|

Krivakok kerülnek a Fekete-tengerre

Igen, tudjuk, hogy (mutatóban) most is vannak, ám a Jantar Hajógyár szóvivőjének a RIA Novosztyi hírügynökségnek kedden adott nyilatkozata alapján a jövőben a Krivak-osztályú fregattok ismét nagyobb számban képviselhetik magukat a Fekete-tengeren: a szóvivő közölte, hogy a kalinyingrádi telephelyű hajógyár a múlt héten elnyerte a Fekete-tengeri Flotta számára leszállítandó 3 Project 1135.6 osztályú fregatt megépítésének jogát.

A Krivak I-osztályú Ladnij

A Krivak I-osztályú Ladnij 32 éves | Forrás ,

Azaz a Krivak vonal legmodernebb változata, az alapvetően India számára, a saját fejlesztésű Shivalik-osztályuk (már folyamatban lévő) érkezéséig amolyan réskitöltő célzattal, a Krivak III alapjain összehozott, csökkentett észlelhetőségű Talwar-osztály / Krivak IV úgy tűnik hazai zászló alatt is hajózhat majd.

A Krivak II-osztályú Ptilivij

A Krivak II-osztályú Ptilivij pedig 31. Mindkét fotó 2006-ban készült. | Forrás ,

Hogy erre mikortól kerülhet majd sor, arról mélyen hallgatott a szóvivő, azt azonban elmondta, hogy mivel egyelőre még folyamatban van a Talwar-osztály második szériáját képző 3 hajó építése, ezért az indiai és orosz megrendelés teljesítése párhuzamosan fog majd futni. India az első, 2003-2004 között hadrendbe állított 3 Talwarral szerzett kedvező tapasztalatok után rendelt meg további 3 fregattot ezen hajóosztályból. Érdességképpen megemlíthető, hogy míg az első 3 Talwart a szentpétervári Balti Hajógyár építette meg, addig a második széria a Jantaré lett, akik kicsit össze is akasztották a bajszukat az indiaiakkal az egységár kisebb emelésének terve miatt.

A Talwar-osztály második szériájába tartozó hajók már eleve BrahMos-szal kerülnek szállításra, várhatóan 2011 közepétől. Ekkora datálja a Janatar a 2009 novemberének végén vízre bocsátott 4. Talwar, a leendő INS Teg átadását. A 2012-ben és 2013-ban átadandó, leendő INS Tarkash és INS Trikand közül az előbbi van még csak vízen. Az eredeti ütemterv szerint 2012-ig kellett volna leszállítani a hajókart, így néminemű csúszás ezen indiai megrendelés esetében (is) előállt.

A Talwar-osztály névadója, az INS Talwar

A Talwar-osztály névadója, az INS Talwar. Ha jobban tetszik úgy, akkor egy Krivak IV-es fregatt. Az oroszoknál Admiral Grigorovics-osztály név alatt lesz ismert | M. Mazumdar, Bharat-Rakshak ,

Olvasóink engedelmével nem várjuk meg a Hírhalmot és ezen hírhez hozzácsapunk egy másik, az Orosz Haditengerészethet köthető kis szösszenetet is. Ugyan se nem Krivak, se nem Fekete-tengeri Flotta, hanem Udaloj és Északi Flotta, ám cserébe legalább a Balti régióhoz köthető ha akarjuk…

Az új építésű és/vagy fejlesztésű hajóosztályaik mellett az oroszok kezdenek pénzt fordítani a régebbi osztályaik még használható hajóinak felújítására, modernizálására is. Gondoljunk az Admiral Kuznyecov 2012-tól kezdődő átgyúrására, vagy a Kirovok feltámasztására.

Hírünk ezen vonatkozásának apropója egy Udaloj I-osztályú romboló, a Vice-Admitar Kulakov, melynek felújítása egy „kissé” hosszúra nyúlt: az 1982-ben, az Északi Flotta kötelékében hadrendbe állított rombolót 1991 tavaszán küldték javításra, ami óta bizony eltelt 19 év, akárhogy is nézzük. Mindenesetre a Vice-Admiral Kulakov köszöni szépen jól van és a Balti-tengeren végzett, nemsokára befejeződő tengeri tesztjei után búcsút inthet a szentpétervári Szevernaja Verf-nek és majd 2 évtized után ismét elindulhat északra, Szeveromorszk kikötőjébe.

A Kulakov 1985-ben

A Kulakov 1985-ben | Forrás ,

A hosszas álldogálásnak az oka természetesen a pénzmag hiánya volt, ám a szükséges összeget az 2000-es évek folyamán kigazdálkodta a védelmi minisztérium, így befejeződhettek a javítási és egyben modernizálási munkálatok.

28 hozzászólás “Krivakok kerülnek a Fekete-tengerre”

  1. Sulyid

    Szuverén jogod a véleményalkotás csak éppen nem értem hogy a két jelzőt miből vezetted le.

