Nem egészen másfél évvel az első, T-1-es jelölésű P-8A szűzfelszállása után a P-3 Orionokat több nemzetnél is váltó Poseidon megkapta a gyártás beindításáról szóló engedélyt. Természetesen egyelőre csak az előszéria gyártásának beindítására adtak engedélyt a Védelmi Beszerzési Tanács (DAP) illetékesei – egyelőre arra is csak szóban (ám persze heteken belül várható az írásos engedély megérkezése).
Hogy a hivatalosan a harmadik gép átadásakor bemutatott, még a tesztelési szakaszban álló P-8A előszériája mennyi gépet tartalmaz majd, arról egyelőre nem tudni konkrátumokat. Ennek tisztázása a 3-4 hét múlva várt írásos engedély befutásával várható, említette meg a bejelentés kapcsán a Naval Air Systems Command (NAVAIR).
Azért nehéz még mindig elképzelni ezt a gépet, ahogy 25 méter magasan zéró látási viszonyok között, szakadó esőben tengókat kerget a hullámok felett! :)
Nevetni fogsz, én is folyton ezt érzem. Egyszerűen úgy megszokta már az ember, hogy ilyen magasságban a turboprop gépek bohóckodnak már vagy lassan 50 éve.
Na majd az indiaiak megmutatják, hogy hogy lehet ezekkel a szupermodern gépekkel a víz alatt repülni! :):)
vicces ebbe bele se gondoltam. Mondjuk csak tudják, nem véletlenül teszteltek sok mindent gotlandon….
Lenne egy kérdésem.
A képen a gép függőleges vezérsíkján kijön valami.
Mi az? Egy szonda vagy mi?
Mágneses anomália-detektor. Tengeralattjárók észlelésére szolgál – feltéve, hogy az adott hajó produkál mágneses jeleket. :)
Köszönöm