|

Újfent elsüllyedtek a thai tengeralattjárós tervek?

A németek által pár évvel a korábban tervezett időpont előtt kivont, a Type 212A egységek által már másodhegedűs szerepekörbe tolt Type 206A típusú tengeralattjárók közül úgy tűnik egy sem fog időnként felbukkanni a Thai-öböl és az Andamán-tenger habjai között, ugyanis a Thai Királyi Haditengerészetnek nem sikerült átvernie a beszerzést a kormányon.

A haditengerészet vezérkari főnökének nyilatkozata szerint a haderőnem nem forszírozza tovább a használt német tengeralattjárók beszerzését. Elmondása szerint a haditengerészet minden tőle telhetőt megtett, de elbukott a tengeralattjárók beszerzésének programjával: a védelmi minisztérium által tavaly szeptemberben egyszer már visszadobott tervezet ezúttal sem ment át a minisztériumon, így a Thai Királyi Haditengerészet a továbbiakban nem kívánja fenntartani vásárlási igényét.

A védelmi miniszter által már eldöntött ezen kérdés, azonban az még nyitott kérdés, hogy felkérik-e a haditengerészetet egy újabb tengeralattjárós javaslatra.

Emlékezzünk rá, ennek lehetőségét a minisztérium részéről már a tavalyi év őszén is emlegették: a haditengerészet kora ősszel visszadobott programja kapcsán a minisztérium részéről ugyebár megemlítették azt is, hogy nem aggódnak, hogy emiatt esetleg kifutnak a döntésre a németek által adott határidőből, mert egyrészt biztos kérhető hosszabbítás, másrészt kérhetnek máshonnét is ajánlatot.

A haditengerészet vezérkari főnökének a program szanálását bejelentő közelmúltbeli nyilatkozatából egyébként kiderül, hogy Berlin adott haladékot a thai-oknak, lévén az eredetileg szeptember 30-i határidőt február 29-re tolták ki.

Type 206 S173

A kis méretű, alámerülve is kicsivel 500 tonna alatti vízkiszorítású tengeralattjárókat a Balti-tenger sekély vízeiben történő portyázásra tervezték. A Type 201-esen bemutatkozott nem mágneses acél problémáit a Type 206 idejére kiküszöbölték, így a Type 205-ösökkel ellentétben a Type 206-osok törzse már ebből az acélötvözetből készült. | Forrás ,

A korai hírek arról szóltak, hogy a Német Haditengerészet állományából kivont 6 db Type 206A tengeralattjárót Bangkok potom összegért, 7,6 milliárd baht-ért viheti, ám menetközben kiderült, hogy ezen cirka 256 millió dollár csak 2 egységre elegendő. Ezen 2 egység sorsáról kellett dönteniük a thai illetékeseknek, akik egyelőre úgy tűnik a 80-as évekhez hasonlóan ismét tengerfenékre küldték haditengerészetüknek a tengeralattjárós fegyvernem felélesztéséről dédelgetett álmait.

Bár ez ugye még nem jelenthető ki biztosra, hiszen a minisztérium még kérheti a haditengerészet újabb javaslat beterjesztésére. Emlékeztetőül: a Type 206A beszerzés szeptemberi visszadobásakor az egyik thai sajtótermék meg nem nevezett forrása szerint a Type 206-osokról beterjesztett javaslatot vizsgáló bizottság javaslatában orosz, kínai, netán dél-koreai tengeralattjárók beszerzése szerepelt. A névtelenségbe burkolózó forrás akkori elmondása szerint politikai döntés fog születni, amibe a haditengerészet nem fog beleszólni.

9 hozzászólás “Újfent elsüllyedtek a thai tengeralattjárós tervek?”

  1. 250 millaert a ket „kistengo” szerintem draga. Viszont ha akar Koreai Orosz Kinai vasat akarnak az meg tobbszorose lesz ennek, mar pedig mar ezt az osszeget is sokaltak, es szerintem az egesz errol szol. Megprobaljak a nemeteket egy jobb ajanlatra birni. A TYP 206 sokert nem tolonganak. A THAi nak felretett 2 db on feluli negy vasaert sem indult meg a harc sot meg egy fia ajanlat nem erkezett ra. Persze iran valszeg vevo lenne de hat neki ebben nem osztanak lapot.

    Szoval szerintem a nemetek ha dobnak egy kis koncot jobb ajanlatot akkor ujra megfontoljak a dolgot.

  2. Szerintem sem egy visszautasíthatatlan ajánlat. Azok a tengók 20 évvel ezelőtt élték a fénykorukat, 30 év körüliek, igaz a 90-es évek elején, közepén korszerüsítették őket. A 6 db viszont tényleg megérte volna annyiért.

  3. Maga a tengo szerintem idealis Tajfoldnek mivel pont parti sekely vizekre optimalizalt valtozat. Raadasul tobb is lenne belole igy eleg szep kis flotillat lehetne felallitani. A problema az hogy dragak. A nemetek aranyert adjak. 300 millio egy uj KILO es ok 125 millaert adnak ezek darabjat hasznaltan.

    Bar arnyalja a kepet hogy az elso Taj bejelentes ugyan errol az osszegrol szolt anno de a nyilatkozat szerint a teljes 6 darabos flottara. Aztan a darabszam lecsokkent 2 re.

    Ez sok talalgatasra adhat okot.

    Minden esetre a kornyeken rentgeteg tengo kezd kinoni a vizbol igy a Tajok nem kerulhetik meg a kerdest.

    Nem is teszik !

    En biztos vagyok benne hogy hamar lesz tengojuk es valszeg a nemet vasak.

  4. MuldR

    Ezek a tengok igen specializaltak a sekely vizekre. Raadasul kis hatotavolsaguak is a fegyverzetuk is igen keves. Ebbol kifolyolag a legtobb orszagnak akik oceanokon jatszanak nem megfeleloek.

    Indonezianak pl jo lenne de hat ok mar lepacsiztak a koreaiakkal. Vietnam is emiatt esik ki. Mas partmenti vizeket orzo es tengora vagyo orszagrol az emlitett iranon kivul meg nem tudok.

  5. Mintha a cikk azt sugallná, hogy a szakmai vezetés szembekerült a politikaival, s a politikusokat már már meggyőzték (a franciák? a kínaiak?) az ismeretlen versenytársak, hogy ejtsék a német ajánlatot.

    A német tengeralattjárók áráról és koráról:
    A hagyományos tengeralattjárók nemzetközi piacán évtizedek óta magasan az No.1 nyugati exportőr Németország. Túl a II. vh-s feelingen, biztosan tudnak valamit, ha több hajót adtak el külföldre, mint mondjuk Fr. és NBr. együttvéve.

    A Kiloról annyit, hogy inkább veszek 900 ezerért egy jó állapotban lévő 15 éves BMW-t, mint 2 millióért egy kockaladát. Igaz már az sem új konstrukció- miként a Kilo sem.

    Itt valaki elkezdett zsírozni egy másik üzletet- talán a franciák. A Rafale üzletre pl. tapasztalt ismerősöm a következőket mondta:
    „Ez mindössze annyit jelent, hogy a Dassault megoldotta az egész indiai vezetés lepénzelését.”