|

Repült a Tu-160M2 tesztpéldánya

Az orosz TASZSZ hírügynökség jelentése szerint két héttel ezelőtt került sor a Tu-160M2 első felszállására.

Moszkva 2015-ben döntött a szuperszonikus stratégiai nehézbombázó gyártásának újrakezdéséről. Az Orosz Légierő jelenleg csupán 16 példánnyal rendelkezik a típusból, az új verzióból azonban további 50 darabot kaphatnak. A repülési teszteket megkezdő repülőgép még csak egy tesztpéldány, ezen próbálják ki először a felújított avionikát, és később a frissített, erősebb és üzemanyag takarékosabb NK-32-es sugárhajtómű 02-es szériáját.

A prototípus tavaly novemberben gurult ki a kazanyi üzemből, az első sorozatgyártású példány a tervek szerint 2019-ben csatlakozhat a repülési tesztekhez.

Videó az első repülésről:

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Anno 1985-ben a mezőkövesdi reptér 3500 méteres betonjának semmi baja nem volt a három Tu-22M2-essel, vígan kiszolgálta. Pedig annak mind a fel-, mind pedig a leszállási úthossza több, mint a 160-asé. A ferihegyi pályák is bőiven elbírják, az 1-esé 3010 méter, a 2-esé 3700 méteres.
    Pápa, én 4000m-re emlékszem.
  • zsolti
    Pápa, én 4000m-re emlékszem.
    Ilyen hosszú beton soha nem volt hazánkban. A leghosszabb pálya a ferihegyi kettes, vagy 31R/13L. 3700 méteres és ezzel Heathrow után a kontinens második leghosszabb nem orosz pályája.
    Heathrow egyik betonja 3900m hosszú, ehhez képest Zsukovszkijban a hosszabik csík 5500 méteres.

    Pápa 2500/60 méteres szabvány futófelülettel bírt, míg 84-ben vissza nem kurtították a felújítás során 2400 méteresre.
    Most tervben van a NATO részéről egy jelentősebb pályahossz-növelés.
  • Allesmor Obranna
    Ilyen hosszú beton soha nem volt hazánkban. A leghosszabb pálya a ferihegyi kettes, vagy 31R/13L. 3700 méteres és ezzel Heathrow után a kontinens második leghosszabb nem orosz pályája.
    Heathrow egyik betonja 3900m hosszú, ehhez képest Zsukovszkijban a hosszabik csík 5500 méteres.

    Pápa 2500/60 méteres szabvány futófelülettel bírt, míg 84-ben vissza nem kurtították a felújítás során 2400 méteresre.
    Most tervben van a NATO részéről egy jelentősebb pályahossz-növelés.
    Én elhiszek mindent, nekem az ottaniak mondták. Aki mondta ezek szerint nem jól tudta, mert fixen emlékszem hogy azt mondták, 4km a hosszú pálya, 8km egy járőr útvonal az őrszobáról.
  • zsolti
    Én elhiszek mindent, nekem az ottaniak mondták. Aki mondta ezek szerint nem jól tudta, mert fixen emlékszem hogy azt mondták, 4km a hosszú pálya, 8km egy járőr útvonal az őrszobáról.
    De nem a pályát járták körbe, hanem a repteret! :)
  • Allesmor Obranna
    De nem a pályát járták körbe, hanem a repteret! :)
    Nyilván, csak a hosszú pálya az maga a pálya volt, nekem úgy mondták, 4km kifutó, és 4km az oda vissza út, összesen 8 a kanyar.
    Én neked elhiszem hogy úgy van ahogy mondod, csak nekem nem ezt mondták, ennyi. Én meg mikor ott voltam, le nem mértem, elhittem.
  • zsolti
    Nyilván, csak a hosszú pálya az maga a pálya volt, nekem úgy mondták, 4km kifutó, és 4km az oda vissza út, összesen 8 a kanyar.
    Én neked elhiszem hogy úgy van ahogy mondod, csak nekem nem ezt mondták, ennyi. Én meg mikor ott voltam, le nem mértem, elhittem.
    Nem nekem kell hinned, hanem a google térképnek. Nézd meg a repteret. Ott se helye, se nyoma nincs egy 4km hosszú betonnak.
  • Allesmor Obranna
    Nem nekem kell hinned, hanem a google térképnek. Nézd meg a repteret. Ott se helye, se nyoma nincs egy 4km hosszú betonnak.
    Dehogy nézem, elhiszem. Igazából nekem édes mindegy hogy 2400m, vagy 4000m. Leírtam amit mondtak régen, és elhiszem amit írsz.
  • Allesmor Obranna
    Nem nekem kell hinned, hanem a google térképnek. Nézd meg a repteret. Ott se helye, se nyoma nincs egy 4km hosszú betonnak.

