Sokáig már nem lehetett húzni a 2009-ben kivont DHC-4 Caribou típusú szállítógépek utódlását, s mint az a korábbi hírek alapján valószínű volt, az Ausztrál Királyi Légierő (RAAF) a C-27J Spartan mellett tette le a voksát.
Bár az EADS is nyomult a C-295 típusú szállítógépével, az ausztrál vezetés mégis az Alenia C-27J Spartan típust preferálta jobban, így az olasz gyártótól rendeltek 10 darab teherszállító repülőgépet mintegy 1.4 milliárd dollár értékben. Az első példányok leszállítása 2015-ben kezdődik, a kezdeti műveleti képességet 2016 végére érhetik el, a honi bázisuknak pedig a Richmond támaszpontot jelölték ki.
Geoff Brown, az Ausztrál Királyi Légierő légi marsallja a döntést egyébként azzal indokolta, hogy bizony a kengurus szárazföldi erőnek vannak olyan járműveik, amik elciplésére a C-295 alkalmatlan – konkrétan a G-osztályú Mercedes-eket hozta fel példaként.
Költségkímélő okokból elkerülhetetlen volt egy kisebb kapacitású szállítógép rendszeresítése, mivel kisebb terhek miatt sokszor nem kifizetődő a nagyobb C-130 Herculeseket és a C-17 Globemaster III-asokat alkalmazni, ráadásul a C-27J Ausztráliában mindegy 1900 repülőtér, valamint fel- és leszállóhely használatára képes, ellentétben a Herculesekkel, melyek üzemelésére csak közel 500 hely alkalmas.
Az ausztrálok egyébként a napokban jelentették be a C-130H típusú szállítógépeik idő előtti kivonását.
Érdekes, hogy nem a kivont amerikai példányokat veszik át. Gyorsabb és olcsóbb is lenne.
weasel007 Miért vonták ki a a c27j-ket az amik ?
A költségvetési megszorítások miatt.
Egyáltalán ha eladják azokat, mert az us army is igényt tart rájuk csak a felsőbb vezetés vacilál!
G-osztályú Mercedes-eink nekünk is vannak… nem mintha téma lenne nálunk az új teherszállító repülőgépek beszerzése.
Ma olvastam az aero magazin erről szóló cikkét. Érdekes!
Miszerint a kijevi 410-es gyár tett egy ajánlatot a HM-nek hogy a használaton kívüli gépekeért cserébe elvégeznék a maradék an-26-ok szervizét (nem tudom milyen mértékűt). Ma az 5-ből 3 üzemképes a többinek lejárt az órájuk (üzemidő hosszabbításra várnak)!
Pedzegették hogy a csehek milyen jól jártak azzal a 2 airbus 319-el ami szinte teljes kihasználtság alatt futnak szinte alig vannak otthon, mert ha berken belül nincs feladat akkor bér teherszállítást vállalnak és még pénzt is hoz vissza!
http://www.defensenews.com/article/20120510/DEFREG03/305100001/Australia-Announces-Purchase-10-C-27Js-From-U-S-?odyssey=tab|topnews|text|FRONTPAGE
http://www.minister.defence.gov.au/2012/05/10/minister-for-defence-and-minister-for-defence-materiel-joint-media-release-new-battlefield-aircraft-for-the-air-force/
Ez már majdnem olyan mint egy magyar beszerzés és a kommunikációja. Miért az USA-n keresztül veszik a gépeket? Vagy hogy is van ez?
Na, szerintem a kovetkezo a helyzet:
Az USA ugye leszerzodott C-27esekre az olaszokkal, akik le is szallitottak jopar peldanyt, de vegul az USA felfuggesztette a programot, es a gepek most a sorsukra varnak az USAban.
Az olaszok nem engedik, hogy az amerikaiak a mar leszallitott gepeiket tovabbertekesitsek, szoval azokat a gepeket nem adhatjak el az ausztraloknak.
DE!!
Azokat a gepeket, amiket meg nem szallitottak le az USAnak, azokat vegulis tovabb lehet adni, hiszen az olaszokat csak az erdekli, hogy legyen megrendeles, es otthon lehessen gyartani a gepet.
Igy tehat az olaszok az UJ peldanyokat leszallitjak az USA-nak (mintha az amerikaiak nem mondtak volna fel a szerzodest) aki tovabbadja oket az ausztraloknak.
Igy mindenki jol jar, mert az olaszok otthon gepet gyartanak, az amerikaiak megszabadulnak a rendelesuktol (meg gondolom majd kesobb a mar atadott peldanyoktol is.) az ausztraloknak meg lesz 10 vadiuj gepuk.
Azert valahol mg szoknom kell ezt az orszagot, kulturat.
Egyik nap bejelentik hogy 5 milliard dollarral csokkentik a katonai koltsegvetest es nagy takarekossag lesz, a masik napon meg hogy veszunk 10 db C-27-est.
A tuzerek is orulhetnek mert ugyan nem kapnak onjarot de tobb csovet kapnak M-777 ben es mindenfele kiszolgalo tamogato jarmuben.
Ennek ellenere a program 225 millio dollarral kerul kevesebbe.