|

Amur BrahMos-szal – ha a vevő úgy kéri

Mint ismert az oroszok a Rubin Tervezőiroda vezetésével még egy problémamentes AIP meghajtás összehozásával birkóznak a Lada / Amur-osztályok számára – a legújabb információk szerint immáron lassan legyűrve a problémákat. Az általuk is elismert módon a tét magas: rövidtávon legújabb indiai tengeralattjáró tender, hosszabb távon a nem nukleáris meghajtású tengeralattjárók piacának tortaszelete, ahol a levegőfüggetlen erőforrás biztosította meghajtás lassan alapfelszereltséggé kezd válni a nyugati eredetű acélcápák végett.

Az Amur-osztály az indiai Project75i tenderen egyébként egy, a nyugati alternatívákhoz hasonlóan megfelelően működő AIP megoldással egyáltalán nem indulna rossz esélyekkel, ugyanis az indiaiak által megfogalmazott fő prioritások között az AIP képesség mellett az erős rakétafegyverzet is szerepel. Márpedig riválisaival ellentétben az Amur-osztály igen erős öklökkel rendelkezhetne, lévén VLS indítókkal is rendelkezik, melyekből az Indiai Haditengerészet által a Kilo-osztályú tengeralattjárói kapcsán használt 3M-54 Klub mellett akár az orosz-indiai koprodukcióban, az orosz P-800 alapjain megszületett szuperszonikus robotrepülőgép, a BrahMos is indítható ha a vevő úgy akarja.

A Rubin Tervezőiroda a Delhiben megrendezett, és a hétvégén záródott Defexpo India 2012 során úgy nyilatkozott, hogy ugyan az indiaik még nem keresték meg őket a BrahMos kapcsán, de a tenderre nevezendő Amur 1650 alkalmassá tehető a BrahMos fogadására, és erre nyitottak is, ha az indiaik úgy döntenek. Márpedig ha a vevő úgy akarja, akkor a Rubinnak némi módosítást kell majd eszközölnie, ugyanis az Amur-osztály alváltozatai közül az Amur 1650 pont nem rendelkezik VLS indítókkal – a kisebb Amur 950 módosított változata ellenben igen.

Amur 950 tengeralattjáró belső kialakításának nézete

A VLS-esített Amur 950 10 VLS indítóval rendelkezik – a nagyobb Amur 1650 megtoldásával szintén elérhetővé válhat ezen képesség. | Forrás: Rubin Tervezőiroda ,

Amur 1650 tengeralattjáró belső kialakításának nézete

Az Amur 1650 jelenlegi belső kialakítása | Forrás: Rubin Tervezőiroda ,

10 hozzászólás “Amur BrahMos-szal – ha a vevő úgy kéri”

  1. biztos az a siemens AIP???

    itt más van:
    http://defenceforumindia.com/forum/indian-navy/31031-type-214-sub-vs-amur-1650-sub-laymans-analysis.html

    ЦКБ МТ Рубин: Amur 1650: http://www.ckb-rubin.ru/en/projects/naval_engineering/conventional_submarines/amur_1650/

    •. According to estimates, Kristall-27E AIP system will increase the Amur Class submarines’ submerged endurance by 15 to 45 days (the longer endurance is ensured by a short-term operation of the diesel engine in the snorkeling mode).

    •The Kristall-27E AIP plant, featuring the intermetallid storage of hydrogen, cryogenic storage of oxygen and low-temperature electrochemical generator with alkali matrix electrolyte, fully meets all requirements including those of fire/detonation safety, and can beat the AIP system of Project 212 submarines, surpassing it in terms of fuel efficiency and shore-based support facilities due to the availability of dedicated autonomous shore-based refueling complex.

    •The shore-based refueling complex does not integrally belong to the AIP system. However, it can be supplied optionally: this feature contributes to the competitiveness of the Russian project. Customer will receive in a single package the autonomous refueling complex which will provide hydrogen and oxygen for the submarine’s AIP system in peace and war time
    Military Parade Issue 29 (Sep.-Oct. ’98)
    Kristall AIP Submarine an Alternative

  2. Most nem tudom hogy az üzemanyag cellában mi a különleges? Már vagy 20 éve biztos technológia. Ekkora méretben meg nem is lehet probléma. Azt csiripelik az Iráni nagyobb tengót is üzemanyagcellásak lesznek.

  3. Vitya……
    A linkelt cikked végének fordítása…
    „….A jelenlegi dizájn, motorok által nyújtott két MTU 16V 396 motorok (2000 kW) szolgálja ki 600-900 V-os meghajtó akkumulátort egy teljesen integrált rendszer, amely kiegészítő AIP két PEM (polimer elektrolit membrán) 120 kW-os üzemanyagcella-modulok . • A meghajtó motor egy Siemens Permasyn (típus FR6439-3900 KW) tartósan alacsony sebességű izgatott villanymotor vezetés az alacsony zaj, skewback 7 – blade propeller ..”