|

Mégis 777-esből lesz tanker?

Korábban beszámolunk róla, hogy akár már júliusban folytatódhat a versengés az újraindított KC-X tankertender keretein belül.

Mivel még nem kérték be a gyártók ajánlatait, így nem tudni pontosan, hogy mik a pontos elvárások, így a versenyzők milyen típusokkal indulnak. Az EADS részéről több mint valószínű, hogy a KC-30 marad a favorit, de a Boeing elképzelhető, hogy trükközik valamit és a KC-767 helyett/mellett csatába küldik a nagyobb B777-es átalakított változatát is, ami már a KC-30-cassal lenne egy súlycsoportban.

A Boeing által benevezett KC-767 nem kellett az amerikai légierőnek

A Boeing által benevezett KC-767 nem kellett az amerikai légierőnek ,

A Boeing illetékesei is a 777-es mellett állnak, bár elindítanák a 767-est is ismét, derült ki a tegnapi sajtókonferencián. A hamarosan újrainduló pályázaton mostmár biztos, hogy egy KC-7A7 jelzésű tervvel indulnak. Ez az elnevezés mindkét gépre ráhúzható, illetve takahat dupla pályázatot is. Az is elképzelhető, hogy a Boeing két kaliberű típust ajánl fel egyszerre, mivel a gépeknek hasonló a kiszolgálóeszköze, így esetleges megrendelés esetén egyszerűbb a kiszolgálás, mint ha a szállítás Boeing és EADS közötti megosztása mellett döntenek. Mindkét esetben egy kisebb és egy nagyobb kapacitású típust kapna az USAF, de a Boeing költségkímélőbb megoldása olcsóbb és emiatt vonzóbb lehet.

kc-x_options_comparison

A Boeing a KC-767-tel, az amerikai-európai felállás pedig az Airbus A330-ason alapuló KC-30-cal nevezett az eddigi versengésre, amit a KC-30 meg is nyert, de sokan megkérdőjelezték a döntés érvényességét, többek között a Boeing sem hagyta szó nélkül a dolgot. Lehetséges megoldásként felmerült a 35 milliárd dolláros megrendelés megosztása a két pályázó között, de konkrét dolgot csak a tender kiírásakor tudhatunk majd.

2 hozzászólás “Mégis 777-esből lesz tanker?”