|

Bővült az OA-X tender mezőnye

Májusban írtunk róla, hogy a hosszasabb pedzegetést követően márciusban útnak indított OA-X tender kapcsán körvonalazódik a megmérettetésre benevező cégek köre és kínálata. Nos, az időközben rajtot vett demonstrációra az utolsó pillanatban egy harmadik cég is beszállt az Embraer / Sierra Nevada páros és a Textron mellé.

Az USAF által hétfőn elindított demonstrációs szakasz indulása előtti utolsó pillanatokban egy másik páros is beadta jelentkezését: az L3 és az Air Tractor csapata az AT-802L Longsword névre keresztelt gépével igyekszik meggyőzni az illetékeseket, hogy ők lennének a legjobb választás annak a könnyű csapásmérő kapcsán, mely megvalósulása esetén leginkább az A-10 jelenlegi feladatait venné át.

AT-802L Longsword a 2017-es párizsi légiszalon ideje alatt kiállítva. Marc Lacoste,

Az AT-802 mezőgazdasági repülőgépből az OA-X előzményei kapcsán korábban is faragott katonai feladatkörű variánst az Air Tractor. Ezen AT-802U jelölésű változat szolgáltatta most a kiindulási alapot az L3 Technologies-szel együttműködéshez.

Az AT-802U arzenálja a Gatling rendszerű GAU-19/A nehézgéppuskától kezdődően akár Hellfire páncéltörő rakétákig variálható. Alap kiépítésben összesen 9 függesztési pont áll rendelkezésre, ám ez egészen 15-ig bővíthető igény esetén. Air Tractor,

Az új-mexikói Holloman légibázison megkezdődött demonstrációk és úgy összességében az OA-X kapcsán azt kell tudni, hogy az USAF-nak nincs semmiféle kötelezettsége a győztesként megnevezett csapat irányába, azaz semmi garancia nincs rá, hogy ezen etapot követően lesz is valamiféle megrendelés. A légierő illetékeseinek elmondása szerint a jelenlegi szakasszal egyrészt az a céljuk, hogy felmérjék, hogy az aktuális ajánlatokat mennyire tudnák alkalmazni a Közel-Keleten, illetve hogy finomhangolják egy későbbi esetleges program igényeit.

Ahogy arról korábban írtunk, ezen képességteszten a Textron részéről két erős versenyző, a cég tulajdonába tartozó Beechcraft AT-6, valamint a teljesen saját fejlesztésű AirLand Scorpion sugárhajtású kiképző-könnyű csapásmérő van bedobva, míg az Embraer / Sierrea Nevada a brazil vállalat A-29 Super Tucano típusával fut neki ezen újabb körös próbáknak.