|

HMS Queen Elizabeth: kezdődnek az F-35B fedélzeti tesztek

Szerdán újabb állomásához érkezett a Royal Navy legújabb repülőgép-hordozójának cirka 14 hónappal ezelőtt megkezdett tengeri tesztelése, mikor is az HMS Queen Elizabeth (R08) behúzta az első amerikai kikötőlátogatását a floridai Jacksonville melletti tengerészeti támaszpont, a Naval Station Mayport felkeresésével.

A Királyi Haditengerészet repülőgép-hordozója most még csak helikopterekkel érkezett, de ez nem jelenti azt, hogy első amerikai látogatása alatt nem fordul meg majd fedélzetén F-35B. Nagyon is meg fog, hiszen az augusztus legvégén megkezdődött Westlant 18 kódnevű, cirka 4 hónapos útjának fókuszában pont az áll, hogy a szimulátorról átváltsanak az F-35B-vel való tényleges ismerkedésre. A floridai kikötőlátogatást követően a hordozó észak felé veszi majd az irányt, hogy a marylandi Patuxent River támaszponton tanyázó, az F-35 tesztprogramban szorgoskodó gépek segítségével élesben tesztelhessék, gyakorolhassák az F-35B gépek fogadását és indítását.

Kapcsolódóan megjegyzendő, hogy természetesen nem ez lesz az első alkalom, hogy a Royal Navy kötelékébe tartozók a valóságban találkoznak a hordozóhoz kiválasztott típussal – például most nyáron is volt ismerkedés a Csendes-óceánon tartózkodó USS Essex fedélzetén.

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Valamiért a startrakétás indítást hanyagolják. Talán túl veszélyes.
    Nem hanyagolják. Tök jól működik az - ott, ahol van értelme (robotrepülőgépek, rakéták indításánál :D )
  • Cifu
    Nem hanyagolják. Tök jól működik az - ott, ahol van értelme (robotrepülőgépek, rakéták indításánál :D )
    Miért nincs értelme, egy teletankolt és telepakolt Szuhojt erőből felnyomni az égre?
  • gacsat
    Valamiért a startrakétás indítást hanyagolják. Talán túl veszélyes.
    Cifu
    Nem hanyagolják. Tök jól működik az - ott, ahol van értelme (robotrepülőgépek, rakéták indításánál :D )
    gacsat
    Miért nincs értelme, egy teletankolt és telepakolt Szuhojt erőből felnyomni az égre?
    • Egy normális üzem esetén néhány hónap alatt több ezer felszállást hajtasz végre. Hol tárolnál annyi startrakétát? Nem praktikus.
    • Ha meg valami oknál fogva egyik rakéta hibás nagyon cuki kis sebességen nagy tolóerő asszimmetriával repülni.
    • Hol lenne ezek rögzítési pontja?
    A Szuhoj túl nagy. Ennyi a baj. A MiG-29K csapásmérő konfigban pótossal is fel tud szállni. Akkor meg hova és minek?
  • molnibalage
    • Egy normális üzem esetén néhány hónap alatt több ezer felszállást hajtasz végre. Hol tárolnál annyi startrakétát? Nem praktikus.
    • Ha meg valami oknál fogva egyik rakéta hibás nagyon cuki kis sebességen nagy tolóerő asszimmetriával repülni.
    • Hol lenne ezek rögzítési pontja?
    A Szuhoj túl nagy. Ennyi a baj. A MiG-29K csapásmérő konfigban pótossal is fel tud szállni. Akkor meg hova és minek?

    Vagy a hajó kicsi bár meg merem kockáztatni,hogy egy Nimitz méretű sáncos hajóról sem szállna fel csapásmérő konfiggal.
  • gacsat
    Miért nincs értelme, egy teletankolt és telepakolt Szuhojt erőből felnyomni az égre?
    Igen, csak éppen a sárkányon valahol keresni kéne rögzítési pontokat - úgy, hogy ne tépje azt szét a nagy erőhatás.
    Igen, csak ha valamelyik rakétával gond van, akkor elég csúnya vége lehet (a gyorsítórakétás nagyobb rakétákat se véletlenül rakják külön-külön konténerbe, lásd még nemrég a német fregatt SM-2 indítási zűrjét).
    Igen, de minden egyes indításhoz akkor gyorsítórakéta fog kelleni.

    Anno használták kísérletképpen, például a Lockheed P-2C Neptune esetében hordófedélzeti indításhoz - nem volt túl bizalomgerjesztő:

    [​IMG]

    Senki sem erőlteti a használatát - érthető okokból tehát...
  • Cifu
    Igen, csak éppen a sárkányon valahol keresni kéne rögzítési pontokat - úgy, hogy ne tépje azt szét a nagy erőhatás.
    Igen, csak ha valamelyik rakétával gond van, akkor elég csúnya vége lehet (a gyorsítórakétás nagyobb rakétákat se véletlenül rakják külön-külön konténerbe, lásd még nemrég a német fregatt SM-2 indítási zűrjét).
    Igen, de minden egyes indításhoz akkor gyorsítórakéta fog kelleni.
    Anno használták kísérletképpen, például a Lockheed P-2C Neptune esetében hordófedélzeti indításhoz - nem volt túl bizalomgerjesztő:

    [​IMG]

    Senki sem erőlteti a használatát - érthető okokból tehát...
    Ugyanezt feltételeztem én is: túl veszélyes.
  • Csak egy kis adalék miért is lett olyan a QE mint milyen.
    A Brit védelmi költségvetés alakulása...folyamatosan csökkenő költségvetés mellett akartak újra hordozót építeni.
    Olyan is lett..
    [​IMG]
  • rudi
    Csak egy kis adalék miért is lett olyan a QE mint milyen.
    A Brit védelmi költségvetés alakulása...folyamatosan csökkenő költségvetés mellett akartak újra hordozót építeni.
    Olyan is lett..
    [​IMG]
    Ok, és a GDP meg hány százalékkal nőtt? Meg az egész haderő mérete is csökkent. Én komolyabb hatásként látom azt, hogy balfékek voltak. Mint a EF Ty. és nem kell gépágyú baszakodás. Lásd kék keretes írás a HTÖ-ben.
  • 1952-ben a GDP 10 %-a ment a haderőre? Az igen (Az 50-es években azt hiszem nálunk is valami 10-20 % volt az arány). Nem csoda, hogy még kajajegyet osztogattak.
  • arbalest
    1952-ben a GDP 10 %-a ment a haderőre? Az igen (Az 50-es években azt hiszem nálunk is valami 10-20 % volt az arány). Nem csoda, hogy még kajajegyet osztogattak.
    Volt az 40 is.
  • Amikor a déli bunkereket építették Tito ellen akkor kb az 1/3-a ment el rá. Sosem készült el, de legalább a hatvanas-hetvenes évektől már lehetett építési anyagot, vasat lopni belőlük. Mivel nem tudom, hogy mikor évül el a robbanóanyaggal való visszaélés, erről többet nem mondok... Na meg ez itt off is..

Ugrás a fórum topichoz