Hosszas hallgatás után végre konkretizálódott, hogy mely típussal indul az amerikai mamutvállalat a 179 darab légi-utántöltő repülőgépre kiírt, és immáron sokadszorra újraindított beszerzési pályázaton.
Elég sok spekuláció látott napvilágot a pályázók ajánlatait tekintve, főképp igaz ez az utolsó döntésnél vesztes Boeing termékére. Volt szó a B767-es mellett/helyett a B777 nevezéséről is, továbbá egyesek már a B787-esben látták a KC-30/KC-45A végleges riválisát, a Boeing ezeket a szóbeszédeket csak erősítette a KC-7A7 jelöléssel. Nos, most végre lehullt a lepel és kezdünk tisztábban látni. Be kell vallanunk, azoknak, akik a Dreamliner részvételére voksoltak, igazuk lett! Legalábbis részben.
A nagyrészt kompozit műanyagokból készült, szélestörzsű utas/teherszállító repülőgép, ha sárkányszerkezetét tekintve nem is, de pilótafülkéjét tekintve megtalálható a Boeing ajánlatában. Igaz, az amerikai konstruktőr végső választása a 767-esen alapuló tankerre esett, ám kissé “felpiszkálták” az először nevezett konstrukciót.
A “NewGen Tanker” elnevezéssel illetett koncepció a B767-200 törzsén alapul, azonban a 300-as verzió szárnyait és a 400ER pilótafülkéjét kapta. Utóbbit spékelték meg a B787-esnél alkalmazott kijelzőkkel, melyek 75%-kal nagyobbak, mint a konkurens A330-ason alapuló KC-30-as fedélzetén alkalmazott képernyők. Továbbá új fejlesztésű, digitális vezérlésű merevcsöves utántöltő rendszert is ajánlanak a győzelem érdekében. Az új “boom” az előzőnél nagyobb áttöltési sebességet tesz lehetővé, továbbá automatizáltságának köszönhetően egyszerűbb a kezelése, így csökken a személyzet leterheltsége. Az új rendszerrel továbbá elérték a 1200 gallonos (~4542,5 liter) percenkénti áttöltési sebességet, melyet a légierő minimális alsó határként kikötött.
A Boeing bejelentette, hogy a “NewGen Tankert” Pratt & Whitney PW4062-es hajtóművek repítik majd célja felé. A P&W 4000-es családja több polgári utasszállító típusban is duruzsol szerte a világban, és rendkívül megbízhatónak bizonyult a teljesített üzemórák alatt. Maga a 4062-es variáns a csakugyan széleskörűen használt 4000-94-es széria megnövelt teljesítményű változata, mely a gyártó szerint maradéktalanul teljesíti mind a katonai, mind a polgári légi közlekedési szabályokat, valamint eleget tesz a károsanyag-kibocsátási és zaji korlátozásoknak is.
A Boeing tájékoztatása szerint az új ajánlat teljesíti a légierő mind a 372 feltételét. Hogy ez elég lesz-e legyőzni a riválist, majd elválik.