A HTKA is beszámolt arról, hogy az Izraelben az Alenia Aermacchi által gyártott M-346 Master és KAI (Korea Aerospace Industries) és a Lockheed Martin által kifejlesztett T-50 Golden Eagle verseng a megrendelésért. A gépeket az Elbit Systems és az IAI (Israel Aerospace Industries) által alapított TOR vállalat vásárolja meg és adja bérbe majd az Izraeli Légierő számára. A döntés várhatóan még az idén megszületik, azonban most úgy tűnik, hogy a győztes nem feltétlenül pénzt kap majd az említett masinákért cserébe.
Az olasz és izraeli védelmi miniszterek egyeztetést folytatnak arról, hogy a kiképzőgépek ellenében az IAI 4 darab légtér-ellenőrző repülőgépet szállítana a NATO-tagállam számára.
A választás valószínűleg a Gulfstream G550 típusú sugárhajtású üzleti repülőgépre esik majd, melyet korábban a Izrael és Szingapúr is megrendelt magának. A típust ráadásul volt alkalma megismerni a talján pilótáknak, 2010 decemberében az Olasz Légierő Panavia Tornado IDS repülőgépei a dél-izraeli Udva légibázisra települtek, ahol közösen hajtottak végre szimulált bevetéseket az Izraeli Légierő harcigépeivel.
Természetesen ennek a csere-berének van vesztese is, az Amerikai Egyesült Államok illetékesei minden bizonnyal komoly homlokráncolást folytatnak, hiszen Ausztrália, Törökország és Dél-Korea után Olaszország lett volna a Boeing 737-esen alapuló EAW&C repülőgép következő vásárlója.
És ez az izé tud annyit, mint a Bőingre szerelt tányér? Ez komoly konkurencia?
Hát az izraeli elektronika eddig nem sokat égett le, gondolom az olaszok sem csak viccből hozták fel a lehetőséget!
A lapos radar 2 oldalra lát, a kerek meg mindenfelé. Nem? Meg hát nagyobb gép, nagyobb radar. Csak innen gondolom, hogy nem 1 kategória.
Mondjuk ez is igaz, tényleg nem egy b737-es kategória, de amire kell, arra megállja a helyét, ráadásul ha jól tudom az IAF 2 verziót is használ a típusból: egy AWACS féleséget, és egy elektronikai felderítő gépet.