Thaiföld és Malajzia kapcsán szolgálhatunk hírekkel, azonban elöljáróban rögtön annyit, hogy egyik sem komoly beszerzést takar. Pontosabban Thaiföld esetében beszerzésről van szó, ám lassan 40 éves tengeralattjárók rendszeresítése azért valahol nem tekinthető igazán komoly dolognak az elmúlt évek ázsiai tengeralattjárós eseményeinek figyelembe vételével.
Merthogy a Thai Királyi Haditengerészet a bejelentések alapján erre készül, hiszen vezérkari főnökének pénteki bejelentése szerint számukra az a 6 db Type 206A típusú tengeralattjáró lenne ideális, melyet a Német Haditengerészet von ki az állományból egy tavalyi döntés értelmében.
Az 1973-75 között hadrendbe állított, majd a 90-es évek elején modernizált és így Type 206A változattá avanzsáló, kisméretű tengeralattjárókat Berlin korábban csak 2016 magasságáig akarta kivonni, azonban a Type 212-esek mellett már csak másodhegedűs szerep betöltésére alkalmas öregecske acélcápákat anyagi okokból végül hamarabb nyugdíjazták.
Kamthorn Poomhiran admirális elmondása szerint a beszerzés várhatóan mindössze 7,7 milliárd baht-ba, azaz cirka 256 millió dollárba kerülne a haditengerészetnek, mellyel nagyságrenddel olcsóbb a korábban szintén felmerült Type 209-eseknél. Az admirális rámutatott arra, hogy két Type 209-es beszerzése mintegy 13 milliárd baht-ba kerülne, amivel összevetve a használt Type 206-osok beszerzési költsége igen kedvező, ráadásul bizonyosak benne, hogy azok még legalább 10 évig szolgálhatják a régióban mind ezidáig tengeralattjáró nélküli Thai Haditengerészetet.
A haditengerészet saját, 4 éves költségvetéséből kívánja kigazdálkodni a 6 német tengeralattjárót, melyek közül kettőt a Thai-öbölben, kettőt pedig az Andamán-tenger vizeiben kívánnak bevetni, míg a maradék kettő biztosítaná, hogy az időszakos javítások ellenére mindig 4 egység legyen bevethető.
Ugyan az elképzelésre még semmilyen állami rábólintás nincsen, de már kiválasztották a remélt németországi képzésre az első 30 tengerészt.

A kis méretű, alámerülve is kicsivel 500 tonna alatti vízkiszorítású tengeralattjárókat a Balti-tenger sekély vízeiben történő portyázásra tervezték. A Type 201-esen bemutatkozott nem mágneses acél problémáit a Type 206 idejére kiküszöbölték, így a Type 205-ösökkel ellentétben a Type 206-osok törzse már ebből az acélötvözetből készült. | Forrás ,
A hír elején megnevezett másik állam pedig Thaiföld szomszédja, Malajzia, akik egy Agosta-osztályú tengeralattjárót visznek haza Franciaországból. Malajzia 2 Scorpene-osztályú tengeralattjáróval rendelkezik, melyek közül az első 2009 őszén érkezett meg, így felmerülhet, hogy mit akarnak ezzel a Scorpene előddel. Nos, már nincs szükségük rá a tengeralattjárós képzéshez, ezért múzeumnak kívánják kialakítani.
Malajzia ezen használtan beszerzett tengeralattjárót tengeralattjárósainak franciaországi képzéséhez vette anno és most haza kívánja vinni, hogy a Lumut-i tengerészeti bázison múzeumhajhóvá alakítsa azt. Minderre várhatóan augusztusban kerülhet majd sor.