Napokkal az ajánlatkérés előtt, az USAF illetékesei tisztázni kívánták a dolgokat és elárultak pár információt a KC-135-ös repülő benzinkutak leváltására irányuló KC-X elnevezésű tenderről.
A mostani KC-X kiírásra egy „teljesen új versenyként kell tekinteni”, nem újraindított tenderként. Amíg az előző KC-X tendert rengeteg támadás érte a szubjektivitása miatt, addig az új verseny „objektív és kristály tiszta eredményt kíván közölni”.
Nem a legolcsóbb, hanem a legjobb ár-érték arányú megoldásra törekszik az USAF, a 373 minőségi és 93 ipari követelményt tartalmazó kiírás is ezt szolgálja.
Azonban a gazdaságosság sem szorul háttérbe, kiemelt szempont az alacsony üzemanyag-fogyasztás is. A KC-135-flotta gépenkénti éves 489 repült óráját vennék alapul a méréshez. Ha az ajánlatok 1%-on belüli eltérést mutatnak egymástól ezen a téren, akkor az ipari szempontok alapján döntenek.
Továbbá hangsúlyozták, hogy nem jelent előnyt a plusz üzemanyag-kapacitás.
Az ajánlatkéréstől számított 60 napon belül kell a pályázóknak kidolgozni a legmegfelelőbb pályázatot. A dokumentumnak tartalmaznia kell a fejlesztés előre kalkulált, fix árát (ami, ahogy megszokhattuk, később úgyis az egekbe szökik…), a 4 prototípus és az első 64 sorozatgyártott példány költségeit, valamint a további 111 gépre számított kalkulált árat.
Az USAF reméli, hogy a győztessel 2010 közepéig megköthetik a szerződést és az első sorozatgyártott példányt 2015-re leszállíthatja a győztes, továbbá 2017-re sikerül tényleges szolgálatba állítani a szükséges tesztek után.

A Boeing két tankere: 767 és 777 ,
Az EADS részéről a KC-30 marad a favorit, de a Boeing trükközik és a KC-767 mellett csatába küldik a nagyobb B777-es átalakított változatát is (a „közös” pályázat KC-7A7 néven fut), ami már a KC-30-cassal lenne egy súlycsoportban. Mivel a gépeknek hasonló a kiszolgálóeszköze, így esetleges megrendelés esetén egyszerűbb a kiszolgálás, mintha a szállítás Boeing és EADS közötti megosztása mellett döntenek. Mindkét esetben egy kisebb és egy nagyobb kapacitású típust kapna az USAF, de a Boeing megoldása olcsóbb és emiatt vonzóbb lehet.

A Northrop/EADS versenyzője ,
A Boeing a KC-767-tel, az amerikai-európai felállás pedig az Airbus A330-ason alapuló KC-30-cal nevezett az eddigi versengésre, amit a KC-30 meg is nyert, de sokan megkérdőjelezték a döntés érvényességét, többek között a Boeing sem hagyta szó nélkül a dolgot.