A Sjöfartsverket, azaz a Svéd Tengerészeti Hivatal kutató-mentő (SAR) feladatkörben rendszeresíti az angol-olasz gyártó sokoldalú forgószárnyasát.
A svéd kutató-mentő szolgálatért felelős szervezet jelenleg 12 darab Sikorsky S-76C+ típusú helikoptert lízingel kutató-mentő és légimentő feladatra, melyeket a Norrlandsflyg AB vállalat biztosít. A szerződés 2013-ban jár le, ezek pótlására 7 darab AW139-est vásárolnak az AgustaWestland vállalattól a hírek szerint 800 millió svéd korona (121.63 millió USD) értékben. Az új gépek 2013 közepétől folyamatosan váltják majd le a jelenlegi flottát, az utolsó gép várhatóan 2014-ben állhat szolgálatba. A tervek szerint továbbra is 5 bázisról (Ronneby, Visby, Göteborg, Norrtälje és Umeå) adnak majd non-stop készültséget az év minden napján.

Az AW139-est sokfelé alkalmazzák kutató-mentő szerepkörben | Fotó: AgustaWestland ,
Az üzletkötés tényét október 16-án jelentették be hivatalos közleményben, mely az ellenzéki pártokban nyilvánvalóan felzördülést keltett. A legtöbben azt kifogásolták, hogy bár a Svéd Fegyveres Erők jelentős méretű helikopterflottával rendelkezik (Eurocopter AS 332 Super Puma, NHI NH90, Agusta A109, Sikorsky UH-60M Black Hawk), mégsem ezeket használják kutató-mentő feladatokra.