|

Szolgálatba állt az első kivis A109LUH

Az Új-Zélandi Királyi Légierő május 13-án ünnepélyes keretek közt hadrendbe állította az AgustaWestland-től korábban megrendelt 5 db A109LUH közül az első hármat. Az AgustaWestland könnyű helikopterének elsődleges feladata az Új-Zélandi Légierőben a pilótaképzés támogatása lesz. Ezen a téren erősen ráfért már egy megújulás a kivis légierőre, lévén a helikopterpilótáik alapképzésére a mai napig a nem éppen mai legény Bell 47 Sioux volt használva.

RNZAF Bell 47G

A RNZAF egyik Bell 47G típusú helikoptere egy 2008-as fotón. | Fotó: Air55, Wikipedia ,

A légierő Ohakea-i bázisán tartott ceremónián Peter Stockwell, a légierő parancsnoka elmondta, hogy az A109-esek a számítógépes, illetve szimulátoros képzés mellé kapcsolódnak be az öreg Bell-ek helyére, melyek már nem alkalmasak arra, hogy a pilótanövendékeket felkészítse az UH-1H-kat várhatóan az idei év végétől váltó NH90-re.

RNZAF A109LUH

A RNZAF egyik új A109LUH típusú helikoptere | Fotó: RNZAF ,

Ugyan a beszerzett maroknyi A109-es idejének vélhetően oroszlánrészét a kiképzési feladatok fogják kitenni, ezen könnyű többcélú helikoptereket ha úgy adódik egyéb szerepkörökben is be fogják vetni, legyen szó a haderőn belüli, vagy esetlegesen egyéb kormányszervek részéről felmerülő feladatról.

A helikopterek bemutatásával egy időben megnyitották a 3. Század új, a kor igényeinek messzemenően megfelelő hangárját is, mely a század Sioux és Huey típusú helikoptereit váltó A109-esek és NH90-esek lakhelye lesz.