Vízre került japán 7. AEGIS rombolója

Július 30-án vízre bocsátották a Japán Tengerészeti Önvédelmi Erők egy újabb rombolóját, mellyel egyben új hajóosztály is indul – vagy ha úgy tetszik alosztály, lévén a megrendelt 2 db Maya az Atago hajóosztály jelentősebben továbbfejlesztett változata lesz.

A JS Maya vízre bocsátása

A vízre bocsátási ünnepséghez feldíszített Maya. 防衛省 海上自衛隊 (Japan Maritime Self-Defense Force),

https://www.facebook.com/JMSDF.PAO.fp/posts/1922109384517437

A hivatalosan 27DDG jelölésű osztály egyik változtatása, hogy hosszban mintegy 5 méterrel megtoldották, amivel a hajótest lényegében elérte a 170 méteres hosszúságot, vízkiszorítása üresen 8 200, teljes terhelés mellett pedig a 10 500 tonnára nőtt. A 2015-ben megkezdett építésű hajóosztály kapcsán ennél jelentősebb módosítás a gépház környékén keresendő: az Atago hajóosztály CODLAG (COmbined Diesel-eLectric And Gas) elrendezését COGLAG (COmbined Gas turbine eLectric And Gas) kialakítás váltotta, azaz a meghajtásban az elektromotorok mellett csak gázturbinák találhatóak, dízelmotorok nem. Maguk a gázturbinák nem meglepő módon továbbra is General Electric LM2500 típusúak.

Ezen két változtatás mögött leginkább az áll, hogy a jövőben adott legyen a lehetőség olyan Japán által is fejlesztés alatt álló technológiák, mint a railgun, illetve közelkörzeti védelmet adó lézerfegyverzet beépítésére, energiával ellátására.

https://www.facebook.com/navalanalyses/posts/2136129966598494

Tekintve felmenőit a most vízre került Maya / DDG 179 természetesen AEGIS rendszerrel szerelt romboló, méghozzá a legújabb változattal ellátott. A Maya és egyelőre még nem elnevezett testvérhajója rakétavédelmi képességei komolyabbak lesznek a korábbi, Kongō és Atago osztályoknál, hiszen fedélzetükre már az SM-3 rakétacsalád fokozott elfogó képességekkel rendelkező, amerikai – japán fejlesztésű változata, a Block IIA kerül majd telepítésre.

Szenzorok tekintetében fejlesztések történtek ezen felül a szonár vonalán, illetve megjelent az amerikai Ticonderoga osztályú cirkálók modernizálási csomagjában is szereplő AN/SPQ-9B célkövető/tűzvezető radar.

Azt még nem tudni, hogy a tengeri tesztek mikor kezdődnek majd, annyi azonban bizonyos, hogy a JMSDF 7. és 8. AEGIS rombolójának a tervek szerint 2020-2021 között kell hadrendbe állnia.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Több országgal is bővülhet a GCAP csapata

Több országgal is bővülhet a GCAP csapata

Hivatalosan is elstartolt a GCAP

Hivatalosan is elstartolt a GCAP

Tengerészeti járőrgép találkozó

Tengerészeti járőrgép találkozó

Itt az első japán KC-46A

Itt az első japán KC-46A