|

HTKA Hírhalom 2017. 33. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.

Katapultálásra kényszerült az Amerikai Tengerészet Tartalékos egységének F-5N pilótája. A baleset augusztus 9-én történt a floridai Key West-től 20 tengeri mérfölre, azaz 37 kilométerre dél-keletre, helyi idő szerint 12:38-kor. A pilóta sikeresen végrehajtota a gépelhagyást, majd kihalászására 13:15-kor érkezett meg a Parti Őrség MH-65 Dolphin helikoptere, ami a Lower Keys Medical Center-be szállította. Az lezuhant F-5N a VFC-111 Sundowners század állományába tartozott, mely agresszor feladatokat lát el, immár csak 17 géppel. A baleset kivizsgálását megkezdték.

A pilóta kimentéséről készült rövid videó:


Augusztus 4-én az Amerikai Légierő 6 évvel a deaktiválása után reaktiválta a 8. vadász századát. Az új-mexikói Holloman légibázison kezdik újra működésüket, feladatuk az F-16-os pilóták kiképzése.


Az Amerikai Hadsereg betiltotta katonái számára, hogy a kínai DJI vállalat által gyártott drónokat használjanak. Az augusztus 2-án érvényesített tiltást azzal indokolták, hogy a quadrocopterek rendszere könnyen feltörhető. A cég által gyártott szoftverek és hardverek használata sem engedélyezett. A DJI drónjai a legelterjedtebbek az Amerikai Hadseregen belül, a vállalat próbálja megközelíteni a US Army álláspontját és visszanyerni a bizalmukat.


Dél-Korea újabb Taurus manőverező robotrepülőgépek vásárlását tervezi. 90 példányról lenne szó, melyek vételéből a hazai ipar is profitálna, az ellentételezés részeként ugyanis elvárják, hogy a Taurus Systems GmbH a fegyver elektronikai egységeinek egy részét dél-koreai vállalatoktól vásárolja meg.


Egy éra végét jelenti az Ausztrál Királyi Légierő történelmében az idei év június 23-a, mivel ekkora vonták ki a szolgálatból a Heron UAV-kat. A típus utolsó repülésére az említett napon, a Diamond Storm gyakorlat keretén belül került sor, a RAAF Tindal légibázisról felszállva. A pilóta nélküli gépeket üzemeltető 5. századot az év végén feloszlatják, azonban nem válnak munkanélkülivé, sokukat az Egyesült Államokba küldik MQ-9-est üzemeltető alaklulatokhoz továbbképzésre, majd 2020-ra tervezik a váltótípus üzembe állítását.

Forrás: RAAF ,


Tajvani törvényhozók egy delegációja látogatott két hete az Egyesült Államokba. Az utazás célja az volt, hogy nyélbe üssenek egy üzletet a hazai fejlesztésű kiképzőrepülőgépet illetően. A Honeywell által gyártott F124-es sugárhajtóművet szánják az új típus erőforrásaként, azonban sokallták az árat. Végül sikerült megegyezésre jutniuk, így az M-346-osban, az L-159-esben és az X-45-ben már bizonyított hajtómű biztosíthatja majd a tolóerőt a tajvani hazai fejlesztésű kiképzőgép számára is.


A Fülöp-szigeteketen tervezi bevetni UAV-it az Amerikai Légierő. A Pentagon szeretné megindítani az országban tanyázó ISIS erők bombázását. Természetesen ehhez a Fülöp-szigetek kormányának jóváhagyása is szükséges, azonan ez nem tűnik akadálynak, az önvédelmük miatt engedélyezhetik az amerikai katonai akciót a szigeteken, azonban csak pilóta nélküli gépek bevetésére kerülhet sor.


Szintén a Fülöp-szigetekhez kapcsolódik, hogy Japán ezres nagyságrendben készül alkatrészeket átadni az országnak az UH-1H Huey flottájához. A Fülöp-szigeteki Légierő parancsnoka arról számolt be, hogy a felkelő nap országa 40 000 alkatrészt készül leszállítani számukra. A Japán Önvédelmi Hadsereg 2012-ben nyugdíjazta a Huey-t, így nem tartanak már igényt az alkatrészekre.


Még mindig maradunk a Fülöp-szigeteknél, a légierő további felszerelést akar vásárolni az FA-50PH könnyű támadók üzemeltetéséhez.


Már nem kell sokat várni az Indonesian Aerospace által a CASA C-212 alapján kifejlesztett N-219-es szűzfelszállására. A két hajtóműves teherszállító nagy-sebességű gurulópróbáin már elemelték az orrfutót a pilóták.


Második F-7PG vadászgépét vesztette el idén balesetben a Pakisztáni Légierő. Az augusztus 9-i balesetnél Mohammad Shahzad ezredparancsnok repülte a gépet, a rutinfeladat azonban végül a pilóta életébe került. A típus előző veszteségére május 25-én került sor.