    Paraszt Ausztrál ??? Tuti van ahogy mindenhol. Egoista meg főleg de alapvetően inkább az otthon féltése és az azért való tenniakarás az amit én magamkörül látok.

  2. dudi

    Szerintem nem. A hajó kategóriába szerinem az tartozik mely alapból a víz felszínén úszik és nem a tengókhoz hasonlóan a viz alatt menekül.

    kuruc

    A vélemény nyilvánításom megtörtént úgy ahogy nálad is. A továbbiakban a témát azt nem folytatom hanem majd rájössz magad az indokodra. esetleg MSN-en elmagyarázom ha kell de nem itt.

  3. dudi

    Hofi után szabadon : „Határeset de elfogadjuk”

    Az angol megkülönbözteti a ship mint hajó és a boat mint másik gyűjtőfogalom. Ez utóbbiba felszíni és tengeralattjáró egységek egyaránt tartoznak.

    A logikát ne kérdezd. Amúgy az elsőnek beírt mondás egy a tengó fegyvernemre NEMZETKÖZILEG mint fegyvenemi sovinizmust jelző mondat.

    VALAMENNYI tengós ezt mondja flottától zászlótol független

  4. Kuruc

    Ha már angolozunk:
    A ship az a tenger felszinén úszó nagyobb hajó. A boat az mondjuk 1 motorcsónak és a tengeralattjárók.
    Ja és a tengó akkor se hajó:) A tengó a egy külön fogalom. Szivesen meghallgatnám 1 orosz tengós véleményét. A legszebb tengók egyike az akkor is az Oscar II-es osztály a 2. helyen pedig a Borej osztály áll.
    A 3. helyen pedig a tpye VII és a type IX osztály osztozik 50-50 arányban.

  5. Az Oscar II-nek van egy nagy hátránya a megszokott zajosságuk mellett. A kialakításukból adódóan ( bármennyire is telecsempézték az oroszok ) az aktív szonáros kersésnél illetve a torpedó aktív szonáros célkeresésénél sokkalta nagyobb echo-t adnak mint az átlag. Meszebről megfogja a torpedó ( ilyenkor a fegyverzet kezelő vágja a vezetéket és új cél után néz ) mint az átlagot.

  6. Kuruc

    Az V az egy nagy rakás… innentől már te is tudhatod:) Én a III-at nyomom HUNter pack-al és néha neten is szoktam tolni. Pont mostanság kezdtem ujra kb 3 hónapnyi kimaradás után. Per pillanat 1 VIIB szolgál alattam karrierben és kb 6-8 hónap alatt már elértem az első helyet a elsüllyesztett tonnák listáján, kb 100 ezer tonnánál járok , hamarosan átakarom magamat helyeztetni a II. flottához hogy szerezhessek magamnak 1 IXB-t.

  7. Realisztikusság ?

    Csak egy kérdés. 1988 ban teljesen modernizálták az amik az MK-48 as torpedót. Új meghajtás plusz az analóg rendszerről teljesen áttértek a digitálisra. Szinte minden új lett a ketyerében. 1992 ben tartottak az új kütyükkel egy „tömeges” lövészetet. ( több mint 60 torpedó lett eltüzelve, mind éles, és közl éls körülményekközött )

    Lehet tippelni hogy hány százalék volt a műszaki hibás torpedók aránya amikor a hiba olyan szintű volt hogy az a torpedó teljes elvesztéséhez vezetett.

    Ugyan ez az arányszám a kérdés a Brit Mark 24 Tigerfish torpedókra a közép és késő 90 es évekre.

    Tehát két szám a kérdés .

  8. Nekem az a nagy bajom az SH sorozattal, hogy a karrierben sosincs rendes TF elleni küzdelem, kissé untam 44-45-re a konvojokat. Ha meg külön scenáriót indítasz, na ott vannak fonom dolgok, de akkor nem az én spec hajómmal, a saját extra tapasztalattal rendelkező legénységemmel, és nem az általam megvásárolt qrva jó torpedókkal indulok neki, mint ahogy egy TF elleni csatában valójában lenne.

    Valahogy kellene elegyíteni benne a karriert és a sima küldetéseket…

  9. vitya

    Ez érdekes én már többször is futottam bele nagyobb harci egységekbe és általában harcot kezdeményeztem velük. Az sh IV-ben egyszer az óceán közepén akadtam bele 1 magányos hordozóba az éjszak közepén… Az eredmény az az lett hogy mellé hajóztam felvettem a sebességét és a felzeti löveg + légvédelmi fegyverekkel kicsit megsoroztam utána pedig bele lőttem kb 8 db torpedót mire elsüllyet…

  10. Sulyid: Az SH3-ban nem emléxem ilyenre, a 4-et sosem próbáltam, nem szeretem a Pacific színteret annyira. Szóval a 3-ban még nem volt ilyen. Ja és az amcsi tengeralattjárók (SH4) szerintem nem voltak olyan jók akkoriban…