|

Hivatalos: Chinook-győzelem Indiában

Immáron hivatalos források erősítették meg az októberben leközölt hírünket, miszerint India a Boeing CH-47F Chinook típusú nehéz katonai szállítóhelikoptert rendszeresíti.

Az orosz Mil Mi-26T2 felett győzedelmeskedve elnyerte a 15 darab nehéz katonai szállítóhelikopterre kiírt indiai tendert a Boeing tandemrotoros masinája. Ezzel megkezdődhetnek a szerződés aláírását megelőző végső tárgyalások. A kontraktus értékét nem hozták nyilvánosságra, de nagyban függ a most kezdődő egyeztetések eredményétől is. A tárgyalásokat szeretnék minél előbb befejezni az indiaiak, mert az új típust 2014-2015 körül szolgálatba kívánják állítani, valószínűleg CH-47I jelzéssel.

Hiába minden erőfeszítés az oroszok részéről, Indiában a CH-47F lett a nyerő | Fotó: Brian Henriksen ,

A Boeing ezzel újabb skalpot gyűjtött be Indiában, ismét az oroszok felett diadalmaskodva. Korábban győztek az ázsiai országban a C-17 Globemaster III és az AH-64D Block III Longbow Apache segítségével.

India ebben az évtizedben összesen 3.7 milliárd dollárt költene közel 900 helikopter beszerzésére, melyek között az Apache-ok és Chinookok mellett biztosan lesz 384 könnyű többfeladatú, 90 haditengerészeti többfeladatú, 65 könnyű harci és 139 közepes szállító helikopter.

6 hozzászólás “Hivatalos: Chinook-győzelem Indiában”

  1. Ezen a döntésen mit kell csodálkozni. Én nem vagyok valami nagy szakértő de szerintem a Chinook verhetetlen a saját műfajában.
    A másik érdekesség hogy az Iráni bemutatón megjelent egy új helikopter modell és kiállítási példány ami erősen a z-9 helikopterre emlékeztet. Így erősen gyanítható hogy a bell-214 gyártásának elkezdése után, ezzel a típussal akarnak újabb típust gyártásba venni. Én ugyan nem sejtem miért pont ezt a gépet választották ki gyártásra, azonban elég sok oldalúnak és korszerűnek tűnik. Az is biztos már hogy Irán gyártja a j85 jelű hajtóművet.

  2. Delhi tudja mit miért és mire vesz?
    Imádom a Chinook-ot. Remek és legalább oly’ ikonikus madár, mint a Hawk / Huey / Apache.
    De! A két gép nagyon nem azonos feladatra lett kitalálva. Afganisztánban egy “nem túl sikeres” akció után megsérült SOF MH47-est egy Mi26-os vitt a bázisra. Azaz a “Halo”-hoz inkább közelít a Tarhe (nem gyártják), de a Stallion (föleg a jövendő K variáns) is.

  3. Mindkét gép szimpatikus. A Boeing gépe egy biztos megoldás csak meg kell fizetni. A gép megérdemelten nyert.
    A Halo-t sajnálom, hogy a modernizált verzió is megérdemelt volna egy babérkoszorút Indiától. Szerintem is benne volt a döntésben az oroszok költség- és határidő túllépései.

  4. A pályázat feltételei között nem a max teher volt az első, hanem a magashegyi körülények közötti üzemelés képessége. Ezen a téren (is) jobbnak bizonyult, mint a Mi-26-os, amelyet az indiaiak jól ismertek, hiszen üzemelt náluk. Üzemidők, fajlagos költségek, logisztikai háttér, stb. ugyanolyan fontosak, mint egyes alap paraméterek.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.