Korábban beszámolunk róla, hogy akár már júliusban folytatódhat a versengés az újraindított KC-X tankertender keretein belül.
Mivel még nem kérték be a gyártók ajánlatait, így nem tudni pontosan, hogy mik a pontos elvárások, így a versenyzők milyen típusokkal indulnak. Az EADS részéről több mint valószínű, hogy a KC-30 marad a favorit, de a Boeing elképzelhető, hogy trükközik valamit és a KC-767 helyett/mellett csatába küldik a nagyobb B777-es átalakított változatát is, ami már a KC-30-cassal lenne egy súlycsoportban.
A Boeing illetékesei is a 777-es mellett állnak, bár elindítanák a 767-est is ismét, derült ki a tegnapi sajtókonferencián. A hamarosan újrainduló pályázaton mostmár biztos, hogy egy KC-7A7 jelzésű tervvel indulnak. Ez az elnevezés mindkét gépre ráhúzható, illetve takahat dupla pályázatot is. Az is elképzelhető, hogy a Boeing két kaliberű típust ajánl fel egyszerre, mivel a gépeknek hasonló a kiszolgálóeszköze, így esetleges megrendelés esetén egyszerűbb a kiszolgálás, mint ha a szállítás Boeing és EADS közötti megosztása mellett döntenek. Mindkét esetben egy kisebb és egy nagyobb kapacitású típust kapna az USAF, de a Boeing költségkímélőbb megoldása olcsóbb és emiatt vonzóbb lehet.
A Boeing a KC-767-tel, az amerikai-európai felállás pedig az Airbus A330-ason alapuló KC-30-cal nevezett az eddigi versengésre, amit a KC-30 meg is nyert, de sokan megkérdőjelezték a döntés érvényességét, többek között a Boeing sem hagyta szó nélkül a dolgot. Lehetséges megoldásként felmerült a 35 milliárd dolláros megrendelés megosztása a két pályázó között, de konkrét dolgot csak a tender kiírásakor tudhatunk majd.
A rajzok azok méretarányosan jobb és baloldali összehasonlítás esetén is?
KC-135: hossz:41.5m fesztáv: 39.88m
KC-767: hossz:48.5m fesztáv: 47.6m
KC-10/KC-43A:58.78m fesztáv:60.28m
KC-777 (B777-200LR): hossz:63.7m fesztáv:64.8m
tehát elvileg igen