|

Délkelet-ázsiai tengeralattjárós hírek

Thaiföld és Malajzia kapcsán szolgálhatunk hírekkel, azonban elöljáróban rögtön annyit, hogy egyik sem komoly beszerzést takar. Pontosabban Thaiföld esetében beszerzésről van szó, ám lassan 40 éves tengeralattjárók rendszeresítése azért valahol nem tekinthető igazán komoly dolognak az elmúlt évek ázsiai tengeralattjárós eseményeinek figyelembe vételével.

Merthogy a Thai Királyi Haditengerészet a bejelentések alapján erre készül, hiszen vezérkari főnökének pénteki bejelentése szerint számukra az a 6 db Type 206A típusú tengeralattjáró lenne ideális, melyet a Német Haditengerészet von ki az állományból egy tavalyi döntés értelmében.

Az 1973-75 között hadrendbe állított, majd a 90-es évek elején modernizált és így Type 206A változattá avanzsáló, kisméretű tengeralattjárókat Berlin korábban csak 2016 magasságáig akarta kivonni, azonban a Type 212-esek mellett már csak másodhegedűs szerep betöltésére alkalmas öregecske acélcápákat anyagi okokból végül hamarabb nyugdíjazták.

Kamthorn Poomhiran admirális elmondása szerint a beszerzés várhatóan mindössze 7,7 milliárd baht-ba, azaz cirka 256 millió dollárba kerülne a haditengerészetnek, mellyel nagyságrenddel olcsóbb a korábban szintén felmerült Type 209-eseknél. Az admirális rámutatott arra, hogy két Type 209-es beszerzése mintegy 13 milliárd baht-ba kerülne, amivel összevetve a használt Type 206-osok beszerzési költsége igen kedvező, ráadásul bizonyosak benne, hogy azok még legalább 10 évig szolgálhatják a régióban mind ezidáig tengeralattjáró nélküli Thai Haditengerészetet.

A haditengerészet saját, 4 éves költségvetéséből kívánja kigazdálkodni a 6 német tengeralattjárót, melyek közül kettőt a Thai-öbölben, kettőt pedig az Andamán-tenger vizeiben kívánnak bevetni, míg a maradék kettő biztosítaná, hogy az időszakos javítások ellenére mindig 4 egység legyen bevethető.

Ugyan az elképzelésre még semmilyen állami rábólintás nincsen, de már kiválasztották a remélt németországi képzésre az első 30 tengerészt.

Type 206 S173

A kis méretű, alámerülve is kicsivel 500 tonna alatti vízkiszorítású tengeralattjárókat a Balti-tenger sekély vízeiben történő portyázásra tervezték. A Type 201-esen bemutatkozott nem mágneses acél problémáit a Type 206 idejére kiküszöbölték, így a Type 205-ösökkel ellentétben a Type 206-osok törzse már ebből az acélötvözetből készült. | Forrás ,

A hír elején megnevezett másik állam pedig Thaiföld szomszédja, Malajzia, akik egy Agosta-osztályú tengeralattjárót visznek haza Franciaországból. Malajzia 2 Scorpene-osztályú tengeralattjáróval rendelkezik, melyek közül az első 2009 őszén érkezett meg, így felmerülhet, hogy mit akarnak ezzel a Scorpene előddel. Nos, már nincs szükségük rá a tengeralattjárós képzéshez, ezért múzeumnak kívánják kialakítani.

Malajzia ezen használtan beszerzett tengeralattjárót tengeralattjárósainak franciaországi képzéséhez vette anno és most haza kívánja vinni, hogy a Lumut-i tengerészeti bázison múzeumhajhóvá alakítsa azt. Minderre várhatóan augusztusban kerülhet majd sor.

9 hozzászólás “Délkelet-ázsiai tengeralattjárós hírek”

  1. Mint a legtobb tengeralattjarorl igy ezekrol is tenyleges infot szerezni nem eppen egy konnyu dolog. Azonban ha a nemeteknek jo volt es lett volna meg ot evig akkor nem lehetnek olyan rossz vasdarabok. Plane hogy a partmenti vizekre vannak optimalizalva. Ami viszont kerdes hogy a tropusi eghajlatnak mennyire felelnek meg. Ugyanis a nukikkal ellentetben a D/E tengok eghajlat erzekenyek. Mindegyik ! Melyik jobbanmelyik kevesbe de foleg a hutesi kapacitasuk az ami ilyenkor elojon mivel azon all az egesz meghajtas, rendszererk hutese, valamint a legbiztositas is.

    Magyaran kerdes hogy a Balti vizekre tervezett tengo atlalkitas nelkul megfog e felelni a Thai haderonek ?

    No meg persze most hogy dorognek a fegyverek a Thai Kambodzsai hataron igy a nemet politika ovatossagat ismerve szerintem tuti nem lesz eladas.

  2. Ilyen probléma már volt a Görögországnak szánt Papanikolis Type 214el. A tengónak hűtési problémái voltak a melegebb, görög vízeken, azonban ez a jelenség a gyártó által kiküszöbölésre került, így valószínűleg erre a Thai tengóknál is figyelnek majd.

    Szerintem simán eladják a tengókat, a németeknek eléggé kell most a pénz, máskülönben fel kellene darabolni + költségen a kivont konzerveket.

    Y

  3. A Gorog tengonak semmi baja nem volt. A Gorogok a penzugyi valsaguk miatt szerettek volna visszamondani vagy pedig halasztva kifizetni es hogy idot nyerjenek dobtak be ezt a storyt. A Nemetek meg amikor a politikai oldalrol a nyomas eleg nagy volt a Gorogokon hogy ne akarjanak kihatralni, udvariasan „talaltak” valamit amin elmolyoltak hogy a jo kapcsolat megmaradjan.

    Az U-206A tengokert amugy nem csak a Thai NAVY kuncsorog mert jo par orszag venne parat vagy vinne „tucartjaval” A kerdes innentol politikai hogy a nemet kormany kinek hova meri akarja eladni. A 206 sok amugy nem rendelkeznek semilyen modositott hutorendszerrel sem pedig vizszuro rendszerrel ami aokra a vizekre bizony elkene.

    A velemenyem az hogy Thaifold nem fogja megkapni es a hajok inkabb del amerikaba kerulnek majd.

  4. 40 eves jol megkonstrulat, bevalt, modernizalt ( a tersegben megfelelo szinvonalat kepvisel ) karbantartott, alkatreszekkel rendelkezo tipus amit az Azsiaban igen nagy reputacioval rendelkezo nemetorszag tervezett gyartott es hasznalt.

  5. Az Oroszok is szemelyre szabva epitik a Kilokat ami nem csak a hutest jelenti de az alrendszereket a fegyverzetet sot a hangszigetelo csempek is egyediek a vevo kivansaganak vagy inkabb „mennyire szeretunk” szintjenek megfeleloen.