|

Kiégett egy ausztrál Growler

Hajtóműtűz miatt kellett megszakítania a felszállását egy ausztrál EA-18G Growler-nek január 27-én az Amerikai Egyesült Államokban, a Nellis légibázison.

Az elektronikai zavarógép az idei első Red Flag hadgyakorlatra érkezett Nevadába. Az A46-311 szériaszámú vadászbombázó egy ismerkedési repülésre indult,  amikor felszállás közben a jobboldali sugárhajtóműve lángra kapott. A személyzet a manőver megszakítása mellett döntött, a pilóta még a kifutó vége előtt sikeresen megállította a gépet, majd az operátorral együtt elhagyták a pilótafülkét. A képek alapján a gép súlyos sérüléseket szenvedett, azt még vizsgálják, hogy lehetséges e a javítása.

A gép jobb oldala teljesen megégett combataircraft.net,

Az Ausztrál Királyi Légierő 340 fős kontingenssel vesz részt az idei első, január 29-e és február 16-a között megtartott Red Flag hadgyakorlaton. A 6. század 4 darab EA-18G Growlerrel képviselteti magát, ez az első alkalom, hogy nemzetközi gyakorlaton vesznek részt új, tavaly január és július között átvett gépeikkel.

Az ausztrál kontingens parancsnoka üdvözli a 6. század hajózóit megérkezésük után. © Commonwealth of Australia, Department of Defence ,

Fórum hozzászólások

  • @independence

    http://htka.hu/kerekasztal/tema/javaslatok-eszrevetelek/page/13/#post-44255

    Köztük lesznek molnibalage írásai is.
  • <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kengurus repülőbiznisz
    Tetszik a hozzáállásuk az aussziknak!
    Ráadásul ezzel a Growlerrel és annak képességével egy elég szűk, VIP társaságba léptek be!
  • Kolombusz said
    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kengurus repülőbiznisz
    A vadászbombázókhoz képest nem lesz aránytalanul nagy a Growlerek aránya?
    Csak az SH flottához képest igen. Viszont az egész RAAF méretéhez képest kell mérni. Tehát az átmenti időszakban több tucatnyi Hornet, Super Hornet és némi F-35 támogatása a feladat. A teljes vérfrissítés után is ~100 gépes vadászgépflottája lesz a RAAF-nak.
  • Kell az EA-18G Growler a lopakodók mellé is

    http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/AW_03_24_2014_p24-674336.xml&p=1
  • Nem vagyok meggyőződve róla, hogy tényleg olyan jó választás lenne a Growler Japánnak, mint azt a mai cikk írja.
    Egy újabb típust kéne rendszerben tartsanak, kifejezetten alacsony darabszámban.
    A F-2 átkalapálását nem vették számba vajon?
  • borisz
    Nem vagyok meggyőződve róla, hogy tényleg olyan jó választás lenne a Growler Japánnak, mint azt a mai cikk írja.
    Egy újabb típust kéne rendszerben tartsanak, kifejezetten alacsony darabszámban.
    A F-2 átkalapálását nem vették számba vajon?
    ???

    Lényegében egy új képességgel bővülna a JSDF, mert SOJ gépe eddig nem volt. A stealth mellett sem haszontalan a SOJ képesség és az F-35 mellett még jóieig lesz F-2 is.
  • molnibalage
    ???

    Lényegében egy új képességgel bővülna a JSDF, mert SOJ gépe eddig nem volt. A stealth mellett sem haszontalan a SOJ képesség és az F-35 mellett még jóieig lesz F-2 is.
    De én nem erről beszéltem.
  • Azt, hogy kell-e nekik SOJ gép, biztos jobban tudják nálam.
    Magát a platformot vitatom. Jön az F-35, valamit ők is építenek, Az F-2 meg egy darabig úgy is meglesz még nekik. Egy darabig azt hiszem, hogy az F-15 is marad. Erre jönne még egy típus, a Phantom meg talán még szolgálatba van. Ha az F-2 ehhez kicsi, tfh tényleg az, akkor ennyi erővel mehetne F-15 sárkányra is, az biztos nem lesz kicsi, és már rendszerben van.
    Most őszintén hány darab jönne hozzájuk? 10? 14? 24? Az előző két típusból meg százas nagyságrendben.
  • borisz
    Azt, hogy kell-e nekik SOJ gép, biztos jobban tudják nálam.
    Magát a platformot vitatom. Jön az F-35, valamit ők is építenek, Az F-2 meg egy darabig úgy is meglesz még nekik. Egy darabig azt hiszem, hogy az F-15 is marad. Erre jönne még egy típus, a Phantom meg talán még szolgálatba van. Ha az F-2 ehhez kicsi, tfh tényleg az, akkor ennyi erővel mehetne F-15 sárkányra is, az biztos nem lesz kicsi, és már rendszerben van.
    Most őszintén hány darab jönne hozzájuk? 10? 14? 24? Az előző két típusból meg százas nagyságrendben.
    Az F-15 gépek legfiatalabb példányai is lasan 30 évesek. Azokat átmókolni erre kb. semmi értelme. 5-6 éves videón még olyan F-15 is volt, amiben F-15A kabinbelső volt....
  • borisz
    Hát jó. Csak túl ne vállalják magukat.
    A Phantom , F-15 , F-2 -es csapat már nagyjából nyugdíjba megy mire ez szolgálatba áll . Tehát vele együtt max 3 tìpus szolgál majd , ha egyáltalán a saját fejlesztésükből lesz valami. Még nehogy a végén Silent Hornettel egészüljön ki a rendelés, mint puffer gép.(mellesleg Growler kombóban 10-20 évig bőven elég a környékre az is)
  • Az F-2-es gyakorlatilag új típus, még évtizedekig szolgálatban marad, az F-15 előtt még szintén áll vagy 2 évtizednyi japán szolgálat, a Phantomok helyett kell új gép, elvileg az F-35-ös lett ezért megrendelve.

Ugrás a fórum topichoz