|

India lehet a KC-390 legújabb megrendelője

A dél-amerikai gyártó tárgyalásban áll Indiával a C-390 Millennium többfeladatú szállítógép eladásával kapcsolatban.

Az EMBRAER részéről Jackson Schneider, a Defense & Security részleg vezetője megerősítette, hogy tárgyalásban állnak az indiai féllel, közösen dolgoznának ki egy olyan megoldást a szubontinens számára, melyben helyi gyártók helyi termékei is helyet kapnának a C-390 Millennium többfeladatú szállítógépben.

A Brazil Légierő egyik KC-391 MIllenium gépének szereplése a 2022-es RIAT-on | Fotó: Colin Cooke Colin Cooke,

A brazil gyártó számára nem ismeretlen az ázsiai országgal való együttműködés, ugyanis a DRDO-val (Defense Research and Development Organization) közösen készítették el az EMBRAER ERJ-145 utasszállítón alapuló NETRA légtérellenörző gépeket, melyből 3 példány áll az Indiai Légierő (IAF) szolgálatában. A típus fedélzetére számos hazai fejlesztésű szenzort és elektronikai eszközt integráltak. Emellett a Legacy 600 üzleti gép is repül az indiai felségjellel a légierő és a határőrség is használja magasrangú vezetők és kiemelt személyek szállítására.

UAC/HAL Il-214 makett a 2014-es DefExpo-n. Anirvan Shukla,

India nem most kacsintgat hasonló kategóriájú szállítógép után, az orosz UAC (United Aircraft Corporation) és az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) szándéknyilatkozatot írtak alá az Il-214 teherszállító repülőgép közös fejlesztéséről a kiöregedő Antonov An-12 és An-32 leváltására. Az MRTA (Multirole Transport Aircraft) néven is futó, méretben és kinézetben is a C-390 Milleniumra hajazó gép végül nem jutott tovább a koncepcionális fázison, 2016-ban felfüggesztették az együttműködést.

Egy ideig úgy tünt, hogy az oroszok egyedül nem tudják finanszírozni a fejlesztést, de 2017-ben a projektet átnevezték Il-276-ra és orosz állami megrendelésben reménykedve folytatták a programot. 2020-ban bejelentették, hogy az Il-276 lesz az Orosz Légierő új közepes teherszállító gépe, de azóta sincs további fejlemény a projekttel kapcsolatban.