|

India ismét Talwar fregattokat rendel?

Az orosz Krivak III fregatton alapuló, orosz-indiai együttműködésben megszületett, csökkentett észlelhetőségű Type 1135.6 / Talwar-osztályból India 1997-ben rendelte meg az első három hajóegységet. Tette ezt annak érdekében, hogy kitöltse azt az űrt, ami a Leander-osztály kivonásával, illetve az USA lépése miatt csúszásban lévő, saját építésű Shivalik-osztályú fregattjainak érkezéséig keletkezett. Az átadási idők vonatkozásában ugyan csúszást szenvedett és némi utólagos finomhangolást is igénylő hadihajókkal igen elégedett volt az Indiai Haditengerészet, így 2006 júliusában úgy döntöttek, hogy további 3 egységet rendszeresítenek az azóta mondhatni a tűzkeresztséges is átesett osztályból

Mint korábbi Talwaros híreinkből már ismert kell legyen a jelenleg éppen a leszállítási szakaszban álló második széria körüli legjelentősebb változások közé tartozik, hogy más hajógyár, a kalinyingrádi Jantar építi őket, illetve az Indiában problémásnak bizonyult 3M-54E Klub rakéták helyett az indiai-orosz fejlesztésű BrahMos szuperszonikus csapásmérő robotrepülőgépek alkotják csapásmérő fegyverzetük gerincét.

Mint az imént említettük India második szériás Talwarjai már inkább a szállítási szakaszban vannak, mint sem: a a Jantar építette 2., az Indiai Haditengerészet 5. Talwarja, az INS Teg az áprilisban beharangozottaknak megfelelően az idei év negyedik hónapjának végén hadrendbe állításra került, a Jantar hajógyár vezetésének elmondása szerint pedig az általuk épített 3. Talwar 2013-folyamán kerül átadásra.

Az indiaiak talán már meg sem lepődtek azon, hogy a 2. széria is megcsúszott az átadási időkkel, amiben vélhetően szerepe volt annak is, hogy Oroszország is rendelt úgymond „tegnapra kell” jelleggel a Jantarttól 3 + 3 Project 1135.6M / Admiral Grigorovics-osztályú fregattot. Ennek, illetve annak ellenére, hogy korábban nagyon tolták a kizárólagosan hazai építésű hadihajók szekerét, az oroszok turbános barátai állítólag arra készülnek, hogy életbe léptessék a 2007 nyarán megkötött szerződésben szereplő, további 1-3 hajó építését biztosító opciót.

India részéről ugyan ennek egyelőre semmilyen hivatalos megerősítése nincs, ám a Jantar hajógyár igazgatójának elmondására hivatkozván az orosz állami hírügynökség, a RIA Novosztyi arról hírezik, miszerint a Jantar még az idei évben elkezdi újabb 3 Talwar építését az Indiai Haditengerészet részére, melynek előkészületeit már el is kezdték.

A tárgyalások elviekben már régebb óta zajlanak az ügyben és a 3 fregatt árcédulája kapcsán 1,7 milliárd dollárt rebesgetnek.

Nyílt vízen hajózó, a jobb oldalát mutató Talwar-osztályú fregatt a levegőből fotózva

Talwar-osztályú fregatt – a második körben megrendelt 3 Talwar már BrahMos robotrepülőgéppekkel lesz felfegyverezve. | Fotó: Jantar Hajógyár ,

16 hozzászólás “India ismét Talwar fregattokat rendel?”

  1. Jó kis hajónak tűnik, és a Bhramos-okkal fegyverezve még ütőképesebb lesz…

    Most már csak egy dolog érdekel… Vajon a hiperszuper és minden nagyhatalom ellen bevetésre kész egységek mellett mikor fognak a haditengerészetek olyan segítséget nyújtani a bűnözők ellen, amire égető szükség van. A cikkben van egy utalás a kalózok elleni tűzcsapásról. Tényleg jó volt, sőt, ha valaki megnézi a képet, ahogy ez a hajó hasít a tanker mellett, láthatja, milyen sebességre képes. Ugyanakkor a kalózok a mentőcsónakokban (értsd! GUMICSÓNAKOKBAN ) megléptek.

    Ugyanez a helyzet az USA kolumbiai mini tengeralattjáróinak esetében.

    Tényleg nem érné meg a képességnövelést az, hogy a gyakorlatok egy része valós problémákra irányul? értem én, hogy milyen jó szimulátoron kilőni a világ összes fővárosát, az anyahajókat, az ellenséges cirkálókat, megsemmisíteni a tengeralattjárókat, de közben a kalózok működnek, a kábítószer szabadon áramlik a fejlett világba, és a milliárdos technikák számítógépen játszanak.

    Bocs a tudatlan elfogult véleményért. Csak meggyőződésem, hogy ha Afganisztánban a mákültetvényeket permetezik annyi pénzért, mint amennyit a háború egyéb részére költöttek, a Tálib tetvek sokkal hamarább kerültek volna a Kalasnyikovos lövöldözők soraiba, mintsem a pénzzel ellátott terrorszervezetek közé.

    Bocsánat az off-ért.

  2. Pusztán katonai megoldással a kalózok ellen nem lehet küzdeni. Egyrészt társadalmi megoldás kell, másrészt gazdasági és katonai eszközök kombinációjával lehet elejét venni ennek a tevékenységnek. Hiába teszed oda a Nimitzet és harccsoportját Szomália partjaihoz például, még képesek lennének elfoglalni a hordozót, ráadásul kegyetlenül drága lenne. A katonai megoldások közül a légi járőrözés és a teherhajók megerősítése, felfegyverzése segíthet, mint pl. az automata vízfüggöny…

  3. „Tudsz valami infót a tervezett légvédelmi rombolóról? Csak maketteket és rajzokat látni egy felelevenedni készülő régebbi tervből.”

    Régi fantázia rajzok vannak még mindig .
    De azóta már nuki meghajtásúra akarják, talán 2013-ba tudjuk meg hogy hogyan fog kinézni .
    Vagyis akkorra már elkészülnek a tervek és 2016-ra már átadják az elsőt
    2020-ig 2-3 új rombolóval számolnak .

  4. Ez a korvettes dolog érdekes fejlemény. A szárazföldi kína épp most fejezi be 2 db Type 056 korvett építését és még 2 lehet látni hajógyárakban különböző szerelési fázisokban.
    Mintha kezdenének divatba jönni azon a környéken:)

    http://i.imgur.com/vwel3.jpg

    Érdekes a két pici hangár a távirányításos helikoptereknek. A minap volt egy hír, hogy a japánok lefényképeztek egy fregattot, amin épp berepülik ezeket. Szerintem azokat a heliket ezeknek szánják.

  5. Miért van az, hogy a legtöbb fregatton a helikopterfedélzet alatt egy szint nincs lefedve, hanem meghagyják egyfajta terasz jelleggel szabadon? Ezt már itt a kikötőben is megfigyeltem több hadihajón.