|

Bye Bye, Eagle!

Újabb altípus élete ért véget a Boneyard kapui mögött. Az USAF a mai nappal végleg lezárta az F-15A Eagle típus történelmét, az utolsó példány ugyanis most érkezett meg, hogy lekonzerválva várja sorsa jobbra fordulását.

F-15A

A hajdanán 384 darabos F-15A-flotta minden példánya még a ’70-es években született, így igencsak kijárt már nekik a nyugdíjazás. A gépeket a ’80-90-es években az F-15C váltotta az első vonalban, mely most is kiemelkedő fontosságú szerepet tölt be az F-22 Raptor szolgálatba állása idején is. Ahogy az lenni szokott, az utóbbi időkben a Légi Nemzeti Gárda repülte a kiöregedett Sasokat, bár az elmúlt években nem sokszor gazdagodott repült órával a repülési napló, ugyanis az A és C altípusokat sújtó repülési tilalom földhöz szögezte a gépeket (Ezekről itt és itt olvashatsz).

Régi szép idők...

Régi szép idők… ,

Az F-15A, melynek számos példánya 30 évnél is többet repült, sárkányszerkezetét eredetileg 4000 repült órára tervezték, de egyes példányai évente 250-300 órát repülve átlépték a 8000-es határt is, ennek elérését az új anyagok és technológiák megjelenése tette lehetővé, bár ahogy azt a repesemények hosszú sora is mutatja, bizony meglátszódott rajtuk a koruk.

F-15A USAF

Az A típus kivonásával korántsem tűnik el az Eagle-család a kék égboltról, bár a ‘C’ altípus is lassan nyugdíjba vonul, a Strike Eagle néven elhíresült, „univerzális” F-15E vadászbombázó és továbbfejlesztett változatai továbbra is aktívan tevékenykednek a világ számos pontján, de legfőképpen ott, ahol az USAF békefenntartó missziókat vezet és légitámogatásra van szüksége.

21 hozzászólás “Bye Bye, Eagle!”

  1. Kár hogy ebből nem ajánlanak fel egy két századot nekünk! :)
    Elnézegetném őket a földön, mert reptetni aztán nem volna pénz, meg már nekik sem tenne jót!
    De papíron kemény légierőnk lenne! :)
    Igaz papíron most sem rossz! :)
    14 Gripen
    19 Mig-29
    8 Albatrosz
    5 An-26
    3 C-17
    (mondom, papíron) :)

    Mondom, csak vicc! :)

  2. bagolyember szelleme

    volt róla annak idején, hogy a lekonzervált F-15-ökből veszünk 1-2 századot. Hát a légvédelem meg lett volna oldva az biztos. Csapásmérőnek meg maradhatott volna a Szu-22.

    Persze annak idején a 4 komoly jelölt (F-16, F-18, Mirage 2000, Gripen) mellett volt még egyéb durva ajánlat is ha jól emlékszem: Tornado, Viggen, F-5… hát szerintem ezeket még az ajánlattevők sem gondolhatták komolyan:)

  3. Molni, én azt mondom, nincsenek leszabályozva a hajtóművek. Csak meg van mondva a pilcsiknek, hogy nuku forszázs. De mint a Zord blogján linkelt videón Te is láthattad, ma már ez sem igaz, ha korlátozottan is, de használnak forszázst. A leszabályozásról és egyebekről odaát már volt szó, leírták Neked.

  4. Felfgoható egyfajta spórolásnak is. Egyszerűen nem vonzó a pálya. Ez valszega fizetés és megbecsülés hiány miatt van. Kb. 60-70 karbantartó van a szükséges 200 helyett.

    Pár korrupt felső vezető végkielégítéséből simán telne rá. Tisztára, mint a vasútbezárás. Ott is ez van. X legnagyobb vezető éves béréből jön ki az, amit be akarnak zárni. Szar ez az ország…