    A gugli föld szerint 2401méter... :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
  • dudi
    A gugli föld szerint 2401méter... :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
    A maradék 1599m-en még rajtafelejtették a Szovjet időkből otthagyott leárnyékoló álcát, és még ketyeg őrlángon :D!
  • Roni
    Hogy látod van ennek a gépnek értelme ? Nem lenne elég pár száz db su-57 kh-59mk2 rakétával a közeljövőben?
    Nem váltaná ki ezt és fordítva. Ez két külön fegyverrendszer, két külön világ.

    A Tu-160-asok többezer km hatótávú robotrepülőket hordoznak, interkontinentális távolságokra, akár nukleáris fejrésszel is, a Szu-57-esek harcászati repülőgépek egy-két ezer km maximális hatósugárral, százakárhány km hatótávolságú hagyományos fegyverzettel.
  • Allesmor Obranna
    A Tu-160-asok többezer km hatótávú robotrepülőket hordoznak, interkontinentális távolságokra, akár nukleáris fejrésszel is,
    Ezt már molni leírta hogy sokkal olcsóbb egy interkontinentális rakéta mint iylen drága nagy repcsiket gyártani :Ezzel egyet is értek
    + A su-57 alacsony csökkentett észlehetőséggel viszi el a kh-59mk2 rakétát ami olcsóbb + több van mind a kettőből + ezeknek a gépeknek 5000km hatótáv + légitankolással ez még tovább növelhető .
    Nem véletlenül jelent meg egy oylan cikk nem is olyan régen miszerint az európába majd onnan akár Lengyelroszágba telepített f-35-gépek nuki csapásokat mérhetnek az oroszokra kihasználva az f-35 lopakodó képességét és már B-2-sem kell .
  • Roni
    Ezt már molni leírta hogy sokkal olcsóbb egy interkontinentális rakéta mint iylen drága nagy repcsiket gyártani :Ezzel egyet is értek
    + A su-57 alacsony csökkentett észlehetőséggel viszi el a kh-59mk2 rakétát ami olcsóbb + több van mind a kettőből + ezeknek a gépeknek 5000km hatótáv + légitankolással ez még tovább növelhető .
    Nem véletlenül jelent meg egy oylan cikk nem is olyan régen miszerint az európába majd onnan akár Lengyelroszágba telepített f-35-gépek nuki csapásokat mérhetnek az oroszokra kihasználva az f-35 lopakodó képességét és már B-2-sem kell .
    Nem szerencsés ekkora távolságokra egyszemélyes gépeket bevetni.
  • Roni
    Ezt már molni leírta hogy sokkal olcsóbb egy interkontinentális rakéta mint iylen drága nagy repcsiket gyártani :Ezzel egyet is értek
    + A su-57 alacsony csökkentett észlehetőséggel viszi el a kh-59mk2 rakétát ami olcsóbb + több van mind a kettőből + ezeknek a gépeknek 5000km hatótáv + légitankolással ez még tovább növelhető .
    Nem véletlenül jelent meg egy oylan cikk nem is olyan régen miszerint az európába majd onnan akár Lengyelroszágba telepített f-35-gépek nuki csapásokat mérhetnek az oroszokra kihasználva az f-35 lopakodó képességét és már B-2-sem kell .
    Ilyesmit én biztosan nem mondtam. Én azt mondtam, hogy olcsóbb és több értelme van gyors fegyvert, mint gyors platformot építeni.
    A CONUS-nak olyannyira nincs légvédelme otthon, hogy egy félkomoly CM salvo levadászása is nehéz lenne, mert egész egyszerűen az USA és Kanada határa rohadt hosszú. Semmi SAM nincs és 0/24-ben AWACS-ezgeti ekkora terület felett mission impossible.
    Ráadásul tengóról indított CM salvo akár a partok közelében is mehet. Idő sincs reagálni. Ha mégis start. léptégben CM-ezgetni akarnak, akkor araa Tu-160 az idieális, de Szu-34 méret alatt semmi. A jenkiknél is a kategória alja a réskitöltő FB-111 volt.
  • A Jeges-tenger partján elhagyott kifutók is 3000m fölöttiek. Pár éve volt egy gyakorlat, amikor oda települtek. De hogy viszik oda a naftát?
  • Allesmor Obranna
    Tu-214-es repülő próbapad érdekes rendszerekkel. Lehet, hoogy a Tu-160M2 szenzorcsomagját tesztelik?

    [​IMG]
    Mi mást? Főleg, hogy meg is írták.
  • Allesmor Obranna
    Tu-214-es repülő próbapad érdekes rendszerekkel. Lehet, hoogy a Tu-160M2 szenzorcsomagját tesztelik?

    [​IMG]
    Miért nincs az újabb orosz gépek szárnya végén "fin"?

Ugrás a fórum topichoz