A VAQ-132 jelzésű, elektronikus hadviselést végző század „biztonságosan bevethető” minősítést kapott a US Navy felsővezetésétől. Ez nem is lenne annyira meglepő, azonban az egység nem a régi Prowlerrel repül, hanem a vadiúj EA-18G Growlert üzemelteti.
A Boeing 2008 júniusában kézbesítette az első Growert a Haditengerészet számára, a gépet 2009. július 31-én bevethetőnek nyilvánították a szükséges tesztek tán. A hajófedélzeti tesztelést a USS Harry S. Truman (CVN 75) hordozón végezték, a gép 100 százalékos teljesítménnyel végzett, pedig éjszakai fedélzetfogás is volt a palettán. A század tagjai nem lazsálhatnak, további kemény munkájuk szükséges, hogy a most megszerzett „biztonságosan bevethető” minősítést a jövőben folyamatosan fenntartsák.
A VAQ-132 Scorpions század 2008 novemberében intett végső búcsút a Prowlernek, azóta folyt a személyzet átképzése. A VAQ-132 után a VAQ-141 „Shadow Hawks” lesz a következő század, mely leváltja gépeit EA-18G-re.
Az EA-18G-t az F/A-18E/F Super Hornet típusból fejlesztették ki, és az öregedő EA-6 Prowler gépeket váltja le. A gép egyik legnagyobb előnye, hogy szerkezeti elemeik nagy része megegyezik a kétüléses F/A-18F-el, így a hordozókon nagyon rugalmasan lehet végezni a különböző munkákat a gépekkel, továbbá az elektronika terén is igen sok rendszer megegyezik. Feladata a repülőgép-hordozókra települve a flottakötelékek elektronikus védelme az ellenséges tevékenységektől.