|

Már tesztelik a Tu-160 új hajtóművét

Az orosz stratégiai bombázó modernizált verziójának továbbfejlesztett hajtóművet szánnak, melynek hosszú jövőt jósolnak.

Ahogy arról lapunk is beszámolt, az orosz védelmi minisztérium 2015 májusában jelentette be, hogy döntés született a Tupoljev Tu-160 Blackjack típusú stratégiai bombázó gyártásának újraindításáról. A közölt tervek szerint legalább 50 példányt rendszeresítenének az immáron Tu-160M2 jelzésű típusból, melynek prototípusa 2019 folyamán hajthatja végre szűzrepülését.

RAF Tornado F3 által kísért Tu-160 Blackjack

2010. március 10-ének kora reggelén 2 Tu-160-asra emeltek 2 Tornado F3-ast az angolok. | Fotó: Crown Copyright ,

Nos, egy ideje csend volt a program felől, de a napokban a Rostec néven is ismert Egyesült Hajtóműgyártó Vállalat részéről bejelentették, hogy már tesztelik a továbbfejlesztett NK-32 sugárhajtómű 02 szériáját a Kuznyecov iroda szamarai üzemében. A gazdaságosabb erőforrásnak köszönhetően a modernizált Tu-160M2 hosszabb őrjáratozási idővel rendelkezik majd.

Arról egyelőre nem szól a hír, hogy a hajtómű tolóereje, esetleg a javításközi üzemideje nő-e. Azt viszont már most jelezték, hogy a fejlesztés amiatt is fontos, mivel ezen erőforrás egy változatát kapja majd az újgenerációs bombázó, a PAK-DA is.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Ezt kb. napnál világosabb. Több tucat Tu-160 és egyéb projektek finanszírozása és a PAK-FA program fagyott gleccser sebessége indikátora annak, hogy mennyire a reális lehetőségeken túl költ fegyverkezésre Oo. Ha szemét akarnék lenni, akkor csak így tovább, lesz még ebbő

    Sajnos én is ezen véleményen vagyok :(

    És ha megnézzük az új technikák pl armata kurgenc Orion drone altius-m sorozatgyártása még el sem indult és ez csak egy csepp a tengerbe!
    Hol van még a légerő átfegyverzése? Az sem pár millió dollárba kerülne és még a szu-30/35 db száma még bővül pedig a jenllegi gépek új fegyverekkel való ellátása is nagy falat és ebbe nincsenek benne olyan extrák mint a nyugati gépekbe.
  • Roni
    Sajnos én is ezen véleményen vagyok :(

    És ha megnézzük az új technikák pl armata kurgenc Orion drone altius-m sorozatgyártása még el sem indult és ez csak egy csepp a tengerbe!
    Hol van még a légerő átfegyverzése? Az sem pár millió dollárba kerülne és még a szu-30/35 db száma még bővül pedig a jenllegi gépek új fegyverekkel való ellátása is nagy falat és ebbe nincsenek benne olyan extrák mint a nyugati gépekbe.
    Öszintén Roni mit kellene csinálniuk?......mert ez nagyon úgy néz ki,hogy nyuszika és a sapka effektus nálad és még pár személynél? Beengedni a nyugatot az országba,vagy mit?Hallgatom...de öszintén.
  • Megtartani a jelenlegi tu-160 flottát és modernizálni .
    Szu-24 kivonni a szu-34 gyártását leállítani. szu-25 szintén leállítanám a modernizálás már csak exportra menne a szu-25nél.
    Mig-31 marad de váltót nem terveznék helyette.
    mi-38 dobnám exportra inkább.
    Majd a fent leírt gépektől elvont pénzt odatolnám a pakfa és a ligharc fegyverek fejlesztésére + Drónok és a project 22350 fregatt db számát 12-re emelném

    tu-22m3m gépeket hasznosnak tartom a 800 km hatótávú kh-32 miatt :cool:
    tu-95 szintén a kh-101 miatt:cool:
  • Roni
    Megtartani a jelenlegi tu-160 flottát és modernizálni .
    Szu-24 kivonni a szu-34 gyártását leállítani. szu-25 szintén leállítanám a modernizálás már csak exportra menne a szu-25nél.
    Mig-31 marad de váltót nem terveznék helyette.
    mi-38 dobnám exportra inkább.
    Majd a fent leírt gépektől elvont pénzt odatolnám a pakfa és a ligharc fegyverek fejlesztésére + Drónok és a project 22350 fregatt db számát 12-re emelném

    tu-22m3m gépeket hasznosnak tartom a 800 km hatótávú kh-32 miatt :cool:
    tu-95 szintén a kh-101 miatt:cool:

