|

Boeing-Sikorsky páros tarolna a gigászi helikoptertenderen

A Boeing és a Sikorsky vállalatok részéről bejelentették, hogy a két hadiipari óriás együttes erővel száll ringbe az összhaderőnemi helikopter-típuscsalád kifejlesztéséért vívott csatában.

A két vállalat a JMR/FVL (Joint-Multi Role/Future Vertical Lift) projekthez 2017-ig építene meg egy repülőgépes demonstrátor repülőeszközt, mely minden valószínűség szerint az X-2 demonstrátorral szerzett tapasztalatok alapján létrehozandó S-97 Raider alapján készül majd.

Sikorsky S-97 Raider

A típussal szemben támasztott követelmények: vízszintes repülésben legalább 314 km/h sebesség, 800 km-es maximális hatótávolság, 424 km-es harci hatósugár, 6000 méteres tengerszint feletti magasságon, 35 Celsius-fok külső hőmérséklet melletti üzemelési képesség végzetes teljesítmény-csökkenés nélkül.

A JMR/FVL (Joint-Multi Role/Future Vertical Lift) projekt célja egy nagy sebességű, többfeladatú, közepes szállítóhelikopter kifejlesztése, mely egyszerre váltaná le az UH-60, AH-64, AH-1, UH-1, OH-58, AH-6 helikoptereket. Természetesen nem egy típussal, csak közös alapra építkeznek majd, ezért helytállóbb a típuscsalád megnevezés.

Joint Multi-Role Future Vertical Lift

A 2011. november 9-én kiadott követelményrendszer szerint a szükséges alkalmazási területek a következők: teherszállítás, személyszállítás, fegyveres felderítés, harctámogatás, humanitárius feladatok ellátása, MEDEVAC, tengeralattjárók elleni hadviselés, felszíni célok elleni hadviselés, szárazföldi és tengeri kutatás-mentés, különleges egységes bevetéseinek támogatása, harcoló csapatok elektronikus hadviselési támogatása.

Ezt, mint már említésre került, nem egy konkrét helikopternek kéne mind egyszerre csinálnia, hanem egy közös platform alapján készítenének több, specializált verziót, amik jelentős részben megegyeznének egymással, tehát a kiképzés, gyártás, logisztika területén sokat spórolhatnak a haderőnemek.

One Response to “Boeing-Sikorsky páros tarolna a gigászi helikoptertenderen”