|

Újabb gépveszteségek, balesetek

Nem alakul túl jól ez a hét balesetbiztonság szempontjából, a hétfői Flanker-veszteséget kedden egy amerikai UH-60-as tragédiája követte. Szerdán kis szünet következett, ám csütörtökön sajnos pótolva lettek a kimaradt balesetek, méghozzá triplán…

A két horvát MiG-21biszD összeütközése és a bangladesi Chengdu F-7 vízbe zuhanása szerencsére haláleset nélkül következett be, ám a fehéroroszok gondoskodtak róla, hogy ez ne így legyen.

MiG-29UB lengyel felségjelzéssel ,

Fehéroroszország a 2009-es radomi szerencsétlenség óta nem hallatott magáról repülőbaleset témában, ám sajnos most megtört a csend. Baranowicze közelében alacsony magasságú kiképzőrepülés során tereptárgyaknak csapódott és megsemmisült a Fehérorosz Légierő egyik MiG-29UB típusú repülőgépe. A fedélzeten tartózkodó két pilóta életét vesztette, tudatta a belorusz védelmi minisztérium. A baleset körülményeit nem közölték, vizsgálatot indítottak az okok kiderítésére.

A mai napra is jut már egy baleset, ugyanis a reggeli órákban, helyi idő szerint 8:25-kor (02:25 GMT) Indiában lezuhant egy MiG-27 ‘Flogger’ típusú csapásmérő repülőgép. Az esetre a Kalaikunda Légibázistól 40 kilométerre keletre került sor. A gépet vezető pilóta sikeresen katapultált. Az indiai védelmi minisztérium tájékoztatása szerint a földbe fúródó gép nem okozott sem személyi sérülést, sem anyagi kárt. Az eset kivizsgálása megkezdődött.

Ez volt idén a típus harmadik vesztesége, februárban és júliusban is halálesettel járt a MiG-27-esek lezuhanása.

11 hozzászólás “Újabb gépveszteségek, balesetek”

  1. „Minőség, megbízhatóság, Mikojan-Gurjevics. ”

    és ezt a cinikus hozzászólást miből tudtad kikövetkeztetni? Talán ismered a balesetek/katasztrófák okait? Egyedül a bangladesi esetnél utalnak műszaki meghibásodásra, az összes többi esetről semmi konkrétumot nem tudunk, a horvát és a belorusz eset anélkül, hogy bármit is (veled ellentétben) előre megpróbálnák kinyilatkoztatni inkább tűnik pilóta hibának, mint műszaki meghibásodásnak.

    Egy repülőgép műszaki megbízhatósága, a tervezés mellet nagyban függ attól is, hogy az üzemeltető mennyire tartja be a gyártó által előírt üzemeltetési utasításokat.

    Érdekes a bolgároknál nem potyogtak a MiG-ek, de ha másik oldalt nézem, míg a németeknél katasztrófális volt az F-104 története addig az olaszok nagyon szépen elvoltak vele, vajon miért?

    TG

  2. Kuruc!

    ha megengeded ezt inkább átengedem Molninak ő jobban otthon van ebben. De az olasz nem volt jó példa:

    A németek 916 különböző változatú F-104-et rendszeresítettek amelyből 292 db semmisült meg balesetekben és katasztrófákban, miközben 115 pilóta vesztette életét 31,8%.
    Az olaszok (nem a legjobb példa 360-ból 136-ot nulláztak le, igaz ha jól tudom sokkal jobb a repült órára jutó arányuk 37,7%.
    Ellenben a japánok 230 gépéből mindössze 36 semmisült meg 5,9%.

    Alapvetően szerintem a fő okok a túlfeszített kiképzés, az alaptípus olyan plusz funkciókkal való felruházása amelyre nm volt alkalmas.

    TG

  3. Érdekes a bolgároknál nem potyogtak a MiG-ek, de ha másik oldalt nézem, míg a németeknél katasztrófális volt az F-104 története addig az olaszok nagyon szépen elvoltak vele, vajon miért?

    Azér ne keverjük a dolgokat. A németek alacsonytámadónak használták a gépet. A többiek meg közepes / nagy magasságú elfogóvadásznak…

  4. Szó se róla darabszámra nézve a Szu-9, a BAC Lightning és a MiG-21F-13 is ilyen borzasztó arányokat hozott össze nagyjából.

    A spanyolok egyetlen gépet sem veszettek asszem 17000 ezer repóra alatt. Az orosz MiG-29 beleseti statisztikája rosszabb volt ennél, mert kb. 8 gép / 100 k órás átlaguk volt régen…

  5. „Azér ne keverjük a dolgokat. A németek alacsonytámadónak használták a gépet. A többiek meg közepes / nagy magasságú elfogóvadásznak… ”

    pont erről beszélek, nem a gép rossz alapvetően, hanem nem biztos, hogy megfelelően üzemeltetik.

    TG

  6. Cikkel kapcsolatban egy kis kiigazítás: „Fehéroroszország a 2009-es radomi szerencsétlenség óta nem hallatott magáról repülőbaleset témában”

    Ez így nem teljesen igaz mert ez év áprilisában összeütközött két MiG-29-esük, az egyikből katapultált a pilóta, a másik szerencsésen leszállt.

  7. Nekem erről a témáról mindig egy régi doksi jut eszembe ami a xyz nyi meg a mil helik baleseti statisztikáját elemzi.

    kb az a végkövetkeztetés, hogy ahol betarják a mil heliknál előírt ellenörzéseket/cseréket/nagyjavításokat…. ott nincs érdemi difi.

    Az egy teljesen más téma, hogy sokkal többet kell a mileket ellenőrizni/nagyjavításra vinni, jóval kevesebbet bír sok alkatrész… de ha ezt a jóval többet megadják nekik nincs érdemi difi.