Tavaly júliusban számoltunk be róla, hogy a Boeing egy hasonló ráncfelvarrást tervez az F/A-18E/F Super Horneten, mint azt tette az F-15E Strike Eagle-lel a Silent Eagle megalkotásakor. Persze, ha lesz rá vevő…
Arról is írtunk, hogy a Boeing egy újabb Hornet-verzió létrehozására biztatja Japánt, azonban a Farnborough-ban bemutatott „Silent Hornet” célkeresztjébe ezúttal India került, ugyanis az új típus az Aero India 2011 repülőipari kiállításon mutatkozik be hivatalosan a Nagyérdeműnek. A Boeing két különböző Hornet-verziót küld az ázsiai országba, az „igazi” Super Hornet a dinamikus bemutatót repüli, míg a statikus soron egy életnagyságú makettet állítanak ki. Ez a gép némileg más lesz, mint a levegőben is megcsodálható példány, mivel számos újdonság kap helyet rajta. Ilyenek az illeszkedő póttartályok, a 4 darab AIM-120 AMRAAM befogadására alkalmas, póttartályból kialakított belső fegyvertér, a körkörös lefedettséget biztosító MWS (Missile Warning System – rakéta közeledést jelző rendszer), a megnövelt teljesítményű hajtóművek, az F-35 Lightning II-n is alkalmazott újgenerációs pilótafülke, valamint az orr alá beépített (az F-35-ösön alkalmazotthoz hasonló) IRST.
Az új verzió megalkotásával a Boeing még közelebb paszírozhatja a Hornetet a következő generációhoz, növelve a típus exportesélyeit. Amennyiben akár Japán, akár India, vagy bármely más ország a típus mellett dönt, ezek a fejlesztések garanciát adnak arra, hogy a Hornet-család folyamatos továbbfejlesztésekkel további 30-40 évig világszínvonalon végezze a rá bízott légterek védelmét.