI a napokban mutatta be az első sorozatgyártott T/A-50-est, melyet az elsősorban könnyű alacsonytámadóként és fegyveres kiképzőként használ majd a ROKAF. Ipari források szerint a légierő eddig 22 darabra adott le megrendelést, melyek a tervek szerint 2012 végéig állnak szolgálatba. Az utolsó T/A-50 leszállítása után kezdődik az F/A-50 sorozatgyártása, melyből első körben 60 példányt rendszeresítenek, majd később, további megrendelések útján, 150-re tornázzák fel a mennyiséget, amivel tökéletesen helyettesíthetik majd az addigra teljesen elavuló F-5-flottát. Az első F/A-50 tesztelését jövőre kezdik meg.

4 hozzászólás “Bemutatta az első T/A-50-est a KAI”

  1. @Kolombusz
    A tolóerő/tömeg aránya nyilván sokkal jobb. Ebből következően az emelkedőképessége, továbbá a gyorsulása úgyszintén. Lehet, hasonló szinten áll a modernizált Tigris elektronikája, de ez a gép már inkább az F-20-ra hajaz. A sorozat vége (F/A-50) hasonló vadászbombázó lesz, mint a JF-17.

  2. Egyébként nagyon azért nem tér el képességekben egy felújított tigristől az írások szerint, sőt.

    Nem lesz hozzá AMRAAM? Precíziós támadófegyverzet? T/w arányban emlékeim szerint jobb, hatótávban is jobb. A kabin ergonómia terén a két gép között cirka 40 év van. Az egész fedélzeti avionika terén kb. 30 év.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.