|

Németország kivonja tengeralattjáróinak több mint a felét

Ugyan a jelenleg egyik legmodernebbnek tekinthető hagyományos meghajtású tengeralattjáró-osztály a Type 212A egységeinek érkezésével a 70-es évek folyamán rendszerbe álló, kis méretű Type-206 tengeralattjárók modernizált változatai a Type-206A-k egyre inkább másodhegedűs szerepre kényszerültek, kivonásuk csak 2016 magasságára lett volt esedékes.

Type 206 S173

A kis méretű, alámerülve is kicsivel 500 tonna alatti vízkiszorítású tengeralattjárókat a Balti-tenger sekély vízeiben történő portyázásra tervezték. A Type 201-esen bemutatkozott nem mágneses acél problémáit a Type 206 idejére kiküszöbölték, így a Type 205-ösökkel ellentétben a Type 206-osok törzse már ebből az acélötvözetből készült. | Forrás ,

Ezzel szemben a hónap elején a Német Haditengerészet megvált az eredetileg 18 megépült Type-206-os még hadrendben álló 6 egységétől. Hogy ezen rohamtempójú lépésnek köze- van a közelmúltban bejelentett, a haderő költségvetését megkurtító tervhez, azt a tényállást bejelentő szóvivő nem erősítette meg.

Type 212A

A levegőfüggetlen meghajtással (AIP) rendelkező Type 212A-osztályú tengeralattjárók vízkiszorításra bő háromszor akkorák, mint a Type 206(A) egységek. Hovatovább jó 10 méterrel hoszabbak is. | Forrás ,

Mindenesetre a Német Haditengerészet, melyhez sokan automatikusan a tengeralattjáró hadviselést társítják, egyelőre kénytelen beérni 4 darab, igaz élvonalat képviselő tengeralattjáróval. A helyzet egyébként csak átmeneti, hiszen a 2005 – 2007 között rendszerbe állított 4 darab Type-212A mellé pár éven belül további 2 egység érkezik majd. A jelenlegi tervek szerint a 2012 – 13 magasságában érkező, Batch 2-es egységek kapcsán legkésőbb 2015-re számolnak a teljes harckészültség elérésével.

A németek mellett a Type 212A-osztályú tengeralattjárók mellett tették le a voksot az olaszok is. Náluk Todaro-osztály megnevezés alatt fut az egyelőre még csak 2 hadrendbe álló egység (További 2 van tervben). A képen a névadó a Salvatore Todaro látható. | Forrás ,

A kivont Type 206-os tengeralattjárók legénysége persze nem marad feladat nélkül, hiszen a bejelentés szerint átképzik őket a Type 212-esekre, melyeknél az eddigi 1 legénység/hajó módszert felhagyva forgószínpados módszert vezetnek be, azaz példéul az amerikai módszerhez, vagy saját portájuknál maradva az F125-ös fregattokhoz hasonlóan a jövőben midnen egységhez 2 teljes legénységet kapcsolnak, ezáltal is biztosítva a hajók jobb kihasználtságát.