Logikus lépésnek tűnt a brit vezetés részéről, hogy a Királyi Haditengerészet új repülőgép-hordozójának fedélzetére az F-35C-t rendszeresítik a STOVL üzemelésre képes „B” változat helyett. Azonban most változhat a döntés.
A brit kormány Húsvét környékére ígéri a döntést az F-35C megrendelésével kapcsolatban, azonban a végleges határozat előtt utolsó nagy vizsgálatot tartanak, hogy tényleg a legjobb döntést hozzák-e a hajófedélzeti változat rendszeresítésével és a már épülő repülőgép-hordozók áttervezésével és átépítésével. Az ellenzék kapva kapott az alkalmon és nyílt levelet intézett a hatalmon lévő kormányhoz.

Mégis az F-35B-n díszeleg majd a brit felségjel? ,
Jim Murphy volt védelmi miniszter irományában rámutat arra, hogy a repülőgép-hordozók ára már most duplájára nőtt az eredetileg tervezetthez képest, számításuk szerint elérheti a 7 milliárd fontot. Azonban nem áll meg itt a számláló, a két hajóegységen komoly átalakítási munkálatok szükségesek (be kell építeni az elektromágneses katapultot, a fékezőrendszert és ezek kisegítő elemeit), mely ismét drasztikus áremelkedést okoz majd. Emellett Morphy rámutatott arra, hogy az F-35C komoly hiányosságokkal szenved, a jelenlegi eredmények alapján nem képes a hajófedélzeti üzemre, ellenben az F-35B már bizonyított a USS Wasp fedélzetén, hovatovább a STOVL változat megrendelése esetén a hazai ipar méretes szeletet kapna a gyártásból.
Nem tudni tehát, hogy mi lesz a számolgatás eredménye, annyi azonban biztos, hogy jelen állás szerint az F-35B megrendelésével kevesebb kockázatot vállalnának a britek, ugyanis amellett, hogy a tesztelése jóval előrehaladottabb állapotban tart, még a síugrósánccal ellátott HMS Queen Elizabeth fedélzetén nem kéne a bonyolult katapult- és fékezőrendszer esetleges hibáival törődni.