|

Zöld utat kapott a kanadai Super Hornet-beszerzés

Meglepő hír robbant Amerikában: A Trump kormányzat jóváhagyta Kanada számára a Boeing típusának beszerzését. Ennek ellenére valószínű, hogy mégis bukta lesz a dolog.

A DSCA ügynökség weboldalán megjelent közlemény szerint a külföldi fegyverbeszerzéseket jóváhagyó bizottság zöld utat adott a kanadai vezetés által igényelt Boeing F/A-18E/F Super Hornet típusú vadászbombázók beszerzésének. A 10 darab együléses “E” és 8 darab kétüléses “F” verzióért 6,3 milliárd kanadai dollárt (5,2 milliárd USD) fizetne az észak-amerikai ország, a csomag a gépek mellett 8 darab F414-GE-400 tartalékhajtóművet, komplex logisztikai támogatást, sisakkijelzőket, 100 darab AIM-9X Sidewinder Block II légiharc-rakétát, valamint gyakorlórakétákat is tartalmazna.

Hamarosan kanadai felségjellel festéssel is láthatjuk? | Fotó: Boeing ,

A jóváhagyás viszont koránt sem jelenti azt, hogy az üzlet létre is jön, ugyanis a hírek szerint Kanada a 2017. március 13-án benyújtott kérelmét vezérlő vásárlási szándéktól elég messzire sodródott a közelmúltra. A kormány ugyan sürgeti a beszerzést, mondván a NATO és a NORAD iránti kötelességeiket egyre kevésbé tudják teljesíteni, így mihamarabb szükséges a típusváltás, azonban a Boeing és a kanadai Bombardier között kerekedett jogi vita rányomhatja bélyegét az üzletre.

Történt ugyanis, hogy az amerikai cég bepanaszolta a kanadai konkurenst a kereskedelmi minisztériumnál, hogy jóval a piaci ár alatt értékesített CSeries típuscsaládba tartozó keskenytörzsű repülőgépeket. Amennyiben megbüntetik a Bombardiert, úgy eléggé valószínűtlen, hogy a kanadai kormány megrendeléssel támogatja majd az “ellenfelet”.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    [​IMG]

    :D
    Ahhoz képest ami rajta van, a kerekek meg nincsenek is belapulva??!! :eek::D:D:p:p Egyébként jó kis makett-téma lehetne ... What if-kategóriában!
  • Volt egy világ az oroszok nagy repülőnapos debütálása előtt, amikor még mindenhol a MiG-21-esek és a MiG-23-asok uralták idehaza a légibemutatókat (azt a nagyon keveset), miközben messze, Nyugaton már felbukkantak az ilyen repülések. Akkori szemmel ezek elképesztő csodának számítottak. És felénk még csak nem is voltak ismertek.
    Azért egy érdekes korszak lehetett na...
  • Három gondolat erről a videóról:

    • A törzsféklap ezen a protón ekkor még aktívan részt vett a gép korményzásában, a FbW rendszer aktívan "játszott" vele
    • A hajtóművei még az eredeti YJ101-es volt, amiből áttervezéssel született meg a jól ismert F404-es, ami nálunk, a Gripenen. mint RM12 ismert
    • Ha valaha elkészült volta a Northrop side-project-je, az F-18L, amit az "üzlettárs" McDonnell Douglas nagyon csúnya módszerrel elkaszált, akkor az kb ilyen repülési jellemzőkkel bírt volna. Ugyanis mind az eredtei és valamivel kisebb YF-17 Cobra, mind pedig az F/A-18-asok eredeti prototípusai jóval könnyebbek voltak, mint a szériapéldányok, de mind a szárnyfelület, mind a LERX hatékonysága, mind pedig a tolóerő nagysága kb a sorozatpéldányokéval volt majdnem azonos.
  • Allesmor Obranna
    Három gondolat erről a videóról:

    • A törzsféklap ezen a protón ekkor még aktívan részt vett a gép korményzásában, a FbW rendszer aktívan "játszott" vele
    • A hajtóművei még az eredeti YJ101-es volt, amiből áttervezéssel született meg a jól ismert F404-es, ami nálunk, a Gripenen. mint RM12 ismert
    • Ha valaha elkészült volta a Northrop side-project-je, az F-18L, amit az "üzlettárs" McDonnell Douglas nagyon csúnya módszerrel elkaszált, akkor az kb ilyen repülési jellemzőkkel bírt volna. Ugyanis mind az eredtei és valamivel kisebb YF-17 Cobra, mind pedig az F/A-18-asok eredeti prototípusai jóval könnyebbek voltak, mint a szériapéldányok, de mind a szárnyfelület, mind a LERX hatékonysága, mind pedig a tolóerő nagysága kb a sorozatpéldányokéval volt majdnem azonos.
    Ez lett volna az amerikai MiG-29 csak sanszosan értelmezhető hatótávolsággal. Bár jó lenne tudni ekkor mennyi volt a belső keró kapacitás.
  • Vagyis csak a szimulátora. Érdemes megnézni, hogy milyen állapotban van a gázkar. De talán ennél is többet mond el, hogy a táj pedig rajzolt.
  • Allesmor Obranna
    Vagyis csak a szimulátora. Érdemes megnézni, hogy milyen állapotban van a gázkar. De talán ennél is többet mond el, hogy a táj pedig rajzolt.
    De akkor tényleg ilyen lesz? Én nem mertem posztolni a gázkar miatt.
    Tegnap láttam egy repszimes fórumon, de ennél többet nem tudok róla és valahogy nem hozott lázba annyira a dolog.
  • molnibalage
    De akkor tényleg ilyen lesz? Én nem mertem posztolni a gázkar miatt.
    Tegnap láttam egy repszimes fórumon, de ennél többet nem tudok róla és valahogy nem hozott lázba annyira a dolog.
    Elvileg igen.
  • Horizon
    Elvileg igen.
    Hát nem gyenge, ha ezt látta volna egy F-111D pilóta 1974 táján szerintem sírvafakadt volna, hogy az ő moving map-e mit tud és mekkora... :)
  • molnibalage
    Hát nem gyenge, ha ezt látta volna egy F-111D pilóta 1974 táján szerintem sírvafakadt volna, hogy az ő moving map-e mit tud és mekkora... :)
    Érdekes, a térkép nem teljesen digitális vektoros, hanem scannelt papírtérképnek tűnik, ahogy forog, fejjel lefelé állnak rajta az enyhén elmosódott feliratok. Ez furcsa, mert a magassági adatbázisból és metaadatokból bármilyen sokkal fogyaszthatóbb szintetikus térképet lehet realtime generálni, ez már a civil szférában is alap, szóval ez vagy valami legacy üzemmód lehet, vagy tesztelésre hagyták bent, vagy nem akarták megmutatni mit tud a rendszer, vagy tényleg ilyen béna.
    Mert akkor ez micsoda?
    [​IMG]
  • Horizon
    Érdekes, a térkép nem teljesen digitális vektoros, hanem scannelt papírtérképnek tűnik, ahogy forog, fejjel lefelé állnak rajta az enyhén elmosódott feliratok. Ez furcsa, mert a magassági adatbázisból és metaadatokból bármilyen sokkal fogyaszthatóbb szintetikus térképet lehet realtime generálni, ez már a civil szférában is alap, szóval ez vagy valami legacy üzemmód lehet, vagy tesztelésre hagyták bent, vagy nem akarták megmutatni mit tud a rendszer, vagy tényleg ilyen béna.
    Mert akkor ez micsoda?
    [​IMG]
    Szerintem mindezt tudja. Van ahol a 2D jobb, pl. civil reptérnél az n+1 navigáció miatt, de erősen dimebesdombos terep és nagy támadó kötelékeknél az izometrikus szükséges lehet, hogy ne fejben rakja össze a térbeli helyzetképet.
  • molnibalage
    Szerintem mindezt tudja. Van ahol a 2D jobb, pl. civil reptérnél az n+1 navigáció miatt, de erősen dimebesdombos terep és nagy támadó kötelékeknél az izometrikus szükséges lehet, hogy ne fejben rakja össze a térbeli helyzetképet.
    Az első gondolatom az volt a kép alapján, hogy sokszor írják(tok), hogy a fedélzeti hadtech informatikailag 1-2 évtizeddel mindig le van maradva a civiltől (érthető okokból), na itt a Block 3-nál láthatjuk, hogy "beléptek" a 21. századba.
  • Boeing F/A-18F Super Hornet for Kuwait flies

    This Super Hornet, with Bureau Number (BuNo) 169731, is seen flying a test flight with callsign RED55 from St. Louis on 2 July 2020. It was the first flight of this F/A-18F Block III for Kuwait, showing the now familiar primer colours. If our information is correct, this particular one is already the fifth Super Hornet for Kuwait.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz