|

Nem kap döntött vezérsíkokat a Silent Eagle

A Boeing nyilvánosságra hozta az F-15 Eagle legújabb verziójának, az F-15SE ‘Silent Eagle’-nek végleges koncepcióját, mely nem tartalmazza az előre beharangozott vezérsík-kialakítást.

A Boeing még 2009 márciusában rántotta le a leplet az F-15SE ‘Silent Eagle’ típusról, mely a nagy sikerű F-15E Strike Eagle jelentősen modernizált és csökkentett észlelhetőségű változata. A fejlesztési program során azóta több mérföldkövet is teljesítettek (például indítottak az illeszkedő fegyvertérből rakétát is), de a fő munka a szélcsatornában folyt, ahol az illeszkedő póttartályba (Conformal Fuel Tank – CFT) integrált belső fegyvertér (Conformal Weapons Bay – CWB) kialakítása mellett azt vizsgálták, hogy a függőleges vezérsíkok számára melyik az a dőlési szög, mely a legjobb hatással van a gép irányíthatóságára és a radarkeresztmetszetre. Nos, a Boeing legutóbbi közleménye szerint mégsem módosítanak a jelenlegi verziókon használt irányfelületeken, mert a tesztek alapján csak minimális javulást eredményezne a kifelé döntött vezérsík. Ráadásul, a hagyományos kialakítással elkerülhető a költséges áttervezés is.

Az eddigi repülési teszteket az F-15E1 tesztgéppel végezték, de a Boeing tájékoztatása szerint folyamatban van egy új tesztgép megépítése, mely a korábbiaktól eltérő, jóval modernebb pilótafülkét kap, valamint ellátják a BAe Systems által fejlesztett DEWS (digital electronic warfare system) rendszerrel és az CWB-kkel is. Az új demonstrátor várhatóan 2012 utolsó negyedévében vagy 2013 első napjaiban emelkedhet a levegőbe, hogy amennyiben a Silent Eagle nyer a Dél-Korea által kiírt F-X III tenderen, akkor már az évtized közepén megkezdhessék az első példányok leszállítását, hogy 2016-tól szolgálatba állhassanak.

12 hozzászólás “Nem kap döntött vezérsíkokat a Silent Eagle”

  1. Allesmor Obranna

    Hogy tehessek egy rosszmájú megjegyzést, ez a kifelé döntött vezérsík elképzelés is csak a marketingesek víziója lehetett, az 5. generációs gépek látványától hajtva.
    Ne feledjük, a Horent/Super Hornet volt ilyen gép anno, de azokat már az Eagle után tervezték, ahogy az említett 5. gen gépeket is.
    Az F-15 aerodinamikailag úgy jó, ahogy van. Extra felhajtóerő, vagy jobb irányíthatóság, de különösképp, alacsonyabb észlelhetőség (mégis hogyan?!) nem várható a pillangósított függőleges vezérsíkoktól.
    Példa: Szu-35Sz, ami nem más, mint a Szu-27-es.

    Elköltöttek némi pénzt, feleslegesen…

  2. Sziasztok! Kb 1 órával ezelőtt jöttem keresztül Sopronkövesden, és a házak közt bent állt egy Tigris!!!! Nem tudtam visszamenni lefényképezni, de 90% , hogy nagymacska volt! Gondolom replika, de attól még olyat néztem, hogy hűha! Nem tudja valaki, hogy mi lesz ott? 100%, hogy nem az utánzat T-akárhány volt az!

  3. Van Magyarországon egy Tigris tank replika, a dunántúlon lakik valahol. Makettversenyeken és hagyományőrző játékokon szokott feltűnni.

    http://tankberles.hu/

    szept 15-16 Sopronkövesd

    KÖN S”laktanya szekció”

    Makett kiállítás/ Látvány makettezést/ RC-tankozás

    Könyvbemutató (Hushegyi Róbert nyugállományú határőr alezredes)
    ( HATÁRŐRÖK VOLTUNK …ami a történelemkönyvekből kimarad, c könyv)

    US ARMY egyenruha gyűjtemény
    Gyűjteményének /felszerzéseinek bemutatása

    A Tank (Tigris „replika”)
    – séta-harckocsikázás – harckocsi vezetés
    – filmgyári fegyverek Vz-58 gépkarabély / Uk-59G géppuska kipróbálási lehetősége

    Angyalbőrök ,fakabátok és egyéb relikviák
    Határőr és rendőrruha gyűjtemény és ezekhez kapcsolódó, kiegészítők felszerelések kiállítása.

    „Újraéled a laktanya” avagy az egykori őrsök/laktanyák és az ott szolgálatukat töltők mindennapjaiba kaphatunk betekintést korhű ruhába öltözött katonai hagyományőrzők, egykori katona járművek segítségével, abból az időből,.

    ’’ Fegyver simogató” (bemutatósátor)

    Kutyás bemutató

    Szombat 08:15 A katonai járművekkel ,be és végigvonulunk Sopronkövesden a laktanyáig, ahol a statikus kiállításra kerülnek

    – HÖR Lada Níva – 2db ETZ (katonai rendész) – VOLGA (katonai rendész)
    – Latvia – GAZ69 – UAZ mentő
    – BRDM 2 – FMG – Csepel D344
    – Zil 157 – Gaz 66
    – páncéltörő ágyú – 122 mm-es tarack