|

Repült a Tu-160M2 tesztpéldánya

Az orosz TASZSZ hírügynökség jelentése szerint két héttel ezelőtt került sor a Tu-160M2 első felszállására.

Moszkva 2015-ben döntött a szuperszonikus stratégiai nehézbombázó gyártásának újrakezdéséről. Az Orosz Légierő jelenleg csupán 16 példánnyal rendelkezik a típusból, az új verzióból azonban további 50 darabot kaphatnak. A repülési teszteket megkezdő repülőgép még csak egy tesztpéldány, ezen próbálják ki először a felújított avionikát, és később a frissített, erősebb és üzemanyag takarékosabb NK-32-es sugárhajtómű 02-es szériáját.

A prototípus tavaly novemberben gurult ki a kazanyi üzemből, az első sorozatgyártású példány a tervek szerint 2019-ben csatlakozhat a repülési tesztekhez.

Videó az első repülésről:

Fórum hozzászólások

  • jani22
    Matyó hímzéses. :)

    [​IMG]
    Érdekes. Először azt hittem, a nagy látószögű optika torzít, de jobban megnézve a szárnytőben felhajló felület pozícióját, azt látom, hogy ez a gép most valamiért nagyobb szárnynyilazással száll fel.
  • Allesmor Obranna
    Érdekes. Először azt hittem, a nagy látószögű optika torzít, de jobban megnézve a szárnytőben felhajló felület pozícióját, azt látom, hogy ez a gép most valamiért nagyobb szárnynyilazással száll fel.
    Ez egy Tu-160M. 2017-es kép, talán Kubinkában készült.
  • fip7
    jani22

    Gyönyörű képet találtál! Gratula :)
    operátor: Oroszország - Légierő - RF-94114
    Repülőgép: Tupolev - Tu-160
    repülőtér: Oroszország - Kubinka (UUMB)
    Kategória: Fő adatbázis
    Fénykép a(z)2017-8-? by Alexander Shukhov [Kapcsolatfelvétel ]
    Kamera beállítás: Canon EOS 5D Mark III, 1/1000, f / 8,0, 12 mm ISO 320
    https://www.airplane-pictures.net/photo/952601/rf-94114-russia-air-force-tupolev-tu-160/
    Az expozíciót kell már csak eltalálni térben és időben, ha oda engedtek, és van hardware.
    :)

    ( valószínűleg közel suhant a vas a talajtárgyakhoz, és lehet, hogy gödörben volt a foto apparát, hogy jó kilátása legyen.)
  • Na, asszem kinyomoztam a dolgot. Addig bámultam a russinaplanes-t, míg rá nem jöttem a turpisságra. A Tu-160M jelölésű RF-94114 sárkányán megtaláltam az első szembeötlő eltérést a korábbi gépekhez képest.
    Ennek a gépnek a szárnya tövét érdemes figyelni, ugyanis feltűnik, hogy a fel és leszállásnál a legjobban kitérített szárnynyilazásnál is jóval nagyobb a nyilazás, mint a korábbi Tu-160-asoknak és ennek oka a szárny belépőéléánek tövében van. Ez az elem módosult. A Tu-160M nem tudja úgy kinyitni a szárnyait, mint a korábbi gépek, viszont ennek miértje számomra továbbra is rejtély.

    https://russianplanes.net/regs/RF-94114

    vs Tu-160:

    https://russianplanes.net/regs/RF-94113
  • Allesmor Obranna
    Na, asszem kinyomoztam a dolgot. Addig bámultam a russinaplanes-t, míg rá nem jöttem a turpisságra. A Tu-160M jelölésű RF-94114 sárkányán megtaláltam az első szembeötlő eltérést a korábbi gépekhez képest.
    Ennek a gépnek a szárnya tövét érdemes figyelni, ugyanis feltűnik, hogy a fel és leszállásnál a legjobban kitérített szárnynyilazásnál is jóval nagyobb a nyilazás, mint a korábbi Tu-160-asoknak és ennek oka a szárny belépőéléánek tövében van. Ez az elem módosult. A Tu-160M nem tudja úgy kinyitni a szárnyait, mint a korábbi gépek, viszont ennek miértje számomra továbbra is rejtély.

    https://russianplanes.net/regs/RF-94114

    vs Tu-160:

    https://russianplanes.net/regs/RF-94113
    Írtam neked a közelmúltban privát üzeneteket- gondolom eddig elkerülte a figyelmedet - pont a szovjeteknek az erősebb szárnynyilazás iránti vonzódásuk kapcsán.
    Lehet, hogy onnan eredeztethető a fejlemény?:confused::rolleyes:
    (Természetesen nyilván teljesen más korszaka volt az az aerodinamikai kutatásoknak)
  • Bocsáss meg, nem láttam az üzenetet.
    Amúgy nem tudom, hogy ennek van-e köze az ötvenes-hatvanas évek szovjet nyilazott szárny koncepcióihoz (nyilván semmi).

