|

Eldőlt, hogy hol képzik ezentúl a svéd pilótákat

Svédország régóta maga gondoskodik a pilótái képzéséről, melynek érdekében Sk61 (Scottish Aviation Bulldog) típusú légcsavaros és Sk60 (Saab 105) típusú sugárhajtású kiképzőgépekkel rendelkeztek. Előbbieket már kivonták, helyettük a Grob G 120TP érkezett, melyet Sk40 jelzéssel rendszeresítettek. A Saab 105-ösök viszont lassan elérik üzemidejük végét és régóta várat magára a váltótípus bejelentése. Most azonban kiderült, hogy rövid és középtávon nem kerül rendszeresítésre új típus, hanem a pilótaképzés egy részét kiszervezik külföldre.

A 2023 decemberében megkötött kontraktus értelmében 2024 januárjától a svéd pilóták képzését részben az Olasz Légierőre bízzák az elkövetkező 10 évben. A svéd hajózók a képzésbe lépést követően a 61. Ezredhez csatlakoznak a Lecce-Galatina légibázison, ahol a 2. és 3. fázis teljesítését követően a szardíniai Decimomannu támaszpontra kerülnek, ahol a Leonardo és a CAE közreműködésével működtetett IFTS (International Flight Training School) központja üzemel.

Az első nebulókat Németország delegálta. , Leonardo Spa

Az IFTS alapítását 2018-ban jelentették be, mely a kanadai NFTC-hez hasonló többnemzetiségű kiképzőiskola létrehozását célozta. A központ 22 darab Aermacchi M-346/T-346A Master kiképzőgépet, valamint két komplex földi szimulátorközpontot és három egyszerűbb szimulátort használ a pilóták képzésére, melyeket össze is lehet kapcsolni, így a szimulátorban ülő növendékek élőben „repülhetnek együtt” a valós repülőgépekben ülő társaikkal.

Az olasz kiképzőiskolának egyre többen szavaznak bizalmat, az első nebulókat Németország delegálta, de szerződést kötött azóta Katar, Szingapúr, Szaúd-Arábia, Kanada, Ausztria, Nagy-Britannia és Japán is.