|

Szovjet-orosz ICBM-k I.

A szovjet-orosz interkontinentális ballisztikus rakéták (ICBM) fejlődését bemutató cikksorozatunk bevezető része, melynek keretében a legelső rakétákat vesszük sorra!

A cikk az R-7 (SS-6 Sapwood), R-7A, R-16 (SS-7 Saddler), valamint az R-9 (SS-8 Sasin) rakéták fejlesztését, alkalmazását, jellemzőit mutatja be.

|

IAI Lavi

Ha valaki kiejti manapság a „vadászbombázó” szót, akkor a legtöbb embernek az F-16 Fighting Falcon jut az eszébe, mely napjaink legelterjedtebb ilyen típusa. Rengeteg típusismertető és cikk foglalkozik a típus történetével, de most mi egy kicsit más vizek felé evezünk.
Cikksorozatunk első témája a Lavi.

|

DUKW

A kitt a II. világháború legelterjedtebb szállító járművét, a DUKW-t örökíti meg kicsiben. Típus: DUKW Gyártó: Italeri Méretarány: 1/35 Egy kis típusismertető A DUKW a világ talán legismertebb kétéltű járműve, amit először a 2. világháborúban vetettek be az amerikaiak. A típus szinte az összes hadszíntéren megfordult, a normandiai partraszállástól a Csendes-óceánig. Az Orosz hadsereg is hadrendbe állította, […]

|

Boeing (McDonnell Douglas) C-17 Globemaster III

A légi szállítás mindig is nagyon fontos szerepet töltött be a világ légierőinek keretén belül. Szinte minden olyan dolgot, mely a harcoló egységeknek feltétlenül szükséges, ellátmányt, harceszközöket, erősítést, napjainkban már a hatalmas szállítógépek juttatják el a frontokra.
E cikk témája is egy ilyen égi igásló, mely jelenleg a világ élvonalába tartozik mind a szállítható hasznos teher mértékét, mind pedig a fedélzeti rendszerek fejlettségét nézve.

|

Made in Europe – Eurofighter Typhoon

A legtöbb országban elérkezett az idő, hogy a negyedik generációs harci gép típusokról átálljanak a modernebb technikát képviselő, 4+ vagy 5. generációs utódokra. Az áttérés folyamata zajlik, úgy Európában, mint a világ többi részén. Hazánk a Gripent választotta, míg a szomszédban, Ausztriában hasonló csatározások után és jelenleg is vitákkal övezve folyik a Eurofighter Typhoon szolgálatba […]

|

Mikojan-Gurjevics MiG-29 ”Fulcrum”

Sokat töprengtem azon, hogy mi legyen a bemutatkozó írásom témája. Végül a MiG-29-est választottam, amely a magyar harci repülés egyik meghatározó, ha nem a legmeghatározóbb repülőgéptípusa. A sokak által csak ”29-es”- nek nevezett duplafarkú orosz masinától 2010 januárjától kezdve (a magyar pilóták, műszakiak és repülésrajongók nagy szívfájdalmára) fokozatosan megválik a Magyar Légierő.

|

On firing range 1999

On firing range 1999 1:35 A makett az Academy 1/35-ös makettjéből készült. Már rég akartam készíteni egy roncs diorámát. A választás azért erre a tankra esett, mert keresgélés közben találtam egy nagyon jó képet roncs Shermanról, és mert a kit a koreai háborúból származó tankot mutatja be, és nem akartam koreai diorámát. Ezzel meg is […]

|

EE-T1 Osório

Az EE-T1 “Osório” alap-harckocsit az Engensa (legnagyobb brazil fegyverfejlesztő cég) fejlesztette a 80-as évek közepén.
A vállalat termékei fejlesztéskor széles körben felhasználta vetélytársai fejlesztéseit. Amennyiben sokallta a licensz díjat, vásároltak egy olyan eszközt, amibe már beépítette a vetélytárs cég az adott újítást, s így a licenszet kijátszva felhasználták, avagy olyan szakembert vett fel, aki részt vett az adott termék fejlesztésében.

|

G-222 / C-27A / C-27J Spartan

Hatvanas évek elején a NATO tendert írt ki egy STOL tulajdonságú közepes szállító repülőgépre. A pályázat számos gyár érdeklődését felkeltette, de végül az olasz Fiat cég G.222-es jelzésű gépét fogadták el. A gyár hamarosan különböző átszervezéseket követően az Aeritalia nevet vette fel, a program azonban túlélte az átszervezéseket. A NATO országok végül elálltak az egységes STOL szállítóflotta felállításától és az olasz légierő lett az egyetlen szövetségen belüli ország, amely rendszeresítette a típust.