A régóta rebesgetett, végül pedig idén márciusban útjára indított OA-X tenderre – amelynek keretében az Amerikai Egyesült Államok Légiereje egy könnyű harci gépet kíván rendszeresíteni, leginkább az A-10 leváltására – lassacskán kezdenek bejelentkezni a résztvevők. Legutóbb arról olvashattunk, hogy a Lockheed Martin nagy valószínűséggel nem lesz ott a versenyzők között, mivel jelenleg nincs olyan típusuk, ami megfelelne a követelményeknek – ráadásul bőven van más terület, ahol a cég érvényesülhet. Másoknak viszont pont ideális ez a tender.
Ide sorolhatóak a Sierra Nevada Corporation és a Textron Aviation vállalatok, amelyek jóval kisebbek, mint a Lockheed Martin, viszont már most rendelkeznek olyan repülőgépekkel, amik eséllyel indulhatnak a megmérettetésen. Előbbi részéről május 12-én érkezett a hír, miszerint a cég a brazil Embraerrel közösen kíván jelentkezni az OA-X-re, mégpedig annak A-29 Super Tucano típusával. Tehát tulajdonképpen a Sierra Nevada lesz az amerikai forgalmazó, illetve ők fogják menedzselni a gép szereplését a júliusra tervezett képességteszten, amit az új-mexikói Holloman támaszponton tartanak majd.
A cég választása több szempontból is logikus. Egyrészt, már korábban is kapcsolatban voltak az Embraerrel, több fedélzeti rendszert is szállítanak a floridai Jacksonville-ben található, A-29-eseket összeszerelő üzembe. Mint ismert, innen került ki az a 20 Super Tucano, amiket az Afgán Légierő számára vásárolt Washington. Ez a tény pedig szintén előnyére válhat a típusnak, ráadásul az amerikai gyártósor mellett a katonai jogosítványaik is megvannak, lévén az afgán gépeket a USAF-on keresztül szerezték be.
Ezekre az előnyökre pedig szükségük is lesz, ugyanis a szintén említésre került Textron két erős versenyzőt is nevezni kíván: a cég tulajdonába tartozó Beechcraft AT-6-osát, valamint a teljesen saját fejlesztésű AirLand Scorpion sugárhajtású kiképző-könnyű csapásmérőt.