|

Vízre került japán 7. AEGIS rombolója

Július 30-án vízre bocsátották a Japán Tengerészeti Önvédelmi Erők egy újabb rombolóját, mellyel egyben új hajóosztály is indul – vagy ha úgy tetszik alosztály, lévén a megrendelt 2 db Maya az Atago hajóosztály jelentősebben továbbfejlesztett változata lesz.

A JS Maya vízre bocsátása

A vízre bocsátási ünnepséghez feldíszített Maya. 防衛省 海上自衛隊 (Japan Maritime Self-Defense Force),

【護衛艦 命名・進水式】7月30日、27年度護衛艦の命名・進水式が、ジャパンマリンユナイテッド磯子工場において行われ、海上自衛隊として7番目のイージス艦は、「まや」(艦番号:179)と命名されました。

Közzétette: 防衛省 海上自衛隊 (Japan Maritime Self-Defense Force) – 2018. július 30., hétfő

A hivatalosan 27DDG jelölésű osztály egyik változtatása, hogy hosszban mintegy 5 méterrel megtoldották, amivel a hajótest lényegében elérte a 170 méteres hosszúságot, vízkiszorítása üresen 8 200, teljes terhelés mellett pedig a 10 500 tonnára nőtt. A 2015-ben megkezdett építésű hajóosztály kapcsán ennél jelentősebb módosítás a gépház környékén keresendő: az Atago hajóosztály CODLAG (COmbined Diesel-eLectric And Gas) elrendezését COGLAG (COmbined Gas turbine eLectric And Gas) kialakítás váltotta, azaz a meghajtásban az elektromotorok mellett csak gázturbinák találhatóak, dízelmotorok nem. Maguk a gázturbinák nem meglepő módon továbbra is General Electric LM2500 típusúak.

Ezen két változtatás mögött leginkább az áll, hogy a jövőben adott legyen a lehetőség olyan Japán által is fejlesztés alatt álló technológiák, mint a railgun, illetve közelkörzeti védelmet adó lézerfegyverzet beépítésére, energiával ellátására.

Photos of the first #JMSDF 170-meter Maya class (#27DDG) anti-aircraft/ballistic missile defense destroyer, boasting the…

Közzétette: Naval Analyses – 2018. július 30., hétfő

Tekintve felmenőit a most vízre került Maya / DDG 179 természetesen AEGIS rendszerrel szerelt romboló, méghozzá a legújabb változattal ellátott. A Maya és egyelőre még nem elnevezett testvérhajója rakétavédelmi képességei komolyabbak lesznek a korábbi, Kongō és Atago osztályoknál, hiszen fedélzetükre már az SM-3 rakétacsalád fokozott elfogó képességekkel rendelkező, amerikai – japán fejlesztésű változata, a Block IIA kerül majd telepítésre.

Szenzorok tekintetében fejlesztések történtek ezen felül a szonár vonalán, illetve megjelent az amerikai Ticonderoga osztályú cirkálók modernizálási csomagjában is szereplő AN/SPQ-9B célkövető/tűzvezető radar.

Azt még nem tudni, hogy a tengeri tesztek mikor kezdődnek majd, annyi azonban bizonyos, hogy a JMSDF 7. és 8. AEGIS rombolójának a tervek szerint 2020-2021 között kell hadrendbe állnia.

Fórum hozzászólások

  • A Kirisame közös gyakorlaton az indonéz haditengerészettel. A képen egy Parchim-osztályú (szovjet Projekt-133) korvett látható.

    [​IMG]
  • Sajnos csak kis felbontásúak a képek. :(

    Augusztus 30: hazaért Yokosukába az osztály névadó Murasame (DD-101) ...

    [​IMG]

    és a tengeren 5 hónapot töltő testvérhajója, az Ikazuchi (DD-107)

    [​IMG]

    A két hajót a hozzátartozókon kívül Ishikawa védelmi miniszter helyettes várta az esőben.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Az 1. Kísérő Raj (1. Escort Squadronnak fordította) parancsnoka, Nakasuji díjat vehetett át

    [​IMG]

    Végül beszédet mondott a flottaparancsnok, Shigeoka admirális

    [​IMG]
  • A Japán Tengerészeti Önvédelmi Erő egyik legnagyobb harcértékű romboló osztálya. A 150,5 méter hosszú, 18,3 méter széles, 5,3 méter merülésű, teljes feltöltéssel 6800 tonna vízkiszorítású hajókból négy egység készült el. A Takanami-osztály továbbfejlesztésével született, az első egység, a JS Akizuki építése 2009-ben kezdődött, majd 2012-ben állt szolgálatba. Három testvérhajója, a Teruzuki 2013-ban, a Suzutsuki és a Fuyuzuki 2014-ben követték. Elsődleges feladatuk a Hyuga- és Izumo-osztályú helikopter-hordozó rombolók, illetve a Kongo- és Atago-osztályú AEGIS-rombolók kísérete és védelme légi, vízfelszíni és víz alatti ellenségektől.