    Szép-szép, de a Tu-22M3-asok helyett mégtöbb Szu-34, illetve a jövőre induló Szu-34M.
  • Roni
    Megtartani a jelenlegi tu-160 flottát és modernizálni .
    Szu-24 kivonni a szu-34 gyártását leállítani. szu-25 szintén leállítanám a modernizálás már csak exportra menne a szu-25nél.
    Mig-31 marad de váltót nem terveznék helyette.
    mi-38 dobnám exportra inkább.
    Majd a fent leírt gépektől elvont pénzt odatolnám a pakfa és a ligharc fegyverek fejlesztésére + Drónok és a project 22350 fregatt db számát 12-re emelném

    tu-22m3m gépeket hasznosnak tartom a 800 km hatótávú kh-32 miatt :cool:
    tu-95 szintén a kh-101 miatt:cool:
    1. A jelenlegi Tu-160 flotta 16(15) gép modernizáció alatt.
    2. A Szu-24 kivonva. A Szu-24M(R) helyett jonnek a Szu-34, Szu-30SzM gépek(beleértve a haditengerészetieket is), Szu-25 nincs gyártva. Még maradnak a Szu-25SzM(3) gépek. Szu-34 gyártása a 124.darab leszállításával véget ér. Utána kezdodik a gépek modernizálása Szu-34M szintre(ha nem rendelnek még belole)
    3. MiG-31 modernizációja továbra is tart BM/BSzM szintre. RSzK MiG (új) vezérigazgatójának nyilatkozata(2 napja) szerint saját kezdeményezésre folyik a MiG-31 váltótípusának fejlesztése.
    4.Mi-38 exportra is lesz

    A PAK-FA, hoz, drónokhoz, fregattokhoz eloszor is meg kell teremteni a háttéripart, orosz elektronikai bázis, gázturbinák, fegyverrendszerek, hajtómuvek...stb
    Ez egy komplex és osszetett rendszer. Nem úgy mukodik, hogy hipp-hopp ahogyan azt te gondolod...
  • A hétvégén végigolvastam a topikot,laikusként ugye én látom a fáktól az erdőt :rolleyes: ,szóval szerintem ha csak 1-2 nuki csúszik is át az amcsi légvédelmen,az már oszt-szoroz,főleg azoknak,akiket elpárologtat,bizony van értelme ezeknek a gépeknek.Köszönöm a kimerítő technikai ismertetéseket,szét gugliztam az arcom pompázsolás ügyben,majd utána jet engine ügyben,mármint,hogy hogyan is működnek ezek a motorok,majd megfordítottam a kettőt,és miután lett sejtésem a sugárhajtómű működéséről,mögé tettem a pompázsolásos infókat,és rögtön megértettem,hogy miért T90 motor inkább az avatarom.:D
    Meg kell emlékeznem 1 mondatban a korszak szovjet mérnökeiről,nagy divat lefikázni a szovjet/Orosz technikát,de ez a madár engem lenyűgöz,akkoriban ezt ott,az ottani körülmények között,az ottani lehetőségekkel legyártani,elképesztő teljesítmény volt,szerintem.
    Megdöbbentőek a méretei,170 000 liter üzemanyag,40 tonna fegyver terhelés,M2 feletti csúcssebesség,odatették magukat az elvtársak akkoriban.
    Viszont hiányolom a fegyverzetéről szóló vitát,írásokat,vagy,hogy milyen védelmi rendszerei vannak?Mit tehet,ha indították rá valami csúfságot?Óriási távolságokról volt itt szó,mijük van a yenkiknek,ha észreveszik a partoktól 1000/1000+km-re,mivel tudják elérni?Lehet olyan műholdjuk a yenkiknek,amivel detektálni,követni,esetleg tüzet vezetni tudnak rá?
    Arról sem találok infót,hogy ami újabb robotokat hordoz,azzal mit tudna kezdeni az amcsi légvédelem?
    Örülök,hogy újra gyártani kezdik,gondolom sokkal modernebb elektronikát fog kapni,amivel már megkerülhetetlen problémakör lesz az usának.
    Talán hülyeség a kérdés,de manapság,amikor őrjáratoznak velük,lehet bennük éles cucc?Ha a yenkik az Oroszok képébe telepíthettek rakétabázisokat,akkor nem tartom kizártnak,hogy pár100 kt ott van a hasában mindig,különben minek őrjáratozik?

    [​IMG]


    1-1 gázfröccs milyen szépen nyírja a füvet mögöttük.

    Ooopsz,valami kipottyant.:rolleyes:

    [​IMG]


    Nagyon durva.......:eek:
    [​IMG]

