A US Navy és a Boeing ünnepélyesen jelentette be, hogy a haditengerészet az amerikai óriás által fejlesztett pilóta nélküli repülőgépét választotta a jövőbeli MQ-25A Stingray hajófedélzeti üzemre képes drón alapjául.
A Boeing szállíthatja a US Navy számára a hajófedélzeti üzemre képes, elsősörban tanker szerepkörben szolgáló, pilóta nélküli repülőeszközt. A 805 millió dolláros, fix áras szerződés értelmében a 2024-ig 4 darab nullszéria példányt kell leszállítania a haditengerészet számára. Ezen példányokkal hajtják majd végre a hajófedélzeti teszteket. Amennyiben beválik, több tucat példányt rendelhetnek a repülőgép-hordozókon szolgáló századok számára, hogy kiváltsák a tanker szerepkörből az amúgy is leterhelt Super Horneteket. Összesen 72 példány beszerzését tervezik (a program teljes költségét 13 milliárd dollárra becsülik), a kezdeti műveleti képességet 2026-ig kell elérni.
A Boeing győzelme nem meglepő, hiszen a három pályázóból (a Boeing mellett a Lockheed Martin és General Atomics) eddig ők jutottak a legmesszebb a fejlesztéssel, konkrétan repülőképes prototípust (T-1 jelzéssel) már 2014-ben elkészült, azóta folyamatosan tesztelik.
Az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészetének új pilóta nélküli CBARS (Carrier Based Aerial Refueling System – hajófedélzeti, légiutántöltő rendszer) eszköze MQ-25A Stingray néven áll majd szolgálatba. Ahogy a megjelölés is mutatja, az egyik fő feladat a légiutántöltés lesz, emellett a hangsúlyt a rakéták és bombák hordozásának lehetősége, valamint a felderítés kapja majd. A nevezett feladatok különböző megközelítést igényelnek, így nehéz lesz összegyúrni őket, még nehezebb lenne, ha mindezt alacsony észlelhetőséggel kellene kombinálni, így tavaly a US Navy részéről úgy döntöttek, kisebb hangsúlyt fektetnek a lopakodójellemzőkre. (Pont a kívánalmak átdolgozása miatt hátrált ki a Northrop Grumman is a megmérettetésből, akinek az X-47B demonstrátoron alapuló koncepcióját addig a tender fő esélyesének tartották.)