    Valamiért ez az egyetlen Tu-160M példány nem terpeszti szét a szárnyait fel és leszálláskor annyira, mint korábban gyártott társai. Mivel a variaszárny lényeges tulajdonsága, hogy a felhajtóerő nyomásközéppontja vándoroltatható, valamiért a kis sebességű repüléshez a nyomásközéppontott hátrébb hangolták.
    Elképzelhető, hogy ennél a gépnél (és a most soron következő M2-eseknél is majd) a súlypont is hátrébb került.

    De gondolok még olyanra is, hogy így a szárny felhajlása is kisebb, ami miatt kevésbé van igénybe véve a sárkány.
  • Allesmor Obranna
    Bocsáss meg, nem láttam az üzenetet.
    Amúgy nem tudom, hogy ennek van-e köze az ötvenes-hatvanas évek szovjet nyilazott szárny koncepcióihoz (nyilván semmi).

    Valamiért ez az egyetlen Tu-160M példány nem terpeszti szét a szárnyait fel és leszálláskor annyira, mint korábban gyártott társai. Mivel a variaszárny lényeges tulajdonsága, hogy a felhajtóerő nyomásközéppontja vándoroltatható, valamiért a kis sebességű repüléshez a nyomásközéppontott hátrébb hangolták.
    Elképzelhető, hogy ennél a gépnél (és a most soron következő M2-eseknél is majd) a súlypont is hátrébb került.

    De gondolok még olyanra is, hogy így a szárny felhajlása is kisebb, ami miatt kevésbé van igénybe véve a sárkány.
    Elképzelhető az, hogy főleg a szárnybekötés előtt vannak az elektronikai rendszerek és az új generációs blokkok összességében könnyebbek lettek, mint a 80-as években tervezettek, így eleve annyira hátrébb került a gép tömegközéppontja, s emiatt nem szerencsés a legkisebb nyilazású pozíció?

    Ha már szárnynyilazás, akkor mi a véleményed arról, amit az üzenetben ill. a Tu-128-as topikban is kérdeztem ill írtam?
  • Átfestik az Orosz Stratégiai Légierő Tu-160 gépeit. A hírek szerint már 4 gépet átfestettek a kazanyi repülőgépgyárban. Eltüntetik a sárga-kék festést ami még a szovjet légierő zászlaja volt.
    [​IMG]

    Új festéssel ( a gépek neve is kisebb betükkel van )
    [​IMG]
  • boki
    Mert?
    Az érthető hogy a kék-sárga (szakadár ukrán) színeket eltüntették, de sokkal elegánsabb volt a felirat a régies betűtípussal mint ezzel a nyomdai tucat-betűkkel.
  • dudi
    Egyszerű fehérre lekenték meg a betűk.
    Fehér nagyon is paszol neki(szerintem), más színben nem is nagyon tudnám elképzelni. Ezért is hívják "Fehér Hattyúnak".
  • Amúgy eddig egyetlen videót találtam, ahol már üzem közben (értsd, repülés közben) látszik az egyik (ha nem egyetlen) Tu-160M műszerfala. Ez ugye nem az M2, hanem egy M, tehát egy köztes verzió, amely szintjére lesz elvben felhozva az összes idáig legyártott alap Tu-160-as a soron következő nagyjavításuk során.
    Ami újdonságot azon a pár másodperces snitten én láttam, az egy új, nagyméretű MFD a két pilóta között a műszerfal alsó szekciójában. Minden más műszer maradt a régi.
    Amennyire én tudomm ezzel szemben az M2-esnél már szinte csaknagyméretű MFD-kből fog állni mind a két pilóta előtti mászerfal panel.

Ugrás a fórum topichoz