A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Idén megkezdődnek az indiai HAL HJT-36 és HJT-39 kiképzőgépekbe szánt, NPO Szaturn által gyártott, AL-55I jelzésű, immár sorozatgyártásra alkalmasnak vélt sugárhajtómű repülési próbái. Az új anyagok alkalmazásával és a konstrukción eszközölt változtatásnak köszönhetően az új variáns elődeihez képest jóval könnyebb azonos teljesítményadatok és fogyasztás mellett. A hajtóműből kétféle teljesítményű variánst gyártanak majd, 1760 és 2200 kg tolóerővel.
Késik a második, Phalcon radarrendszerrel szerelt, indiai légtérellenőrző leszállítása, az Il-76-ost csupán márciusban veheti kézhez a megrendelő. Az első példányhoz hasonlóan ez a gép is az Agra bázison szolgál majd. Ez az egyik legnagyobb Indiában, és hatalmas stratégiai jelentőséggel bír, megnövelt kifutópályával és egy avionikai tesztintézettel.
Afganisztán megkapta a harmadik felújított G.222-esét. Az USA 18 G.222-est vásárolt Afganisztán számára, segítve ezzel légierejének talpra állítását. A gépek még 1977 és 1985 között készültek, az olaszok a vadiúj C-27J Spartan típus érkezésekor váltak meg tőlük. A gépek különböző modifikációja miatt volt leginkább szükséges az átalakítás, a “közös nevezőre hozás” mellett új kommunikációs berendezéseket kapnak a gépek. A modernizálás nem nagy volumenű, nem éri el a C-27J avionikai képességeit, de az afgán haderőnek így is jócskán megfelel.
Tegnap megérkezett Pakisztánba a haditengerészet második F-22P fregattja, a PNS Shamsheer. A sanghaji China Hudong Zhonghua hajógyárban készülő egységekből négy darabot vásárolt az ázsiai ország. Az F22P a Type 053 hajócsalád legmodernebb, Type 053H3 (Jiangwei-II osztály) változatának továbbfejlesztése. Az F22P törzse némiképp különbözik Type 053H3-tól, lévén néhány dolgot átemeltek a modern Type 054 esetében alkalmazottak megoldások közül és így az F22P némileg csökkentett radarkeresztmetszetű.
Megérkezett a Lockhhed Martin üzemébe a második C-5B Galaxy szállítógép is, hogy megkezdjék rajta a RERP (Reliability Enhancement and Re-engining Program) modernizációs programot. A #85-0002 sorszámú példány 1986. szeptember 30-án kezdte meg pályafutását a kaliforniai Travis Légibázison, azóta több mint 19.000 repült órát tudhat maga mögött.
Az Ausztrál Királyi Légierő (RAAF) ötéves szerződést kötött a Boeinggel az ausztrál B737 Wedgetail AEW&C (Airborne Early Warning & Control) légtérellenőrző repülőgépek logisztikai támogatásáról és alkatrészellátásáról. A szerződés értéke 800 millió dollár. Ausztrália 1997-ben rendelt 4 darab (+3 opció) légtérellenőrző gépet a Boeing IDS részlegétől. Azóta 2 opciót megrendelésre váltottak. A rengeteg technikai problémával hátráltatott fejlesztés után az első két példányt tavaly novemberben szállították le.
Az új generációs NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter) haditengerészeti helikopter megérkezett az ausztrál Brisbane-be. Azonban nem saját (forgó)szárnyán, hanem egy Antonov An-124-es gyomrában. A típust Ausztrál Királyi Haditengerészet öregedő Seahawk-flottájának leváltására ajánlják. Az NFH nagy rendszerazonosságot mutat az ausztrálok által rendszeresített MRH90 TTH (Tactical Transport Helicopter) altípussal.
A görög Hellenic Aerospace Industries (HAI) 3 éves, 43 millió dolláros szerződést kötött a szaúd-arábiai védelmi minisztériummal, melynek értelmében az állami tulajdonú, görög vállalat javítja a Lockheed Martin által gyártott, szaúdi C-130-asok Rolls-Royce Allison T56 gázturbináját. Az arab ország 40 C-130E/H szállítógéppel és hat KC-130H légi-utántöltő repülőgéppel rendelkezik.
Az Amerikai Egyesült Államok tucatnyi RQ-7 Shadow pilóta nélküli felderítőgépet ajándékozott Pakisztánnak, hogy támogassa az ázsiai ország milicisták elleni harcát. A felfegyverezhető Predatornál sokkal kisebb eszköz fesztávolsága 4.3, hossza 3.66 méter. Indítása egy pótkocsira szerelt katapultról történik, és mintegy 70 mérföldet tud megtenni egy feltöltéssel.
India csütörtökön sikeres oldási tesztet hajtott végre a saját fejlesztésű lézer-irányítású bombákkal. A bangladesi bangalori ADE (Aeronautics Development Establishment) által kifejlesztett lézeres irányítórendszert 1000 fontos (~453, 6 kg) szabadesésű bombára integrálták. Az Indiai Légierő pilótái által repült vadászbombázó fedélzetéről a hivatalos doktrína alapján történt az oldás.
„Az érzékelő látta a megjelölt célpontot, minden eszköz megfelelően működött és a bomba sikeresen eltalálta a kijelölt célt. Igazoltuk az előzetes számításokat és szimulációkat. A sokévnyi fejlesztés és teszt meghozta a gyümölcsét: elértük a kitűzött teljesítményt és minőséget.” – nyilatkozta egy érintett.
Kedves Phoenix!
Hiányzik az „5 millió géppisztoly+… vs 4. generációs vadászbombázók” jellegű kérdésfelvetésem az előző HTKA Hírhalom fórumának végéről…
Töröltétek?
Nekem az utolsó bejegyzéssel kapcsolatban van egy észrevételem.
Az ADE nem bangladesi, hanem bangalori. Banglades egy igen szegény ország India mellett.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeronautical_Development_Establishment
Onedin kapitány, küldtem emailt :)