|

Bevásárol JLTV járművekből az Amerikai Hadsereg

Az Oshkosh a tegnapi nap folyamán jelentette be, hogy az US Army „csekély” 6107 darab JLTV (Joint Light Tactical Vehicles) járműre és a hozzá kapcsolódó felszerelésekre adott megrendelést 1,69 milliárd dollár értékben. Olvasóink előtt már nem ismeretlen a típus és a gyártó, s nem is ez az első nagy megrendelés.

JLTV a Boeing kompakt lézer rendszerével (CLWS), Kongsberg Protector RW30 távirányítású fegyverredszer egy M230LF gépágyúval, Thlaes VRC-111 és VRC121 Viper kommunikációs csomaggal felszerelve. Forrás: businesswire.com ,

„A JLTV fejlesztése során az iparág vezető felfüggesztését és védelmi megoldásait alkalmaztuk, mindemellett ügyeltünk a kiegészítő felszerelések és fegyverzet variálhatóságára, amely ma már alapkövetelmény a modern harctereken. A fejlesztéseknek köszönhetően egy olyan járművet sikerült megalkotni, amely a maximális védelem mellett extrém mobilitással rendelkezik akár terepen, akár városi környezetben” – nyilatkozta George Mansfield, az Oskosh Defense Joint Programs vezérigazgatója.

JLTV Boeing SHORAD (Short Range Air Defense) rendszerrel, M3P .50 kaliberes nehézgéppuskával, M299 indító négy Hellfire rakétával, szenzorcsomaggal és Thales VRC-111 kommunikációs csomaggal felszerelve. Forrás : taskandpurpose.com ,

„A JLTV az első olyan jármű, amely a VICTORY sztenderd szerint készült (lényegében a tervezés során ügyeltek a kívánt felszerelés és a későbbi fejlesztések könnyű integrálhatóságára nyílt architektúrák alkalmazásával, melyet C4ISR mozaikszóval jelölnek – Command, Control, Communication, Computers, Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance), így katonáink és tengerészgyalogosaink (a feladatnak megfelelő konfiguráció gyors felszerelhetőségével) járművei képesek mobil parancsnoki központként üzemelni. Manapság természetesen számos más eszköz képes a C4ISR ezen szintjét nyújtani, azonban azok egyrészt jóval nagyobbak mint egy JLTV, másrészt a mobilitásuk is elmarad tőle”.

Rafael Samson kettős stabilizálású RWS (Remote Weapon Systems) M230LF gépágyúval és Trophy Light aktív védelmi rendszerrel a JLTV-re telepítve. Forrás: defpost.com ,

A mai napig az Oshkosh 2600 járművet szállított le és a teljes kapacitású gyártásra (FRP) vonatkozó döntésre még idén decemberben számítanak. Az első teljesen felszerelt egység az US Army kötelékében 2019. elején rendelkezhet majd a várakozások szerint az előírt darabszámú járművel.

A JLTV kritikus rést tölt be az Amerikai Hadsereg és a Tengerészgyalogság kötelékében, leváltva a jelenleg használt páncélozott HMMWV változatok nagy részét. Az Oskosh a mostani nagy megrendeléssel 2015. augusztusa óta a tizedik szerződést tudhatja magáénak.

Fórum hozzászólások

  • Azt azert nem ertem, hogy minek meg egy MRAP. Kozben epitettek egy hybrid HMMWV-t, uj a kasztni, Subaru 2.0 turbo diesel adja az erot es persze villany motorok. Olyan tipus kavalkad van a US militatyban, amirol 2000-ben almodni se lehetett.
  • Nekem mindhárom döntős tetszett. Amúgy meg tényleg ideje már nyugdíjazni a 30 éves Humvee-t, kiszolgálta az idejét. A felpáncélozása is csak egy szükségmegoldás volt, nem is igazán vált be és nehezebb terepen nagyon korlátozta a nem ekkora plusztömeghez tervezett alváz/motor miatt.
  • Miért az Oshkosh L-ATV nyert? (125. oldaltól):

    http://www.dote.osd.mil/pub/reports/FY2015/pdf/other/2015DOTEAnnualReport.pdf

    Oshkosh JLTVs had improved mission reliability over the UAH and demonstrated 7,051 Mean Miles Between Operational Mission Failure (MMBOMF) versus its operational requirement of 2,400 MMBOMF. The UAH demonstrated 2,968 MMBOMF.

