|

Bővült az OA-X tender mezőnye

Májusban írtunk róla, hogy a hosszasabb pedzegetést követően márciusban útnak indított OA-X tender kapcsán körvonalazódik a megmérettetésre benevező cégek köre és kínálata. Nos, az időközben rajtot vett demonstrációra az utolsó pillanatban egy harmadik cég is beszállt az Embraer / Sierra Nevada páros és a Textron mellé.

Az USAF által hétfőn elindított demonstrációs szakasz indulása előtti utolsó pillanatokban egy másik páros is beadta jelentkezését: az L3 és az Air Tractor csapata az AT-802L Longsword névre keresztelt gépével igyekszik meggyőzni az illetékeseket, hogy ők lennének a legjobb választás annak a könnyű csapásmérő kapcsán, mely megvalósulása esetén leginkább az A-10 jelenlegi feladatait venné át.

AT-802L Longsword a 2017-es párizsi légiszalon ideje alatt kiállítva. Marc Lacoste,

Az AT-802 mezőgazdasági repülőgépből az OA-X előzményei kapcsán korábban is faragott katonai feladatkörű variánst az Air Tractor. Ezen AT-802U jelölésű változat szolgáltatta most a kiindulási alapot az L3 Technologies-szel együttműködéshez.

Az AT-802U arzenálja a Gatling rendszerű GAU-19/A nehézgéppuskától kezdődően akár Hellfire páncéltörő rakétákig variálható. Alap kiépítésben összesen 9 függesztési pont áll rendelkezésre, ám ez egészen 15-ig bővíthető igény esetén. Air Tractor,

Az új-mexikói Holloman légibázison megkezdődött demonstrációk és úgy összességében az OA-X kapcsán azt kell tudni, hogy az USAF-nak nincs semmiféle kötelezettsége a győztesként megnevezett csapat irányába, azaz semmi garancia nincs rá, hogy ezen etapot követően lesz is valamiféle megrendelés. A légierő illetékeseinek elmondása szerint a jelenlegi szakasszal egyrészt az a céljuk, hogy felmérjék, hogy az aktuális ajánlatokat mennyire tudnák alkalmazni a Közel-Keleten, illetve hogy finomhangolják egy későbbi esetleges program igényeit.

Ahogy arról korábban írtunk, ezen képességteszten a Textron részéről két erős versenyző, a cég tulajdonába tartozó Beechcraft AT-6, valamint a teljesen saját fejlesztésű AirLand Scorpion sugárhajtású kiképző-könnyű csapásmérő van bedobva, míg az Embraer / Sierrea Nevada a brazil vállalat A-29 Super Tucano típusával fut neki ezen újabb körös próbáknak.

Fórum hozzászólások

  • Az csak az en fantazmagoriam, hogy itt lennenek jok a gepagyus drone-ok?
    Tavoli pilota felszall, utvonalat a celteruletre lerepuli, ott atveszi a FAC es celra iranyit.
    Aztan serulestol fuggoen vagy hazarepul, vagy egy kijelolt varakozo legterben hesszel.
    Persze kizarolag COIN muveletekre alkalmas az elkepzeles es fogalmam sincs mennyire gyors az adatatvitel es a reakcioido.
    Vegul pedig a teljesen elvetemult dolog meg a gepagyu toronnyal szerelt dron. A tornyot uzemeltetni az FAC.
  • therob
    döntős
    Aha...
    szerintem a hangsúly inkább ezen a mondaton van: "“Rather than do a combat demonstration, we have decided to work closely with industry to experiment with maintenance, data networking and sensors with the two most promising light aircraft..."
    Vagyis a harci képességek tesztelése helyett inkább karbantartást vizsgálják...:rolleyes:
    Közben szép csöndnen döntöttek hogy az A-10-eken szárnyat cserélnek.
    Szerintem ez a program is megy a kukába (szerencsére!!!)
  • rudi
    Aha...
    szerintem a hangsúly inkább ezen a mondaton van: "“Rather than do a combat demonstration, we have decided to work closely with industry to experiment with maintenance, data networking and sensors with the two most promising light aircraft..."
    Vagyis a harci képességek tesztelése helyett inkább karbantartást vizsgálják...:rolleyes:
    Közben szép csöndnen döntöttek hogy az A-10-eken szárnyat cserélnek.
    Szerintem ez a program is megy a kukába (szerencsére!!!)
    A jetfly-on meg pont arról írnak, hogy még nincs végleges döntés mennyi A-10 kapja meg az új szárnyakat.

Ugrás a fórum topichoz