A Jantar Hajógyárban nagyban zajlanak a munkálatok, ami az Indiai és az Orosz Haditengerészet számára is új hadihajókat jelent – India esetében egy, az oroszok számára pedig 2 hajóosztályt.
A téma iránt érdeklődő olvasóink előtt vélhetően ismert, hogy a kalinyingrádi Jantar Hajógyárban épült meg India második körös Talwar-osztályú fregatt rendelésének 3 hajóegysége. A Klub helyett immáron a szuperszonikus BrahMos robotrepülőgéppel felfegyverzett fregattok bő 1 év csúszással érkeznek csak, melyben vélhetően van némi köze annak is, hogy menetközben az Orosz haditengerészet szintén leadott sürgős rendelést 3 (+3) darabos rendelést a Talwarok igen közeli rokonának számító Krivak IV-osztályra.
Az egyéb megrendeléseik csúszása mellett a Talwarok átadásának késése miatti füstölgés után az Indiai haditengerészetnek jó éve lesz – a Nyerpa SSN indiai kikötőbe történő befutása mellett a Viramaditya is átadásra került az év vége előtt, ráadásul ha minden jól megy a 4. és 5. Talwar is befut. Nos a 4. biztosan, lévén a korábban beharangozottaknak megfelelően a tegnapi napon sor került az ünnepélyes hadrendbe állításra. Az április 27-én az Indiai Haditengerészet aktív állományába lépett INS Teg a tervek szerint június végén ér majd hazai kikötőjébe.
A Jantar hajógyárban azonban nem csak Krivakok hegesztésével foglakoznak a munkások – konkrétan épül az Ivan Gren patratszállító hajóosztály névadója is, mely az elérhető információk szerint május végén végre vízre kerül.
Végre, hiszen az első Project 11711 építése még 2004 decemberében vette kezdetét – értékelhető mennyiségű pénz azonban csak 2008-tól kezdett csordogálni, ám a rubelfolyam azóta sem szélesedett Volga anyácska méretűvé, ami láthatóan nem tett jót az átadás dátumának. De nem csak pénzügyi okai vannak annak, hogy ilyen lassú tempóban haladnak az építési munkálatok.
A még mindig tartó építési szakasz alatt a haditengerészet részéről 3 alkalommal eszközöltek változtatásokat, melyek 22 jelentős kaliberű változást hoztak a hajóosztály kapcsán – emiatt így hirtelenjében nem is vagyunk biztosak benne, hogy a hajóosztály korábbi rövidke bemutatása mennyire állja meg a helyét.
A jelenlegi álláspont szerint az alulfinanszírozott program 2014-re termeli ki hadrendbe állításra alkalmas állapotra a 4 hajóegység erősre tervezett hajóosztály első tagját. A második és egyben az első sorozatban gyártott változat gerincfektetését egyelőre elodázták.
Úgy érzem, hogy ezt nagyon gyorsan meg kell osszam veletek. Tudom, hogy OFF, meg minden, de férfitársaim asszem nem haragszanak meg érte:)
Ja, és aki akarja beazonosíthatja a háttérben lévő hajókat.
http://img822.imageshack.us/img822/9831/1154048813dr1rurb4k2cu.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/8255/11534686di2asdbmszz18i.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/5673/1153505zt6ztvedaz1d6vh.jpg
@Mackensen
Hajók?! Milyen hajók? Én egyet sem látok :)
:) :) Én sem látok egyet sem :D
Mutassátok meg otthon az asszonynak majd ő megmutatja a hajókat :P
Gyengén látók kedvéért a 170-es számúhajó egy Type 052C vagy Luyang II-osztályú romboló konkrétan a Lanzhou.
És a harmadik képen? Az ablakon visszaverődő szám 998. Érdemes eredeti nagyságban nézni őket. Úgy jobban látszanak a részletek…
És a harmadik képen?
type 071.
Az nem 928?
Az üvegnek vannak eggyenetlenségei. Figyeld csak meg a csaj karjának tükörképét.