    -AM General JLTVs had less mission reliability versus the UAH and demonstrated 526 MMBOMF.

    -Lockheed Martin JLTVs had less mission reliability versus the UAH and demonstrated 1,271 MMBOMF.
  • fedett_mókus
    bocsánat igen arra gondoltam, lehet igazad van de nem csak egy cikkben olvastam hogy nem lett nagy siker
    Nos, nekem csak az itt, fentebb is linkelt Index-cikk forrását volt "szerencsém" olvasni.
    https://www.fool.com/investing/2019/02/28/the-pentagon-just-slammed-this-contractors-flagshi.aspx

    Amiben ilyen "gyöngyszemek" szerepelnek:

    "The close-combat version is "not operationally effective for use in combat and tactical missions" at this time, the audit warns, because the missile reload process "is slow and difficult for crews" and the JLTV provides poor visibility for crews."

    "The vehicle is also at a greater risk of being detected on the battlefield because of its larger size and greater noise signature, the report found."

    Ezek után kapott el a sírva röhögés. Mert ugyebár, itten egy MRAP-ról van szó és nem pedig egy városnéző panorámabuszról, vagy egy mopedről, vagy egy önjáró rakétasorozatvető járműről. Szóval ez a cikk (és minden más cikk, ami ezt használja forrásnak) egy komolytalan vicc.

    Viszont érdekel a téma, szóval ha van ennél komolyabban vehető írás is arról, miért nem nagy siker az a jármű, amiből úgy néz ki, hogy 55000 darabot fog rendeleni csak az USA hadserege, akkor kérlek, tedd már be ide.
  • wolfram
    Nos, nekem csak az itt, fentebb is linkelt Index-cikk forrását volt "szerencsém" olvasni.
    https://www.fool.com/investing/2019/02/28/the-pentagon-just-slammed-this-contractors-flagshi.aspx

    Amiben ilyen "gyöngyszemek" szerepelnek:

    "The close-combat version is "not operationally effective for use in combat and tactical missions" at this time, the audit warns, because the missile reload process "is slow and difficult for crews" and the JLTV provides poor visibility for crews."

    "The vehicle is also at a greater risk of being detected on the battlefield because of its larger size and greater noise signature, the report found."

    Ezek után kapott el a sírva röhögés. Mert ugyebár, itten egy MRAP-ról van szó és nem pedig egy városnéző panorámabuszról, vagy egy mopedről, vagy egy önjáró rakétasorozatvető járműről. Szóval ez a cikk (és minden más cikk, ami ezt használja forrásnak) egy komolytalan vicc.

    Viszont érdekel a téma, szóval ha van ennél komolyabban vehető írás is arról, miért nem nagy siker az a jármű, amiből úgy néz ki, hogy 55000 darabot fog rendeleni csak az USA hadserege, akkor kérlek, tedd már be ide.
    Még nincs is belőle annyi hogy egyáltalán el lehessen dönteni,hogy siker vagy kudarc ez a szerencsétlen jármű.
  • dudi
    Még nincs is belőle annyi hogy egyáltalán el lehessen dönteni,hogy siker vagy kudarc ez a szerencsétlen jármű.

    Kudarc nem lesz, hiszen a szerencsétlen felpimpelt Humwee-nál, aminek a váltására tervezték, biztosan jobb. Hogy mennyire lesz sikeres máshol, az nyilván még a jövő zenéje. De ha arra akarják-fogják használni, amire készült (vagyis az MRAP NEM APC/IFV pótló jármű) akkor szerintem nem lesz gond. Az M-ATV is bevált ott, amire-ahová szánták.

Ugrás a fórum topichoz