|

Képeken az új orosz bombázó

A kazanyi üzemből kigördült az a repülőgép, amely az újraindított gyártású és modernizált Tupoljev Tu-160 Blackjack bombázó tesztpéldánya lesz.

Ahogy arról lapunk is beszámolt, az orosz védelmi minisztérium 2015 májusában jelentette be, hogy döntés született a Tupoljev Tu-160 Blackjack típusú stratégiai bombázó gyártásának újraindításáról. A közölt tervek szerint legalább 50 példányt rendszeresítenének az immáron Tu-160M2 jelzésű típusból, melynek első szériapéldánya 2019 folyamán hajthatja végre szűzrepülését.

Forrás: UAC ,

A sorozatgyártás újraindítása előtt azonban készítettek egy tesztpéldányt, melyen kipróbálják azokat az újításokat, melyet az új sorozatba már beépítenek (például az avionikai újításokat és a továbbfejlesztett NK-32 sugárhajtómű 02 szériáját). Az új verzió gyártása során továbbá felhasználják azokat a modern gyártástechnológiákat, mellyel gyorsítható az előállítási folyamat, valamin precízebb, nagyobb élettartamú alkatrészek gyárthatóak.

Az új technológiák légi próbapadjának is felfogható példány még festetlenül gurult a kíváncsi szemek elé, de a munkálatok végeztével a tervek szerint 2018 februárjában emelkedik a levegőbe. A tesztelést követően a sorozatgyártású példányok várhatóan 2019 folyamán szelhetik először az eget.

További képek a bemutatóról:

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Fórum hozzászólások

  • Ugyan már ! Egész nyugat európának nem volt (lesz) iylen gépe ! Ez mindent visz! a szu-34-ssel együtt! Jöhetnek az f-35-sök 100-val .

    Jól teszik hogy az oroszok 50 tu-160 gyártanak le legalább a NATO kedvére tesznek .

  • Roni
    Jól teszik hogy az oroszok 50 tu-160 gyártanak le legalább a NATO kedvére tesznek .
    10-et építenek, annyiról írtak alá szerződést.
  • Roni
    8 órás gyakorló repülés a Balti-tenger nemzetközi vizei felett. Részvevők: a napokban átadott két modernizált Tu-160 az Ivan Jarigin és Vaszilij Resetnyikov Szu-35Sz és Szu-27P kíséretében. A repülés során csatlakoznak a kíváncsiskodók -finn F-18, lengyel F-16, svéd Gripen és dán F-16.
  • Szerintem nem a Resetnyikov van a felvételeken, hanem a 12-es számon ismert Vlagyimir Szudec, de érdekes, hogy a Szudec ezen a videón már a 15-ös számot viseli (függőleges vezérsík teteje), aminek korábban viszont nem volt neve. Na ezt fejtse meg a Galcom!
  • Allesmor Obranna
    Szerintem nem a Resetnyikov van a felvételeken, hanem a 12-es számon ismert Vlagyimir Szudec, de érdekes, hogy a Szudec ezen a videón már a 15-ös számot viseli (függőleges vezérsík teteje), aminek korábban viszont nem volt neve. Na ezt fejtse meg a Galcom!
    12-es az Alekszandr Novikov, viszont az RF-je 94109, Szugyecé 94108.
  • Allesmor Obranna
    A 94108 nem az oldalszám. A Szugyec oldalszáma akkor 12 vagy 15?
    Nem tudod mi az RF? RF a regisztrációs szám az orosz légierő kötelékében. A magántársaságok mint a Volga-Dnepr RA-t használnak.
    Mint írtam Novikov oldalszáma 12, Szugyecé 15.
  • boki
    12-es az Alekszandr Novikov, viszont az RF-je 94109, Szugyecé 94108.
    boki
    Mint írtam Novikov oldalszáma 12, Szugyecé 15.
    Nem te írtad, én írtam.
    És tudom mi az az RF, engem nem kell kioktatnod szovjet-orosz oldalszám és szériaszám nomenkaltúrából :)
    Viszont a Szugyec korábban 12 volt, nem 15. Úgyhogy ezt a kérdést még tisztázni kell.
  • Allesmor Obranna
    Nem te írtad, én írtam.
    És tudom mi az az RF, engem nem kell kioktatnod szovjet-orosz oldalszám és szériaszám nomenkaltúrából :)
    Viszont a Szugyec korábban 12 volt, nem 15. Úgyhogy ezt a kérdést még tisztázni kell.
    Nem kioktatás volt, csak emlékeztető mert nem értetted meg az algoritmust.:) A videóban lévő 15-ös oldalszámú Vlagyimír Szugyec Tu-160(az új festés alapján szintén átesett a modernizáción) géprőlte azt írtad, hogy korábban 12-es volt, na most én erre írtam, hogy a 12-es oldalszámú Tu-160 gép az Alekszandr Novikov,amely RF-je(regisztrációs számja) 94109, a Vlagyimír Szugyecé (a 15-ös oldalszámú)pedig RF 94108. Arra akartam utalni, hogy a magasabb oldal számu (15) Vlagyimír Szugyecé 1 számmal kisebb mint a kisebb oldalszámú(12) Alekszandr Novikové RF 94109.
    Ennyi az egész. :) Szériás szám szerint is 6-03 fiatalabb gép a 12-es Novikov mont az 5-05-ös Szugyec
    Arra emlékszem, hogy Szíriában a bevetések során a Vlagyimír Szugyec oldalszáma.le volt festve.
  • Az oroszoknál az oldalszám soha nem volt kötött dolog, ezen tehát most sem csodálkozom. Egy gépnek az oldalszáma az nyugodtan változhatott, sokszor is, főleg, ha alakulatot váltott.
    E idehaza nem volt jellemző, nálunk az oldalszám az kvázi "szent volt és sérthetetlen" :)
  • Allesmor Obranna
    Egy kis látványosság:



    Ráadásnak meg itt van ez is:

    Milyen kamerákat tesznek fel és ezeket hogyan rögzítik? Ez a kérdés általánosan érdekelne. Mert előre ilyen pontokat nem terveznek be a gépbe. Vagy igen?
  • A MiG-31-esen ott külön házat dizájnoltak a GoPro kameráknak, amit az egyik panelra szereltek fel, végül ezt használták a Szu-57-eseknél is.
  • Allesmor Obranna
    Egy kis látványosság:



    Ráadásnak meg itt van ez is:

    A Tu-160-as kb. 6 másodperccel (34 másodperc) érte el hamarabb a felfestett kört elindulástól, mint a 95-ös.
    Még jobban gyorsulónak gondoltam (az adatok megnézése nélkül), még úgy is, hogy nem(?) használ utánégetést.
    Az üzemanyaggal feltöltöttséget meg nem tudjuk.
  • misinator
    A Tu-160-as kb. 6 másodperccel (34 másodperc) érte el hamarabb a felfestett kört elindulástól, mint a 95-ös.
    Még jobban gyorsulónak gondoltam (az adatok megnézése nélkül), még úgy is, hogy nem(?) használ utánégetést.
    Az üzemanyaggal feltöltöttséget meg nem tudjuk.
    Meg azt sem,hogy mennyire sietett.
  • misinator
    A Tu-160-as kb. 6 másodperccel (34 másodperc) érte el hamarabb a felfestett kört elindulástól, mint a 95-ös.
    Még jobban gyorsulónak gondoltam (az adatok megnézése nélkül), még úgy is, hogy nem(?) használ utánégetést.
    Az üzemanyaggal feltöltöttséget meg nem tudjuk.
    Nagyjából azért tudjuk. Utánégetőt nem kapcsolt. A gázsebesség fokozó utánégetés nélküli maximális tolóerőnek megfelelő állásban volt, ami 4x14 tonna fékpadi tolóerőt jelent, mínusz némi szívócsatorna veszteség. Látszik, hogy Engelszről szálltak fel. A google térképen lemérhető, hogy az oldalt látható vastag csíkok azonos pontjai közti távolság 150 méter. Az első 150 métert 10 másodperc alatt teszi meg, azaz 15 m/s az átlagsebesség és kb. 30 m/s a sebesség 150 méter és 10 másodperc után. Ez 0,3 g gyorsulást jelent. A tolóerő ellen dolgozik a gördülési és légellenállás, de ez az első 10 másodpercben, 15 m/s átlagsebességnél nem túl nagy, talán ha 1-2%-kal csökkenti a gyorsulást. Ekkora tolóerő mellett a gép felszállótömege 170-175 tonna volt. Azaz kb a teljes üzemanyag mennyiség 1/3-át tankolták bele.
    A Tu-95 hasonló tömeggel indulhatott. Neki 11,5 másodpercre volt szüksége a 150 méter megtételéhez, ami 13 m/s átlagsebességet és 26 m/s 150 méternél elért sebességet jelent. A gyorsulás tehát 0,23 g. Az NK-12-es hajtóművek 10,2 tonnát tolnak és náluk nincs szívócsatorna áramlási veszteség, csak a gördülési és légellenállás van. A Tu-95MSZ esetében ez közel maximális felszállótömeget jelent és még azzal is elég fürge. 2,25 km-nél elemelte a főfutót.
    Gondolom szándékos volt, hogy a két gépnél kb. azonos felszállótömeggel mutatták meg, hogy mennyi a felszállás úthossza és időigénye.
  • Allesmor Obranna
    Egy kis látványosság:



    Ráadásnak meg itt van ez is:

    A medvés videoról kérdeznélek. Én eddig azt gondoltam, hogy a nyomatékok miatt az ellenforgó légcsavarok fordulatszáma egyenlő, amit egy irányváltó fogaskerekes hajtóművel hoznak létre. A videon viszont mintha látszana (különösen a bal belső hajtóműnél) némi eltérés a légcsavar fordulatok között. Tehát a kérdés: 1. rosszul láttam és valóban merev a kapcsolat a légcsavarok között? 2. Jól láttam és valamilyen bolygóműves kihajtást kapnak a légcsavarok, ami megengedi a fordulatszám különbséget (mondjuk amikor kissé eltérő az egy koax tengelyen lévő légcsavarok állásszöge, és így kapnak egyenlő hajtónyomatékot)?
  • laiki
    Nagyjából azért tudjuk. Utánégetőt nem kapcsolt. A gázsebesség fokozó utánégetés nélküli maximális tolóerőnek megfelelő állásban volt, ami 4x14 tonna fékpadi tolóerőt jelent, mínusz némi szívócsatorna veszteség. Látszik, hogy Engelszről szálltak fel. A google térképen lemérhető, hogy az oldalt látható vastag csíkok azonos pontjai közti távolság 150 méter. Az első 150 métert 10 másodperc alatt teszi meg, azaz 15 m/s az átlagsebesség és kb. 30 m/s a sebesség 150 méter és 10 másodperc után. Ez 0,3 g gyorsulást jelent. A tolóerő ellen dolgozik a gördülési és légellenállás, de ez az első 10 másodpercben, 15 m/s átlagsebességnél nem túl nagy, talán ha 1-2%-kal csökkenti a gyorsulást. Ekkora tolóerő mellett a gép felszállótömege 170-175 tonna volt. Azaz kb a teljes üzemanyag mennyiség 1/3-át tankolták bele.
    A Tu-95 hasonló tömeggel indulhatott. Neki 11,5 másodpercre volt szüksége a 150 méter megtételéhez, ami 13 m/s átlagsebességet és 26 m/s 150 méternél elért sebességet jelent. A gyorsulás tehát 0,23 g. Az NK-12-es hajtóművek 10,2 tonnát tolnak és náluk nincs szívócsatorna áramlási veszteség, csak a gördülési és légellenállás van. A Tu-95MSZ esetében ez közel maximális felszállótömeget jelent és még azzal is elég fürge. 2,25 km-nél elemelte a főfutót.
    Gondolom szándékos volt, hogy a két gépnél kb. azonos felszállótömeggel mutatták meg, hogy mennyi a felszállás úthossza és időigénye.
    Emelem (virtuális) kalapom előtted.
    Komolyan.
  • torsen
    A medvés videoról kérdeznélek. Én eddig azt gondoltam, hogy a nyomatékok miatt az ellenforgó légcsavarok fordulatszáma egyenlő, amit egy irányváltó fogaskerekes hajtóművel hoznak létre. A videon viszont mintha látszana (különösen a bal belső hajtóműnél) némi eltérés a légcsavar fordulatok között. Tehát a kérdés: 1. rosszul láttam és valóban merev a kapcsolat a légcsavarok között? 2. Jól láttam és valamilyen bolygóműves kihajtást kapnak a légcsavarok, ami megengedi a fordulatszám különbséget (mondjuk amikor kissé eltérő az egy koax tengelyen lévő légcsavarok állásszöge, és így kapnak egyenlő hajtónyomatékot)?
    Nem egyenlő. Bolygóművel fordítják meg az egyforgórészes gázturbina tengelyének forgásirányát és még fordulatszám áttétel is van. Az első légcsavar által felgyorsított levegőáram miatt a hátsó, ellentétesen forgó légcsavar más fordulatszámon forog.

Ugrás a fórum topichoz