    Fegyverzetüket egy amerikai licensz alapján Japánban gyártott 127 mm-es, L/62-es Mk-45 Mod 4-es löveg, két konténerben felállított, összesen 8 db hazai fejlesztésű Type 90 (SSM-1B) hajóelhárító rakéta, egy 32 cellás amerikai Mk-41 VLS, amelyből 64 db RIM-162 ESSM légvédelmi rakéta, illetve 16 db RUM-139 VL-ASROC, vagy Type 07 VL-ASROC tengeralattjárók elleni rakéta indítható, illetve 2 db 20 mm-es amerikai Phalanx Block 1B közel-körzeti gépágyú és 2 db HOS-303-as, 324 mm-es hármas torpedó vető cső alkotja.

    A rombolók fegyver rendszereinek a lelkét az ATECS (Advanced Technology Command System, kb Fejlett Technológiájú Irányító Rendszer) adja, amit gyakran csak a japán AEGIS-rendszernek hívnak. A hálózatba kötött számítógép rendszerek összegzik az összes érzékelőtől befutó adatokat, amik alapján komplett légi, vízfelszíni és vízalatti helyzetképet állítanak össze, a rombolók rendelkeznek Link 16-os kommunikációs rendszerrel, illetve SATCOM műholdas kommunikációs rendszerrel a japán fejlesztésű Superbird műholdrendszerhez. AESA radarrendszerrel, integrált szonár- illetve fejlett elektronikus harcrendszerrel rendelkeznek. Japán tudósok szerint az ATECS rendszer célfelderítés, célkövetés és szimultán célleküzdés tekintetében kettő, vagy három amerikai Arleigh Burke-osztályú romboló kapacitásával ér fel.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
  • A mai napon bocsátották vízre Japán legújabb romboló osztályának első tagját. Az Asahi (25DD)-osztály az Akizuki-osztály módosított és tovább fejlesztett változata. Legkönnyebben arról lehet megkülönböztetni az előző osztálytól, hogy a két hátrafelé néző AESA radar a helikopter hangár tetejéről a parancsnoki felépítmény hátsó részére került.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    A méretek nem változtak, a standard vízkiszorításra 5000 tonnát találtam mindenhol, a maximális az Akizukiknál 6800 tonna. A fegyverzet marad egy darab 127 mm-es, L/62-es hajóágyú, két darab 20 mm-es Phalanx CIWS, nyolc darab hajóelhárító rakéta, illetve egy 32 cellás Mk-41 VLS indító állás. A légvédelmi fegyverzet egyelőre valószínűleg marad a RIM-162 ESSM, de elvileg tesztelés alatt áll egy új, hazai rakéta, az XRIM-4-es, amelynek a radarja az AAM-4-es AESA radarján alapul.

    [​IMG]

    Az új osztály elvileg komolyabb tengeralattjáró elhárító kapacitást kap, mint az Akizuki, új, továbbfejlesztett szonárrendszert, illetve egy új tengeralattjáró elleni VL-ASROC rakétát.
    A hajók meghajtása is új, úgynevezett COGLAG: Combined Gas turbine Electric and Gas turbine). Kisebb és cirkáló sebességen elektromos motorok hajtják meg a hajócsavarokat, míg teljes sebességen kizárólag gázturbinák. A hajócsavarok is át lettek tervezve, összességében a hajók lecsökkent zajkibocsátása növeli a tengeralattjárók felderítésének az esélyét, miközben magát a hajót is nehezebb a vízfelszín alól meghallani.
    A ma vízre bocsátott Asahi (DD-119) mellett építés alatt áll az osztály egyelőre név nélküli második tagja, a DD-120.
  • Az biztos, hogy az OPS-50-es AESA radarok japánok, az elektronika, szonár rendszer nagy része vagy hazai tervezés, vagy licensz. A hajók nem az AEGIS, hanem az ahhoz hasonló, de hazai ATECS rendszert használják. A 127 mm-es lövegeket licensz alapján gyártják, szerintem a Phalanxot is. A Type 90 hajó elleni rakéta japán fejlesztés, az ESSM amerikai, majd elválik, mi lesz az XRIM-4-ből. Torpedóbol van amerikai és hazai is.
  • Azért kivàncsi vagyok, hogy hogyan teljesít a technika és a személyzet konfliktus esetében.
    Praktikus tapasztalat =nulla, màr 1945 óta, ez70 èv.
  • A mai napon vízre bocsátották a JMSDF következő, hetedik AEGIS rombolóját, a JDS Meimei-t (DDG-179). Az Atago-osztály módosított változata, marad a helikopter hangár, összesen 96 Mk-41 VLS, SPY-1D (V) radar, viszont már COGLAG meghajtást és továbbfejlesztett szonár rendszert kap. Egy testvérhajója áll építés alatt idén január 23-a óta.



  • Gondolkodtam hova tegyem, de végül is van benne romboló is... :) Igen jó kis PR videóanyag a JMSDF-ről a védelmi minisztérium és a JMSDF kiadásában.
  • [​IMG]
    Az Atago romboló (DDG-177) sikeresen lelőtt egy ballisztikus célrakétát, az SM-3 Block IB (Threat Upgrade missile) használva, a Hawaii szigeteknél. Ez volt Japán 5-ik ilyen jellegű próbája.

Ugrás a fórum topichoz