Az új-zélandiak ugyan nem rendelkeznek nagy haderővel, de azért évi pár híranyaggal így is szolgálnak – ezúttal helikopter vonalon teszik ezt.
A kivik forgószárnyas vonalon korábban inkább az Új-zélandi Királyi Légierő helikopter beszerzései végett szerepeltek híreink között: 2011-ben egyrészt megkezdődött annak az 5 darab AgustaWestland A109LUH típusú helikopternak a szállítása, amiket elsősorban a pilótaképzésben hasznosítanak, másrészt a tavalyi év tavaszán a Volga-Dnepr Airlines egyik An-124 Ruszlan szállítógépének közreműködésével megérkezett a kivik első két NH90-es közepes szállítóhelikoptere is.

Az Új-Zélandi Védelmi Erő legmodernebb forgószárnyasa az NH90, mely az UH-1 Huey flotta váltótípusa a messzi Új-Zélandon. ,
A géppark modernizálás követlező lépcsőjéig a tavalyi év nyarán értek el, mikor is zöld lámpát a haditengerészet által 2001-2003 között hadrendbe állított, új építésű 5 Kaman SH-2G Super Seasprite helikopter cseréjének előkészítése.
A kivik a fent említett 5 Super Seaprite-ot nagyjából a 11 darabról szóló ausztrál Super Seaprite rendeléssel egy időben adták le, de míg az ausztrálok felújított, ex-U.S. Navy gépek mellett döntöttek, addig a kivik új építésűeket vásároltak, melyek elektronikai vonalon is különböztek a szoros szövetséges ausztrálok által beszerzett gépektől.
A rendelkezésre álló információk szerint ugyan az új-zélandiak is szembesültek technikai problémákkal, ám nem álltak elő olyan problémák, mint az ausztráloknál – akik a rengeteg probléma miatt 2008-ban visszadobták az összes gépet a gyártónak. Mint arról már tavaly nyáron is írtunk, ezen visszadobott, de a Kaman által már helyrepofozott gépek kelettették fel az új-zélandiak érdeklődését.
Szó se róla, igen jó boltnak ígérkezett a Kaman nyakán maradt géppark, hiszen a tavalyi számítások szerint a 2008-ban 1,4 milliárd új-zélandi dollárra taksált gépekért mindössze – a beszerzendő mennyiség és extrát függvényében – 130 – 230 milliót kéne perkálni.
Márpedig a kiviknek szüksége van tengerészeti helikopterekre, lévén mikor anno az 5 Super Seasprite-ot beszerezték még csak 3 hajójuk esetében volt lehetőség helikopterezésre. Azóta viszont a 2 Anzac fregatt és a többcélú szállítóhajújukhoz csatlakozott a 2 Protector-osztályú OPV, amik szintén alkalmasak helikopter szállítására és feladatkörükből adódóan igénylik is azt.
Az új-zélandi védelmi minisztérium honlapján megtalálható friss közleményben olvashatóak szerint a Kamannal egy 242 millió USD értékű szerződés jött létre, mely többek között magában foglal 10 helikoptert, (ebből 2 alkatrész forrás lesz) egy szimulátort, új rakétafegyverzetet és technikai támogatást. A 8 + 2 forgószárnyas 120 millió USD összegű tényleges költsége nagyjából a csomag felét teszi ki.

Új-Zélandi Kaman SH-2G Sea Sprite. A kivik mellett az egyiptomiak és a lengyelek haditengerészeteinél található pár madár ezen típusból. ,
A kivonásra szánt 5 Super Seasprite helyére érkező 8 Super Seasprite komolyabb képességekkel rendelkezik az ezredforduló környékén beszerzett gépeknél:
- modernebb szenzorokkal és avionikával érkeznek majd, mely lehetővé teszi az információmegosztást a gépek, illetve a hajók között
- az amerikai AGM-65 Maverick helyett a kifejezetten hajók elleni támadásokra kifejlesztett, norvég eredetű (de például a U.S. Navy által is hadrenbe állított) Penguin lesz a gépek fő csapásmérő fegyverzete
A tervek szerint a forgószárnyasok 2014 végétől kezdenek majd érkezni és 2016-ra az összes hadrendbe áll majd.
Új-Zélandi Kaman SH-2G Super Seaprite 2009-ben