Krivakok kerülnek a Fekete-tengerre

Igen, tudjuk, hogy (mutatóban) most is vannak, ám a Jantar Hajógyár szóvivőjének a RIA Novosztyi hírügynökségnek kedden adott nyilatkozata alapján a jövőben a Krivak-osztályú fregattok ismét nagyobb számban képviselhetik magukat a Fekete-tengeren: a szóvivő közölte, hogy a kalinyingrádi telephelyű hajógyár a múlt héten elnyerte a Fekete-tengeri Flotta számára leszállítandó 3 Project 1135.6 osztályú fregatt megépítésének jogát.

A Krivak I-osztályú Ladnij

A Krivak I-osztályú Ladnij 32 éves | Forrás ,

Azaz a Krivak vonal legmodernebb változata, az alapvetően India számára, a saját fejlesztésű Shivalik-osztályuk (már folyamatban lévő) érkezéséig amolyan réskitöltő célzattal, a Krivak III alapjain összehozott, csökkentett észlelhetőségű Talwar-osztály / Krivak IV úgy tűnik hazai zászló alatt is hajózhat majd.

A Krivak II-osztályú Ptilivij

A Krivak II-osztályú Ptilivij pedig 31. Mindkét fotó 2006-ban készült. | Forrás ,

Hogy erre mikortól kerülhet majd sor, arról mélyen hallgatott a szóvivő, azt azonban elmondta, hogy mivel egyelőre még folyamatban van a Talwar-osztály második szériáját képző 3 hajó építése, ezért az indiai és orosz megrendelés teljesítése párhuzamosan fog majd futni. India az első, 2003-2004 között hadrendbe állított 3 Talwarral szerzett kedvező tapasztalatok után rendelt meg további 3 fregattot ezen hajóosztályból. Érdességképpen megemlíthető, hogy míg az első 3 Talwart a szentpétervári Balti Hajógyár építette meg, addig a második széria a Jantaré lett, akik kicsit össze is akasztották a bajszukat az indiaiakkal az egységár kisebb emelésének terve miatt.

A Talwar-osztály második szériájába tartozó hajók már eleve BrahMos-szal kerülnek szállításra, várhatóan 2011 közepétől. Ekkora datálja a Janatar a 2009 novemberének végén vízre bocsátott 4. Talwar, a leendő INS Teg átadását. A 2012-ben és 2013-ban átadandó, leendő INS Tarkash és INS Trikand közül az előbbi van még csak vízen. Az eredeti ütemterv szerint 2012-ig kellett volna leszállítani a hajókart, így néminemű csúszás ezen indiai megrendelés esetében (is) előállt.

A Talwar-osztály névadója, az INS Talwar

A Talwar-osztály névadója, az INS Talwar. Ha jobban tetszik úgy, akkor egy Krivak IV-es fregatt. Az oroszoknál Admiral Grigorovics-osztály név alatt lesz ismert | M. Mazumdar, Bharat-Rakshak ,

Olvasóink engedelmével nem várjuk meg a Hírhalmot és ezen hírhez hozzácsapunk egy másik, az Orosz Haditengerészethet köthető kis szösszenetet is. Ugyan se nem Krivak, se nem Fekete-tengeri Flotta, hanem Udaloj és Északi Flotta, ám cserébe legalább a Balti régióhoz köthető ha akarjuk…

Az új építésű és/vagy fejlesztésű hajóosztályaik mellett az oroszok kezdenek pénzt fordítani a régebbi osztályaik még használható hajóinak felújítására, modernizálására is. Gondoljunk az Admiral Kuznyecov 2012-tól kezdődő átgyúrására, vagy a Kirovok feltámasztására.

Hírünk ezen vonatkozásának apropója egy Udaloj I-osztályú romboló, a Vice-Admitar Kulakov, melynek felújítása egy „kissé” hosszúra nyúlt: az 1982-ben, az Északi Flotta kötelékében hadrendbe állított rombolót 1991 tavaszán küldték javításra, ami óta bizony eltelt 19 év, akárhogy is nézzük. Mindenesetre a Vice-Admiral Kulakov köszöni szépen jól van és a Balti-tengeren végzett, nemsokára befejeződő tengeri tesztjei után búcsút inthet a szentpétervári Szevernaja Verf-nek és majd 2 évtized után ismét elindulhat északra, Szeveromorszk kikötőjébe.

A Kulakov 1985-ben

A Kulakov 1985-ben | Forrás ,

A hosszas álldogálásnak az oka természetesen a pénzmag hiánya volt, ám a szükséges összeget az 2000-es évek folyamán kigazdálkodta a védelmi minisztérium, így befejeződhettek a javítási és egyben modernizálási munkálatok.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Elindult a MiG-41 fejlesztése

Elindult a MiG-41 fejlesztése

ICBM tárazás orosz módra

ICBM tárazás orosz módra