|

Egyre több a baj az öregekkel

Július 28-a óta fokozott ellenőrzésnek vetik alá az összes, még szolgálatban levő EA-6B Prowlert, miután üzemanyagfolyást észleltek két gépnél a szokásos felszállás előtti ellenőrzések folyamán.

EA-6B-Prowler

A gumitömítések okoztak problémát a rozsdamentes acélcsőből készült üzemanyag-vezeték és az üzemanyagtartály találkozásánál. Az átvizsgálást a 32 darab, folyamatosan bevetett, repülőgép-hordozókon üzemelő példányokon kezdték, majd a szárazföldi bázisú alakulatok és kiképzőközpontok gépeivel folytatták.

EA-8B Prowler

„A flotta teljes átvizsgálásával a tegnapi nap során végeztek, a flotta gépeinek 30%-ánál találtak hasonló hibát, a javítási munkálatokat ezeken is elvégezték.” – mondta Clay Doss százados, a US Navy szóvivője. „Ez a típusú, szerencsére könnyen felfedezhető probléma már többször előfordult a Prowler pályafutása során. Az ilyenkor szükséges átvizsgálás csupán gépenként 15 percig tart.

EA-18G Growler

A közel 100 darabosra csappant Prowler-flotta leváltása folyamatos, utódja a Boeing által gyártott EA-18G Growler, melyből csupán 57 darabot terveznek szolgálatba állítani. Az első gépet tavaly adták át a Haditengerészet részére, azóta átfogó tesztelésen vett részt. A Navy reménységét, a Growlert július 31-én a szükséges tesztek után bevethetőnek nyilvánították, így csatlakozhat a kijelölt, repülőgép-hordozón üzemelő állományhoz.