|

Repült a második szériagyártású A400M

Június 7-én az EADS konzorciumhoz tartozó Airbus Military vállalat sevillai telephelyének repülőteréről levegőbe emelkedett a második szériagyártású A400M stratégiai teherszállító repülőgép. Az MSN8 jelzésű példány a Francia Légierő megrendelésére készült, így már az Armée de l´Air színeiben pompázva végezte el szűzfelszállását. Az F-WWMQ lajstromjelű A400M-mel minden rendben volt, a repülés során semmilyen rendellenességet nem észleltek. Az elkövetkezendő hónapokban még sor kerül vele az ilyenkor szükséges, rutin berepülési programra a típus végszerelő sorának helyt adó sevillai komplexumban, majd 2013 harmadik negyedévében átadják a Francia Légierőnek.

Utóbbinak egyébként nem ez lesz az első A400M-je, hiszen az MSN7, az első szériapéldány szintén az ő megrendelésükre készült. Mivel ez már március 6-a óta végzi berepülési programját, aminek vége felé jár, pár héten belül sor került átadására, ami fontos mérföldkő lesz a típus történetében. S bár az utóbbi hónapokban sikerült viszonylag felgyorsítani a gyártási folyamatot, az A400M program közel négy éves csúszásban van – 2012 márciusában, amikor az MSN8 végszerelése kezdődött, még arról szóltak a hírek, hogy 2013 első negyedévében adják át a Francia Légierőnek, mely 50 darabot rendelt a típusból.

Az MSN8 első felszállása | Fotó: Airbus Military

Az MSN8 első felszállása | Fotó: Airbus Military ,

A következő ország, amely A400M-et vehet át, Törökország lesz, a számukra készülő MSN9 várhatóan idén nyáron emelkedhet először a levegőbe. A többi megrendelő – például az A400M légi-utántöltő képességéről lemondó Nagy-Britannia – csak 2014-ben ünnepelheti az első saját Atlas átvételét.

Az A400M-ről bővebben a típusról szóló cikkünkben vagy híreinkben lehet olvasni, illetve érdemes elolvasni a HTKA és az Atlas első „közös élményéről” szóló beszámolónkat is.

Forrás: EADS

7 hozzászólás “Repült a második szériagyártású A400M”

  1. sondor961
    Elbeszélünk egymás mellett!
    Egy szóval nem vitattam az állításodat ,sőt egyet is értek azzal, hogy drága. De ..,attól még lehet valami szép. Tudom, hogy ez nem szempont, de attól még az utóbbi idők egyik legszebb teherszállító gépének tartom.

  2. Grizzly és Atlas után hívhatjuk drága szépségnek is!

    A hajtóműről:
    Miután politikai okokból milliárdokat öltek a hajtómú fejlesztésébe, valószínűleg a túlmelegedést is sikerült megoldani! – Hisz senki sem venne át egy új gépet füstölgő motorokkal…!!!