    [​IMG]
  • papajoe
    A hétvégén végigolvastam a topikot,laikusként ugye én látom a fáktól az erdőt :rolleyes: ,szóval szerintem ha csak 1-2 nuki csúszik is át az amcsi légvédelmen,az már oszt-szoroz,főleg azoknak,akiket elpárologtat,bizony van értelme ezeknek a gépeknek.Köszönöm a kimerítő technikai ismertetéseket,szét gugliztam az arcom pompázsolás ügyben,majd utána jet engine ügyben,mármint,hogy hogyan is működnek ezek a motorok,majd megfordítottam a kettőt,és miután lett sejtésem a sugárhajtómű működéséről,mögé tettem a pompázsolásos infókat,és rögtön megértettem,hogy miért T90 motor inkább az avatarom.:D
    Meg kell emlékeznem 1 mondatban a korszak szovjet mérnökeiről,nagy divat lefikázni a szovjet/Orosz technikát,de ez a madár engem lenyűgöz,akkoriban ezt ott,az ottani körülmények között,az ottani lehetőségekkel legyártani,elképesztő teljesítmény volt,szerintem.
    Megdöbbentőek a méretei,170 000 liter üzemanyag,40 tonna fegyver terhelés,M2 feletti csúcssebesség,odatették magukat az elvtársak akkoriban.
    Viszont hiányolom a fegyverzetéről szóló vitát,írásokat,vagy,hogy milyen védelmi rendszerei vannak?Mit tehet,ha indították rá valami csúfságot?Óriási távolságokról volt itt szó,mijük van a yenkiknek,ha észreveszik a partoktól 1000/1000+km-re,mivel tudják elérni?Lehet olyan műholdjuk a yenkiknek,amivel detektálni,követni,esetleg tüzet vezetni tudnak rá?
    Arról sem találok infót,hogy ami újabb robotokat hordoz,azzal mit tudna kezdeni az amcsi légvédelem?
    Örülök,hogy újra gyártani kezdik,gondolom sokkal modernebb elektronikát fog kapni,amivel már megkerülhetetlen problémakör lesz az usának.
    Talán hülyeség a kérdés,de manapság,amikor őrjáratoznak velük,lehet bennük éles cucc?Ha a yenkik az Oroszok képébe telepíthettek rakétabázisokat,akkor nem tartom kizártnak,hogy pár100 kt ott van a hasában mindig,különben minek őrjáratozik?

    [​IMG]


    1-1 gázfröccs milyen szépen nyírja a füvet mögöttük.

    Ooopsz,valami kipottyant.:rolleyes:

    [​IMG]


    Nagyon durva.......:eek:
    [​IMG]

    [​IMG]
    Vontatott csalijuk még most sincs! 20 éve a szerb háborúban az mentett meg két B1est.
    Van egy orosz film, amiben ez a repülő a főszereplő. A 07es irányt vált.
  • gacsat
    Vontatott csalijuk még most sincs! 20 éve a szerb háborúban az mentett meg két B1est.
    Van egy orosz film, amiben ez a repülő a főszereplő. A 07es irányt vált.

    Az új gépeken biztos lesz minden finomság,vontatott csali is.;)
  • molnibalage
    Ezt kb. napnál világosabb. Több tucat Tu-160 és egyéb projektek finanszírozása és a PAK-FA program fagyott gleccser sebessége indikátora annak, hogy mennyire a reális lehetőségeken túl költ fegyverkezésre Oo. Ha szemét akarnék lenni, akkor csak így tovább, lesz még ebből megint gazdasági csőd...
    Pont, mint az űrkutatásnál a hidegháború idején. Több párhuzamos projekt, uram-bátyámkodás, személyes varázs hatása az adott projekt ébrentartása érdekében. Rivalizálás, stb. Továbbra is az a véleményem, hogy amilyen erōs, annyira ostobán irányított a struktúra. Ezt nem tudják kinōni.
  • emel
    A BD valószínűleg a "balsoj dalnoszty" = nagy hatótávolság rövidítése, úgyhogy valami új stratégiai fegyverről lehet szó. Hogy mi benne az új, azt csak Szergej tudhatja.....
    A H-102-n farigycsálnak kicsit és jó orosz szokás szerint adnak neki új nevet. De alapvetően a H-102-ről van szó.
  • Valaki a széri gyártással kapcsolatban azt kérdezte, hogy miért épp 50db a terv?
    Úgy 2015-6 tályékán olvastam valahol szakirányú sajtóban (ami a hajtómű fejlesztéséről tudósított), hogy az M 2-höz szükséges hajtómű gyártása adja meg a miértet. Abban az volt leírva, hogy az upgrade hajtómű újragyártásának indítása 200 db alatt még a ruszkiknak is túl drága. Ez pedig 4db/gép + tartalék hajtóművekkel már adja nagyjából a darabszámot.
    Azt egyenlőre viszont sehol sem lehet olvasni, hogy a mostani M 1-es konfigokat (sárkányokat) át tudják-e alakítani M 2-re majdan....
  • notaricon
    Nyílt nap az Engels légibázison augusztus 19-én.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ez, valamilyen gyerekálló repgép. Még nincs feltéve a téli gumi. :)

    [​IMG]

  • Roni

    Szerintem csak a nukleáris csapásmérő képesség miatt költenek rájuk. Ezek a repülőgépek sosem fognak hagyományos értelemben bombázni. Az a dolguk, hogy 3 lábon álljon velük az orosz atomütőerő. (tengók, silók, bombázók)

Ugrás a fórum topichoz