Közeledik az Izraeli Légierő modernizált CH-53-asai élettartamának vége, a gyártók látva a lehetőséget, promotálják is termékeiket, ezúttal a Boeing ajánlott váltótípust a közel-keleti államnak.
Egyes források állítása szerint nem a legújabb, jelenleg gyártás alatt álló, CH-47F jelzésű verziót kínálják, hanem egy CH-47G jelzésű masinával próbálják megnyerni az izraeliek szívét, mely azt sugallja, hogy a Különleges Műveletek Parancsnoksága flottájában is repülő MH-47G SOA (Special Operations Aviation) típushoz hasonló forgószárnyast ajánlanak.
Az izraeli vezetés jelenleg nem rendelkezik a típusváltáshoz szükséges „felesleges” összeggel, emiatt akár el is húzódhat a döntés, de a légierő illetékesei figyelmeztettek, hogy 3-4 éven belül meg kell hozni a döntést, különben a Sikorsky CH-53D ‘Sea Stallion’ helikopterek kirepülik a sárkányukból az utolsó repült órákat is.
Ez kedvezhet a Boeing legnagyobb riválisának, a Sikorsky vállalatnak is, mivel jelenleg fejlesztés alatt áll a típus legújabb verziója, a CH-53K ‘Super Stallion’, mely talán legesélyesebb a győzelemre.
Azonban nem szabad elfelejtkezni arról sem, hogy az izraeli vezetők nyála viszont egy harmadik típusra, a V-22 ‘Osprey’-ra csorog. A billenőrotoros csoda főképp az ára miatt okozhat kellemetlen perceket a honatyáknak.
Iszonyat jól eltalált gép ez a chinook :) Régen iszonyat rondának tartottam, de manapság igazán hasznosnak és praktikusnak tartom.
Egyszer láttam élőben nagyon gigantikus látvány volt!
Hello,
jó-jó, ez a Boeing véleménye. De hogy jön ez a Yasur 2025 programhoz. A marketinget leszámítva.
http://dover.idf.il/IDF/English/News/today/2007/11/0401.htm
http://www.airliners.net/photo/Israel—Air/Sikorsky-CH-53A-Yasur/1803636/L/
A régi CH-53A/D-k felújítása folyamatos a központi javító üzemben. Például most adtak át Tel Nolfban egy ex. US Marines CH-53A-t melyet hét éve magas repóra miatt állítottak le, most meg a cél vele a 2025-ig üzemelés a korszerűsítés után.